Toon posts:

WEP key werkt niet op 1 laptop in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloos netwerk met een Sitecom WL-025 router. Er is WEP encryptie ingeschakeld. Mijn eigen laptop connect prima met internet en netwerk, alleen een tweede laptop met een Intel pro wireless 2200bg kaart connect alleen als de WEP uitstaat en zodra ik WEP weer inschakel dan staat er heel lang 'netwerk adres vekrijgen', wat vervolgens niet lukt en dan heb ik aleen beperkte verbindingsmogelijkheden of geen toegang to het netwerk, internet werkt dan dus niet. Ik heb de WEP key dus ook op de laptop zelf ingsteld (net als bij de goedwerkende laptop).

Ik heb al in de instellingen van de router gekeken, of de tweede laptop wel 'toestemming'krijgt om te verbinden, firewall, zowel in windows als router, deze staan echter beide uit. Heb al een softe en harrde reset gedaabn van router, kabelmodem gereset. Steeds de WEP key in windows opnieuw ingevoerd, drivers van netwerk kaart ge-update, geprobeerd via IntelProSet te verbinden ipv de windows client.

1 keer lukte het om de een of andere reden ineens wel om te verbinden, nadat ik de WEP key opnieuw invoerde bij het verbinding maken, maar daarna nooit meer...de tweede laptop krijgt gewoon geen ip-adres van de router. IntelProSet ziet geen problemen met verbinden en zegt meteen dat er verbinding is met een uitstekende signaalsterkte, maar windows blijft naar een netwerk adres zoeken en vervolgens gaat het hele feest dus niet door..

Het ligt denk ik niet aan de router want de andere laptop doet het vlekkeloos met de WEP key.
Kan het probleem bij de netwerkkaart liggen van de tweede laptop?
Beide laptops hebben windows XP, de 'probleem'laptop heeft service pack 2, de andere, goedwerkende niet.

Verwijderd

Waarom gebruik je dan geen Intel Proset op je andere laptop.

Mijn vriendin heeft ook zo'n wireless kaart, maar Windows heeft dan ook moeite om een connectie vast te houden. Daar valt het internet eruit om de paar minuten uit.

Intel Proset lost het probleem op.

edit:

Stom. Ik zag dat je dat al had gedaan 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 14:03 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zeker met SP2 moet dat gewoon prima kunnen. Het lijkt er toch een beetje op dat je een typfout oid maakt in de web key, zeker omdat hij het één keertje wel gedaan heeft.
Probeer anders even de wireless te deinstalleren en daarna weer te installeren. Kijk of de andere settings ok staan (geen peer-to-peer oid) en tik nauwkeurig de web key in. Is ook de samenstelling van de key overal gelijk (48, 64, 128 bits?). Gebruik anders eens een eenvoudig woord als key ipv een gegenereerde combinatie.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09
D'r staat ook geen MAC-filtering aan op het AP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een kortere key geprobeerd en het is zeker niet verkeerd ingetypt, heb het meerdere keren heel nauwkeurig ingetypt en gecontroleerd. Ik heb ook al de wireless verbinding eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat. Ook staat hij overal op 128-bits, heb ook al 64-bits geprobeerd omdat ik dacht dat de probleem-laptop misschien niet overweg kon met 128 bits maar wederom zonder resultaat..

Ik kan inderdaad nog eens kijken naar MAC-filtering, eens kijken of ik dat ergens kan vinden..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb ook eens zoiets gehad, bij mij was de oplossing om een Hex code te gebruiken, dus handmatig een code opgeven, niet via een passprase of generator ofzo maar gewoon iets als 01030478294abf293720c

Het lijkt erop dat niet alle passphrase encoders en decoders hetzelfde werken waardoor de code verkeerd wordt gedecodeerd en er geen connectie is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks gedaan met een passphrase. Ik zag dit inderdad wel staan in de router bij het opgeven van de WEP key, maar ik heb gewoon een ascii code verzonnen en verder nergens iets ingevuld. Aangezien het op de andere laptop wel goed werkt, lijkt het me raar dat het daar aan ligt. Of kan er toch een mismatch ontstaan tussen passphrase decoders en encoders, ook al heb je daar niks ingevuld? In de netwerkinstellingen van de wireless kaart vind ik ook nergens iets terug over een passphrase oid. Daar heb ik gewoon 128-bits WEP gekozen als encryptie en dan de key ingevuld. Meer kon ik daar ook eigenlijk niet.

Een Hex-code kan ik nog eens proberen, wie weet...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:16:
Ik heb niks gedaan met een passphrase. Ik zag dit inderdad wel staan in de router bij het opgeven van de WEP key, maar ik heb gewoon een ascii code verzonnen en verder nergens iets ingevuld. Aangezien het op de andere laptop wel goed werkt, lijkt het me raar dat het daar aan ligt. Of kan er toch een mismatch ontstaan tussen passphrase decoders en encoders, ook al heb je daar niks ingevuld? In de netwerkinstellingen van de wireless kaart vind ik ook nergens iets terug over een passphrase oid. Daar heb ik gewoon 128-bits WEP gekozen als encryptie en dan de key ingevuld. Meer kon ik daar ook eigenlijk niet.

Een Hex-code kan ik nog eens proberen, wie weet...
Een acsii code wordt altijd omgezet vandaar, bij veel routers/wlan kaarten heet dit iets van passphrase :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd:

-Hex code ipv ascii voor de WEP encryptie, dit werkt niet, hetzelfde probleem als eerst, er kan gen netwerk adres verkregen worden en er is beperkte of geen toegang.

-Instellingen (WEP key) in netwerkkaart zelf invoeren, in de driver, maar dat kan nergens, ik heb geklikt op de eigenschappen van de netwerkkaart, maar ik kan nergens WEP invullen. Dit kan alleen als ik naar het overzicht ga van draadloze netwerken, dan de Sitecom selecteer en daar geavanceerde instellingen kies.

-Ik heb in de router de broadcast van de SSID aangezet (weet niet of het er iets mee te maken heeft) maar ook dit werkt niet.

-Verder kon ik niks vinden over MAC-filtering in de routerinstellingen, dus hier heb ik niks aan kunnen veranderen.

Iemand nog ideeen? Het lijkt wel alsof de netwerkkaart helemaal niet overweg kan met (WEP) encryptie...
Pagina: 1