Beschadiging van Speaker repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 09:00

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tweedehands een setje Tannoy Profile 637's overgenomen. Een van de speakers heeft echter een beschadiging. Van de bovenste kunstof rand is een hoekje afgebroken. Dit heeft een groot gat achtergelaten (Niet helemaal er doorheen). Het afgebroken gedeelte is er niet meer bij zodat het gelijmt kan worden. De rand is een kunstof deksel bovenop de speaker. Ik wil het hoekje opvullen met een of ander vullingmateriaal wat zelf uithard oid.
Heeft iemand tips met betrekking tot het te gebruiken materiaal of handelswijze van de reparatie?

Zie hier een foto van de speakers om een duidelijker beeld v/d situatie te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/tannoy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hnny.nl/archief_tannoy/profile_series/637.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Audi_S2 op 24-10-2005 18:58 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

bij mij wetens kan het niet.
ik heb het zelf ook geprobeert maar bij mij hoorde ik het verschil duidelijk :(
ik heb bij een electronicazaak geprobeerte de goeie speaker te vinden zonder suc6

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt eens met hnny bellen of ze een nieuwe speaker voor je kunnen leveren.

Ik heb zelf de 638 en 636. Wist niet eens dat er ook een 637 was.

edit:
Heb net de kap van mijn speaker gehaalt. Bedoel je de rubberen rand, of de ring die de speaker vast houd? Met hars/poly moet je die ring wel kunnen vullen.

[ Voor 105% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 11:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:56

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Zou je een foto van de beschadiging kunnen plaatsen? mischien dat ons dat een wat beter beeld levert!

naja laat maar, lezen is ook een kunst :S je antwoord oo mijn vraag staat al vermeld in je TS, sorry

[ Voor 34% gewijzigd door djlinsen op 24-10-2005 11:16 ]

Are you following me, Are you following me?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20

mr_petit

opperprutser

als ik het goed begrijp is er niets van het luidsprekerchassis zelf afgebroken, maar wel een hoekje van een kunstof sierrand van de behuizing?
Misschien is 2 componenten autoplamuur dan een optie?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Je zou eens bij de betere doe-het-zelf zaak moeten kijken naar een vulmiddel. Heb zelf weleens gewerkt met een twee componenten vulmiddel van Alabastine. Mijn computerkast had iets te lang onder mijn halogeen bureaulamp gestaan, waardoor er een flink gat in de kunststoffen voorkant gesmolten was. Vulmiddel erin, uit laten harden (wordt keihard) en overspuiten, klaar is kees!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:10:
Je kunt eens met hnny bellen of ze een nieuwe speaker voor je kunnen leveren.
636's zijn ook Profile. Ik heb ook de 638's. Sixes hebben een hoekige behuizing. Deze heeft afgeronde hoeken. Vervangende onderdelen of andere speakers zijn niet meer voorhanden. :(
De enige optie is dus zelf repareren.

Even voor de duidelijkheid. De beschadiging zorgt niet voor een slechtere geluidskwaliteit. Het is alleen esthetisch niet zo mooi.

@ Sword. Koel! Ik heb dus de 638's en 637's de 637's hebben de zelfde drivers als de 638's maar een 10cm kleinere behuizing die gesloten is ipv basreflex.

De beschadiging is dus de bovenopliggende kunstof afdekking. De behuizing is verder nog wel dicht. Alleen er is een flinke hoek uit de deksel.

[ Voor 23% gewijzigd door Audi_S2 op 24-10-2005 11:20 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi_S2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:17:
[...]

636's zijn ook Profile. Ik heb ook de 638's. Sixes hebben een hoekige behuizing. Deze heeft afgeronde hoeken. Vervangende onderdelen of andere speakers zijn niet meer voorhanden. :(
De enige optie is dus zelf repareren.

Even voor de duidelijkheid. De beschadiging zorgt niet voor een slechtere geluidskwaliteit. Het is alleen esthetisch niet zo mooi.
Ja, ik zat te slapen, had hem al aangepast. Kwam er net ook achter dat mijn rears 8 ohm zijn en mijn fronts 6. Verklaard ook meteen waarom mijn versterker begon te stressen toen ik ging biampen.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 11:20 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
mr_petit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:16:
als ik het goed begrijp is er niets van het luidsprekerchassis zelf afgebroken, maar wel een hoekje van een kunstof sierrand van de behuizing?
Misschien is 2 componenten autoplamuur dan een optie?
Klopt helemaal. Ik heb zelf in een grijs verleden mijn surfplank wel eens gerepareerd met 2 componenten epoxy hars. Het probleem van de speakers is dat het precies op de overgang van kunstof naar hout zit. Welk vulmiddel is hier voor aan te raden?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi, welke versterken/center/sub heb je?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:30:
Audi, welke versterken/center/sub heb je?
Marantz SR-7200 Receiver, Saturn S6C Center, Rel Q200 Subwoofer.

