Welke flatbedscanner om veel folders in te scannen

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb een heleboel foldermateriaal wat ik wil scannen.
Dit het liefst op een zo snel mogelijke manier. Dus bijv een folder erop leggen, scanner scant het naar een bestand (ongecomprimeerd), volgende folder erop, scanner scant weer etc. etc.

Belangrijk is dus dat de meegeleverde driver of software dit ondersteunt.
Bij mijn Agfa Snapscan Touch die ik eerst had (uit 2000) kon ik alleen maar rechtstreeks naar het programma scannen maar moest ik eerst weer de driver afsluiten om de afbeelding op te slaan.

Verdere vereisten:
- moet er een beetje fatsoenlijk uitzien (het scanresultaat)
- USB 1.1 of 2.0 maakt niet uit, maar denk 2.0 voor de snelheid. Firewire mag ook.
- Het liefst een HP, Canon of Epson. Deze verkopen ze namelijk bij de winkel waar ik hem graag wil halen.
- Ik wil er ongeveer maximaal 100 Euro aan uitgeven.

Mijn oog viel al op de Canon LiDE 25:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.hu/upload/images/product/canoscan_lide25.jpg

http://www.canon.nl/For_H...2759&SourcePageID=26537#1

Deze scanner kan direct naar PDF scannen, dat lijkt me erg handig voor het materiaal wat ik wil scannen maar ik weet niet wat het resultaat in de praktijk is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
USB 2.0 zou ik zeker doen. Voor kleurenfolder van een beetje kwaliteit ga je dat goed merken.

Zijn het trouwens alleen a4 formaat folders? Misschien is het te overwegen om een all-in-one (van HP bijvoorbeeld) te kopen. Je bent misschien iets duurder uit, maar bij die printer/scanners is veelal de mogelijkheid aanwezig om meerdere pagina's te scannen. Je gooit er dus een stapeltje folders in, en vervolgens worden die achter elkaar gescand.

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 24-10-2005 11:23 ]

-

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Het zijn kleurenfolders van een aantal pagina's. Wel allemaal A4 formaat. All-in-one koop ik liever niet omdat ik dan ook voor de printer betaal, en ik heb al een goede printer :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Het ging eigenlijk meer om het idee van de meevoudige documentinvoer. ;) Maar met meerdere pagina's is dat weer niet handig.

Mocht het trouwens met de software die bij de scanner meegeleverd wordt niet lukken, kun je het altijd met andere software proberen. Maar als ik het goed heb moet het met de software van Canon wel lukken. Wij hebben hier ook zo'n scanner staan, en volgens mij kun je de knoppen op de printer zo configureren dat het document automagisch in een map opgeslagen wordt.

Mocht je dat zeker willen weten kan ik eventueel bij die printer gaan kijken. :)

-

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 22:43

Barrycade

Through the...

Ik heb zelf de Lide 20 (ouder model dus) en die scant goed (en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding), maar heeft als nadeel dat het te scannen object wel vlak op de plaat moet liggen.

Dus als je folders gewoon platte A4-tjes zijn zal je geen problemen hebben. Als er vouwen etc in zitten zal je niet altijd tevreden zijn. (Maar ik kan alleen over de 20 oordelen dus ik kan daardoor de 25 niet echt beoordelen.)

Met de (instelbare ) knoppen op de voorkant kan je instellen dat de scanner het gescande met een vervolgnummer in een door jouw opgeslagen map opslaat. Dus dat lijkt me voor jouw doel wel weer handig.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Verschil tussen de 20 en de 25 is dat de 25 een "Z-klep" heeft waardoor je wel dikke documenten kan scannen :)
Naden met boekjes enzo krijg je met elke scanner.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 22:43

Barrycade

Through the...

Boeken zijn altijd lastig, maar focuspunt lijkt wel erg dicht net boven de glasplaat te liggen. Maar als je daar rekening mee houdt is het het een prima scanner.

Handig is ook dat hij geen externe voeding nodig heeft, zodat je die niet kwijt kan raken. (ik berg hem altijd na het scannen weer op en hoewel ik veel opruim raak ik soms ook dingen kwijt ;))

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Het is een CanoScan LiDE60 geworden. :)
Net voordat ik de LiDE 25 wilde gaan halen zag ik dat deze USB 1.1 is. En het prijsverschil met de 60 was toch niet zo groot.

De PDF functie werkt grandioos, dit was dus precies wat ik bedoelde :*)

[ Voor 19% gewijzigd door dreeke op 24-10-2005 17:12 ]

Pagina: 1