het is de bedoeling dat als ik op submit druk dat hij dan doormiddel van een script een aantal checks uitvoert.
Nu ben ik hier al enkele uren mee bezig maar krijg de ene foutmelding na de andere.
De checks zijn wel belangrijk maar heb ook een ander probleem
Als ik op de knop 'opslaan' druk is het de bedoeling dat hij een check() script runt maar op een of andere manier doet hij dat niet en voert meteen de 'action' uit.
Ik heb al zoveel manieren geprobeerd en ook wat dingen van vele sites geprobeerd maar ik weet het even niet meer.
dus ik hoop dat er iemadn is die me even kan helpen met dit.
dan post ik maar even wat ik tot nu toe heb (dit is in dit geval een mengelmoes van alle pogingen die ik zelf heb gedaan)
edit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/841166///check%2Cformulier
heb net dit gevonden en probeer het nu zelf op te lossen...
edit2:
grrr
nix werkt en voert nog steeds de action uit...
heb alleen de check script even tijdelijk vervangen door dit:
Nu ben ik hier al enkele uren mee bezig maar krijg de ene foutmelding na de andere.
De checks zijn wel belangrijk maar heb ook een ander probleem
Als ik op de knop 'opslaan' druk is het de bedoeling dat hij een check() script runt maar op een of andere manier doet hij dat niet en voert meteen de 'action' uit.
Ik heb al zoveel manieren geprobeerd en ook wat dingen van vele sites geprobeerd maar ik weet het even niet meer.
dus ik hoop dat er iemadn is die me even kan helpen met dit.
dan post ik maar even wat ik tot nu toe heb (dit is in dit geval een mengelmoes van alle pogingen die ik zelf heb gedaan)
HTML:
1
2
3
| <form method="post" action="abonn_save.php" onSubmit="return check()"> <input name="submit" onClick="javascript:checks()" type="submit" value="Opslaan" tabindex="22"> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function Checks(){ //alle check onSubmit var debnr = document.forms[0].abonnr.id if(emptyField(debnr) == false){ return false } //heb de rest maar even weggelaten //want wil eerst zien of hij het doet met een enkele simpele check else{ document.forms[0].submit.enabled = true } } function emptyField(field) { if(document.forms[0].field.value == ''){ alert("Er zijn nog enkele velden leeg.") return false } return true } |
edit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/841166///check%2Cformulier
heb net dit gevonden en probeer het nu zelf op te lossen...
edit2:
nix werkt en voert nog steeds de action uit...
heb alleen de check script even tijdelijk vervangen door dit:
HTML:
1
| <form method="post" action="abonn_save.php" onSubmit="return check(this)"> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function Checks(form){ if (document.form.debnr.value = '') { alert('Vul a.u.b. een Debiteurnummer in'); return false; } else{ return true; } } |
[ Voor 37% gewijzigd door Tijgertje84 op 24-10-2005 11:50 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H