Toon posts:

reiskitje bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij en ik kregen een ideetje tijdens een feestje waar we waren dit weekend;

Vorig jaar zijn wij met nog een vriend in tien dagen van amsterdam naar de Zwarte zee gereden en weer terug (6200 km), en we zitten erover te denken om dit jaar de noordkaap te ronden.

Wat we ons afvroegen was of het mogelijk is om bijv een laptop aan de voeding van de volvo van die vriend van mij te hangen en tijdens de rit een webcam te laten lopen en de beelden per gsm te ftp-en naar een daarvoor gemaakte webpagina?

Ik weet niet of het idee van ftp per gsm tever gaat (ik weet niet hoever die technologie reeds ontwikkeld is), maar als dat kan, wat is dan de maximale snelheid waarmee je beelden kan uploaden?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:33

sjaak

un giorno credi

Je kan gewoon verbinding maken met een provider, alleen de snelheid is 9600 baud of bits/sec. dus niet erg snel. Het is ook slim om een abo bij een provider te nemen die in de landen zit waar je naar toe gaat.

Verwijderd

Een vriend van mij kan zelfs op 14k4 connecten met superweb met een Motorola v3688. Ook leuk.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hem, gsm kan volgens mij gewoon maar 9.6kb maar nokia heeft met hun 6210 ook geloof ik iets hogers haalbaar door compressie e.d.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Dus neem je zo'n 200 uur gratis abo op AOL. ZIt bijna overal ter wereld.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nokia heeft PCMCIA-kaarten met ingebouwd GSM-modem.
Kost duizend piek, en je kan tegen superlage tarieven data verzenden. Alleen data overigens; je kan hem niet gebruiken om mee te bellen.
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
tnx.

• Uitvreter
  • Laatst online: 09:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Leuk idee! Zou alleen eerst even kijken hoe het met GSM dekking zit aan de noordkaap.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Topicstarter
uitvreter-> dan wordt het een nokia :)

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Mja, werkt het niet kun je altijd nog met een flinke slinger die dingen weer door de ramen van de fabriek heen gooien... :)
Altavista leverde het volgende op: http://www.netcom.no/dekning /

Streaming video kun je op je buik schrijven (als je een beamer meeneemt :) ).
Een plaatje van redelijke afmetingen (640x480) zou je in ongeveer 10 seconden over moeten kunnen sturen. De rest is technisch gezien geen probleem (famous last words).

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Afterthoughts: Als je een tweede gsm in de buurt hebt kun je natuurlijk bij die diashow op gepaste momenten wel streaming audio leveren, waardoor je een veel sterker 'live' gevoel krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
kewl
Pagina: 1