En hoe ziet jou setup er verder uit?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

denon 3805, 3910, Eyris DCC, Rel Strata V. Sta op het punt mijn 638's en 636 om te ruilen voor Eyris DC3 en DC1.

[ Voor 47% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 11:35 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:34:
denon 3805, 3910, Eyris DCC, Rel Strata V. Sta op het punt mijn 638's en 636 om te ruilen voor Eyris DC3 en DC1.
Nice! Ik heb mijn 638's al ruim 10 jaar. :D Destijds als stereo. Ik ben wel tevreden. Als ik ooit ga upgraden wacht ik tot een groter huis heb. Ik heb niet zo'n groot appartement nu namelijk, het is allemaal al redelijk overkill :P. De 637's staan nu ff tijdelijk bij mij vriendin voor een luistersessie en wachtend op reparatie. Mijn vriendin heeft een grotere woonkamer en daar klinken die speakers gelijk een stuk beter! Bij mij valt de meeste winst te behalen in de ruimte.

Wat gebruik je voor beeld? Ik wil namelijk een nieuwe 720p projector aanschaffen. Zit nu nog met een Philips 100hz matchline 72cm.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi_S2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:43:
[...]

Nice! Ik heb mijn 638's al ruim 10 jaar. :D Destijds als stereo. Ik ben wel tevreden. Als ik ooit ga upgraden wacht ik tot een groter huis heb. Ik heb niet zo'n groot appartement nu namelijk, het is allemaal al redelijk overkill :P. De 637's staan nu ff tijdelijk bij mij vriendin voor een luistersessie en wachtend op reparatie. Mijn vriendin heeft een grotere woonkamer en daar klinken die speakers gelijk een stuk beter! Bij mij valt de meeste winst te behalen in de ruimte.

Wat gebruik je voor beeld? Ik wil namelijk een nieuwe 720p projector aanschaffen. Zit nu nog met een Philips 100hz matchline 72cm.
Ik heb ooit de d700's gehad en heb een jaartje terug de 638 en 636 overgenomen. Vallen me echt niet tegen, zeer mooi geluid. Voor beeld gebruik ik een 82cm Pixelplus 2 TV. Ben erg lang naar plasma's en lcd's aan het kijken geweest, maar een plat scherm dat naar mijn zin is kost 5000 euro, terwijl mijn tv slecht 800 euro was inclussief kalibreren. Zodra de SED schermen leverbaar zijn gaat deze tv naar de slaapkamer en komt er een SED scherm in de woonkamer. Ook ik zit met de ruimte, mijn woonkamer is een rechthoek, echter met de lange zijde als de breedte van de kamer, toch klinkt het zeker niet slecht, maar mijn rears zitten naast me, ipv achter me, bij SACD hoor ik ze dan ook duidelijk minder dan bij anderen. Harder zetten heeft geen nut, dan wordt de bas overheersend.

Mijn beste aanschaf is trouwens de dvd speler geweest, ik zit elke keer weer me te verbasen over het beeld. Sommigen vragen zelfs of ik naar HD zit te kijken. ;)

Beamer is een leuk idee waar ik ook een hele tijd mee bezig ben geweest, echter is het lastig een beamer te vinden met goede specs en weinig geluid. Ook vind ik de goede opklapbare schermen erg prijzig.

Zou je trouwens niet even wachten tot HD beamers geen 30 tot 90 duizend euro meer kosten en zo'n beamer halen? Is zo zonde als je over twee a drie jaar weer iets anders wil. Of neem je een tweede handse beamer?

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 11:57 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:50:
[...]

Ik heb ooit de d700's gehad en heb een jaartje terug de 638 en 636 overgenomen. Vallen me echt niet tegen, zeer mooi geluid. Voor beeld gebruik ik een 82cm Pixelplus 2 TV. Ben erg lang naar plasma's en lcd's aan het kijken geweest, maar een plat scherm dat naar mijn zin is kost 5000 euro, terwijl mijn tv slecht 800 euro was inclussief kalibreren. Zodra de SED schermen leverbaar zijn gaat deze tv naar de slaapkamer en komt er een SED scherm in de woonkamer. Ook ik zit met de ruimte, mijn woonkamer is een rechthoek, echter met de lange zijde als de breedte van de kamer, toch klinkt het zeker niet slecht, maar mijn rears zitten naast me, ipv achter me, bij SACD hoor ik ze dan ook duidelijk minder dan bij anderen. Harder zetten heeft geen nut, dan wordt de bas overheersend.

