Toon posts:

[MCE 2005] Alternatieve music-library

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel Windows XP Media Center Edition 2005 UK met Rollup 2 draaien met een muziek collectie van ongeveer 40 GB.

De standaard music-library van MCE bevalt mij zeer slecht. Mijn muziek is niet goed terug te vinden, het werkt traag en wanneer ik nieuwe muziek heb, duurt het soms dagen voordat het in mijn library te vinden is.
Als ik MCE niet aan heb staan, gebruik ik altijd Winamp en de bijbehorende library vind ik perfect werken. Ook de indeling van de Winamp-library vind ik veel prettiger dan die van MCE, mijn hele muziek collectie kan ik daarmee binnen seconden vinden.

Ik heb al meerdere keren het internet afgezocht naar een plugin voor MCE waarmee ik binnen MCE gebruik kan maken van mijn Winamp library, maar tot dusver heb ik niks kunnen vinden. Ook binnen de bestaande topics heb ik hier niets over kunnen vinden.

Weet iemand of zo’n plugin bestaat of heeft iemand misschien andere tips om mijn library in MCE te verbeteren?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
denk t niet, mce draait nou juist om windows media player.. de beste tip is dus om je collectie zodanig aan te passen dat hij wel mooi in media center staat. hier zijn al een aantal topics over te vinden.. duurt even, maar dan heb je ook wat (en dan staat het ook in je winamp nog goed).

verder, als je wat nieuws toevoegt kun je ook handmatig media player laten zoeken. over het algemeen is mijn ervaring trouwens dat het er binnen een half uur wel in staat als ik niets doe.

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:40:
denk t niet, mce draait nou juist om windows media player.. de beste tip is dus om je collectie zodanig aan te passen dat hij wel mooi in media center staat. hier zijn al een aantal topics over te vinden.. duurt even, maar dan heb je ook wat (en dan staat het ook in je winamp nog goed).
Ik weet wel dat MCE juist draait om WMP maar met een plugin bedoel ik ook niet een plugin van Microsoft maar eentje van een enthousiaste tweaker oid.

Ook wil ik mijn collectie niet aanpassen, want hij staat nu perfect in Winamp en hij zou ook goed in MCE kunnen staan alleen de lay-out en performance van de media library van MCE bevallen me niet. Daarom zou ik graag gebruik willen maken van een alternatieve plugin. Als ik nu mijn albums laadt in MCE dan is hij bijna een minuut aan het stampen en dan ben ik alweer opgestaan om Winamp aan te zetten...