Het viel me vanmorgen op dat de datatransfer snelheid van mijn PC naar mijn Mac Mini erg traag was; properties van de gebruikte netwerkpoort op mijn moederbord (de Nvidia poort) gaf uitleg, de poort stond op 10Mbit. De configuratie van de poort gaf aan dat alles op autodetect stond; als ik hem handmatig op 100Mbit half of full duplex zet werkt de poort niet meer; ik krijg dan de melding dat de kabel los is...
De 3Com poort heb ik ook geprobeerd; met de config utility van de poort heb ik daar de instellingen aangepast, maar de poort wil niet op 100Mbit werken en bovendien krijg ik een error als ik de poort test met de config utility.
NForce drivers zijn niet de meest recente, maar hooguit een half jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt gezien het feit dat beide poorten moeilijk doen.
Edit:
mijn modem/router ondersteunt slechts 10baseT zie ik net... mysterie opgelost. 
Edit: Probleem opgelost door de Mini met ICS achter de PC te hangen... nu moet de PC wel aanstaan als de mini op internet gaat maar dat ding staat toch altijd aan.
De 3Com poort heb ik ook geprobeerd; met de config utility van de poort heb ik daar de instellingen aangepast, maar de poort wil niet op 100Mbit werken en bovendien krijg ik een error als ik de poort test met de config utility.
NForce drivers zijn niet de meest recente, maar hooguit een half jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt gezien het feit dat beide poorten moeilijk doen.
Edit:
Edit: Probleem opgelost door de Mini met ICS achter de PC te hangen... nu moet de PC wel aanstaan als de mini op internet gaat maar dat ding staat toch altijd aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-10-2005 14:47 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.