Mijn beste aanschaf is trouwens de dvd speler geweest, ik zit elke keer weer me te verbasen over het beeld. Sommigen vragen zelfs of ik naar HD zit te kijken. ;)
Ik zit ook met mijn rears naast ipv achter mij. Dit komt ook door ruimte gebrek. Ik heb zelfs nog een setje 632's die later eventueel voor 7.1 kunnen dienen. Plasma en LCD schermen kunnen mij op dit moment ook nog niet bekoren. Ik zit zelf te denken aan een Marantz DV-6600 Speler voor dvd(a)/sacd. Mag ik vragen waarom je de d700's hebt weg gedaan?

Over de beamer. De nieuwe serie lcd beamers schijnen heel goed te zijn. Ik vorige jaar een demo gehad van de toenmalige 720p modellen. Daar was ik al van onder de indruk. Kijk eens naar een Sanyo Z4, Panasonic ae900, Epson tw600 of de hitachi pj-tx200. Deze zijn allen rond de 2000 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Audi_S2 op 24-10-2005 12:02 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi_S2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

Ik zit ook met mijn rears naast ipv achter mij. Dit komt ook door ruimte gebrek. Ik heb zelfs nog een setje 632's die later eventueel voor 7.1 kunnen dienen. Plasma en LCD schermen kunnen mij op dit moment ook nog niet bekoren. Ik zit zelf te denken aan een Marantz DV-6600 Speler voor dvd(a)/sacd. Mag ik vragen waarom je de d700's hebt weg gedaan?
Standaard vraag en na het platrijden van een MR2 het domste wat ik ooit gedaan heb. Ik woonde nog thuis en als ik het volume ook maar iets boven spreek niveau zette was het huis te klein, wilde graag een nieuwe pc en heb de boel verkocht. Zeer zeer domme actie.

Ik snap dat je bij je versterker graag een zelfde dvd speler wil, maar als je hem gaat bekijken moet je eens vragen of je ook even de denon 3910 mag bekijken. Just for fun.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 12:01 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
@ Sword. Ik zal hem even gaan bekijken :)

ONTOPIC:
Ik ben net even bij de praxis geweest. Zij hebben mij eerst bijna met een verkeerd vulmiddel weggestuurd. Door mij eigen oplettendheid, bleek dat het vulmiddel niet hecht aan polyethyleen of polypropyleen. Dit gaat niet werken dus. Verder hadden zij niets in het assortiment dat wel te gebruiken is. Dus heeft iemand een tip voor een soort van vulmiddel dat zich hecht aan kunstof en hout?
Ik woon in Groningen, dus als iemand mij door kan verwijzen naar een bedrijf oid.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 15:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik zou zeggen glasvezelplamuur. Hecht vrijwel overal op, is erg strek, en achteraf goed bij te schuren en netjes overschilderbaar in de juiste kleur.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Oke, Er zijn net ff foto's gemaakt van de schade.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/tannoy.jpg

Is glasvezelplamuur hier goed voor? Er bestaat ook nog zoiets als polyester plamuur. Zou dat ook kunnen? Eventueel andere suggesties?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Audi_S2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:58:
Oke, Er zijn net ff foto's gemaakt van de schade.
[afbeelding]

Is glasvezelplamuur hier goed voor? Er bestaat ook nog zoiets als polyester plamuur. Zou dat ook kunnen? Eventueel andere suggesties?
Ik zou de hele rand opnieuw maken en dan voor beide speakers. Dit krijg je volgens mij nooit mooi met vullen.

offtopic:
Krijg week twee van januari een Denon 4306, Tannoy Eyris DC3 en DC1. De profiles en de 3805 zijn inruilvoer.

Verwijderd

Beetje late reactie maar beter laat dan nooit.:D
Ik heb voor m'n werk al heel wat gerepareerd, vrachtwagens, scooters etc. :)
Wat je doet is het volgende:
Haal de rand los en slijp met een slijpschijfje haaks op de scheur een aantal "inhammen" zodat de plamuur zich ergens op (in) kan vastzetten. Neem 50% glasvezelplamuur en meng dit met 50% 2-componenten polyester plamuur en voeg hieraan de verharder toe. Smeer de vorm er ruwweg in, gebruik schilders plakband om bv de onderkant goed recht te krijgen zodat je minder hoeft te schuren. Schuren en hierna met alleen de 2-componenten polyester plamuur het fijne werk doen.
Kan de rand niet los dan moet je natuurlijk een aantal lagen plakband rond de beschadiging plakken om te voorkomen dat de kast beschadigt door het schuren.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik zo zie, en zou doen, is bij de local bouwemarkt een stuk lijstprofiel halen.

Dan sloop je van beide kasten de rand af, en je maakt de hele lijst op nieuw..

Wise enough to play the fool

Pagina: 1