Toon posts:

Degradatie netwerk services W2K Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een server welke als default gateway staat geinstalleerd. Al het HTTP verkeer gaat door deze server heen welke eerst de boel controlleert met SurfControl.

Na verloop van tijd (enkele uren) werken locaal op de machine enkele TCP/IP gerelateerde zaken niet meer. ZO kan ik locaal niet meer http: verkeer uitvoeren (IE doet het niet meer) en MYSQL accepteert geen verbindingen meer. Het lijkt dus op een netwerk probleem welke optreed na verloop van tijd. Pingen gaat wel goed (ook naar buiten (www.google.com ) , ook DNS naam resolven lijkt te werken.

We hebben de laatste service packs en hotfixes van Microsoft uitgevoerd dus daar zou het probleem in kunnen schuilen.

Iemand dezelfde ervaring en mogelijkerwijs een oplossing voor dit probleem?

Zijn er misschien teveel verbindingen naar deze computer (omdat hij zowel default gw als MySQL server is). we hebben hier 30 PC's op aangesloten.

Het vreemde van dit verhaal is dat het optreed na een aantal uur. Ervoor is er niets aan de hand. Er gaat dus iets mis on the fly.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 12:06 ]

Verwijderd

heb je event viewer bekeken als het probleem zich voordeed?

Heb je veel servers draaien met AD? anders zou het replicatieverkeer een bottleneck kunnen vormen (Ookal lijtk me dat wel erg sterk }:O )

Ik denk dat event viewer vast wel beschreven heeft wat het probleem is of welke error zich afspeeld.

Verwijderd

laatste drivers voor je netwerk kaart geinstalleerd? Verder inderdaad je event log bekijken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:00:
laatste drivers voor je netwerk kaart geinstalleerd? Verder inderdaad je event log bekijken...
Lijkt mij een beetje overbodig om de drivers te gaan updaten. Het gebeurt namelijk rond een bepaald tijdstip (wat ik ervan begrijp) en voor de rest draait het netwerk wel naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
Er knalt wel het een en ander uit ja:

1. the DHCP allocator has disabled itseld on IP adres (default Gateway)......... (IPNATHLP) Event ID 30013

2. The browser service has failed to retrieve the backup list too many times.....The backup browser is stopping.

3. Netlogon No windows NT or windows 2000 Domain Controller is available for domain. Not enough storage is available to process this command.

bij Applicaties:
TurboFTP synchonisatie, FTP programma welke een locatie synchroniseerd met een andere. FTP server werd niet meer gevonden. Service inmiddels uitgeschakeld.

Misshcien bieden deze zaken iets meer houvast. Het uitschakelen van de FTP synchronisatie is inmiddels gedaan.