[XP] Traag na formatteren?

Pagina: 1
Acties:

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:08
Ik heb een vreemd probleem:
Gisteren pc geformateerd, toen kon ik winxp er al niet meer opzetten.
Win2000 geinstalleerd.
Lukte nog steeds niet om mijn Windows xp via 2000 te upgraden.
Toen heb ik van een vriend een andere (lees illegaal :r ) er geprobeert op te zetten. Dit ging allemaal goed.

Vanaf winxp pro geprobeert een nieuwe installatie te doen mijn mijn eigen xp home. Dit lukte wel.
Maar het opstarten van winxp gaat heel erg traag... het duurt zeker 4 minuten voordat windows is opgestart en er staan verder nog helemaal geen programma's op! Hoe kan dit? weer opnieuw installeren lukt niet omdat mijn eigen xp home alleen maar een schijf ziet van 2 MB?????

Ik heb een Dell, pentium 4 2,4 Ghz met 768 MB en 80 GB harde schijf.

Dan meteen nog een vraag, bij het opstarten vraagt computer of ik pro of home wil opstarten, ik weet wel hoe ik dat menu weg krijgt maar is het ook mogelijk om winxp pro helemaal te verwijderen?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 14:30
Het zou langzaam kunnen gaan omdat je nog geen moederbord-drivers (voor je chipset enzo) hebt geinstalleerd, welk moederbord heb je? Het bootmenu kan je weghalen door het bestand C:\boot.ini te editten (zoek maar eens op boot.ini).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

yorroy schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:05:
Gisteren pc geformateerd, toen kon ik winxp er al niet meer opzetten.
Kreeg/krijg je daar ook nog een specifieke foutmelding bij?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yorroy
Maar normaal gesproken hoef ik dat niet te doen na formatteren, maar ik ga het in ieder geval proberen. Maar van het bootmenu wist ik, maar kan winxp pro ook helemaal verwijderd worden?

• yorroy
Bij het installeren vanuit dos gaf de installatie aan dat ik te weinig schijfruimte heb.. vanuit win2000 kan ik me die foutmelding niet herinneren, alleen dat er iets ontbrak..

• yorroy
ik heb mijn mobo drivers geinstalleerd, nog geen resultaat.
Iemand nog ideen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat geeft de bios qua informatie over je harde schijf? lijkt dat daar een probleem zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
wat voor partities staan er op je pc, en waar staan windows xp home en windows xp pro?
misschien dat ie nu bij windows xp home bestanden van windows xp pro gebruikt? (die dus niet goed zijn) en veel tijd kosten bij opstarten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:27

lier

MikroTik nerd

Maak je wel gebruik van de door Dell meegeleverde installatie CD ?
Hoe is je HD geformatteerd ?

Ten aanzien van de keuze:

boot.ini aanpassen of in Windows bij opstart opties wijzigen

Eerst het probleem, dan de oplossing

• yorroy
Ik heb 1 partitie (NTFS). HD eerst geformateerd met partitionmagic, daarna tijdens win2000 installatie nog eens.
En ja, ik heb de Dell cd gebruikt.

Op de C schijf staan nu dus 2 mappen, WINNT en WINDOWS.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 10:41

Barrycade

Through the...

Heb je in je BIOS de bootfunctie van de CD-Rom soms uit gezet? Met de bijgeleverde Dell-CD moet je er gewoon weer XP op kunnen zetten.

Ik zou even alles overnieuw proberen met de Dell-CD, gewoon aangeven dat je terug wil naar de fabrieksinstellingen heb je ook meteen de goede drivers. Let wel op dat de PC erg kwetsbaar is voor virussen en ander gespuis dan (omdat je een oude XP geïnstalleerd heb). Dus alleen het internet op met geïnstalleerde virusscanner en het liefst achter een router met firewall. Het mooiste is als je SP 2 download (via een andere pc) en die dan over je XP zetten en dan pas op internet.

Je vindt het trouwens vreemd dat er geen andere programma's onder XP Home staan. Ga je ervan uit dat je XP Home over je Pro hebt gezet? Dat is namelijk niet het geval. Ze staan gewoon naast elkaar. (als ik je post goed begrijp).

• yorroy
Bios bootfuntie voor cdrom staat gewoon aan. In bios kan ik trouwens geen eigenschappen of dergelijke terugvinden van de HD.

Omdat xp PRO als hoger gezien wordt was het niet mogelijk om te "Upgraden" naar HOME, daarom staan er geen programma's...

Verder heb ik nog geprobeert om vanaf de winxp cdrom van Dell te booten maar dan geeft het aan dat dit een ongeldige bootschijf is..

• yorroy
Als ik vanaf DOS winxp wil installeren via de map I386 en dan winnt intyp, dan geeft het aan dat de schijf te klein is

• yorroy
Hij werkt weer!!!

Nadat ik windows updates heb uitgevoerd was het weer snel, 12 seconden opstarttijd.

Toch bedankt voor jullie reacties, dit topic mag gesloten worden :)

Verwijderd

Dat komt omdat DOS geen NTFS formaat herkend.

Dan dien je de HD eerst als fat16 of fat32 te maken.

Verwijderd

Oeps, te laat met mijn opmerking...

Mooi om te horen dat het weer werkt :)
Pagina: 1