Toon posts:

[XP] kan c:\windows\installer weggooien problemen opleveren

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik zat eens te kijken naar de omvang van c:\windows en die wordt groter en groter. Ik gooi na verloop van tijd altijd de dir's weg die verschijnen na een update en c:\windows\softwaredistribution leeg ik ook vaak. Het viel me op dat c:\windows\installer ook veel ruimte in beslag neemt. Weet iemand of het kwaad kan om die dir ook weg te gooien? Met Google kan ik geen uitsluitsel hierover vinden. Het foutmeldingen zou kunnen opleveren: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=221051
De site http://home.wanadoo.nl/jan.kloot.nl/onnodige%20files.htm zegt dat het wel kan, zolang je niets wil deïnstalleren, maar dit gaat over Windows Me.
Alvast bedankt!

Groeten,
Michiel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 10:04 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03 09:12

jurma

simply connecting...

Ik zou ze niet weggooien, dan kun je software niet meer normaal verwijderen je van je pc.
Maar als je dit nooit doet kun je ze weggooien. Het is in principe maar net wat je wilt.
Had je in principe je c partitie maar iets groter moeten maken als je nu hdd ruimte te kort komt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
jurma schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:03:
Ik zou ze niet weggooien, dan kun je software niet meer normaal verwijderen je van je pc.
Maar als je dit nooit doet kun je ze weggooien. Het is in principe maar net wat je wilt.
Had je in principe je c partitie maar iets groter moeten maken als je nu hdd ruimte te kort komt.
Het gaat er meer om dat Windows nodeloos veel ruimte in neemt 8)7

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Gezien het feit dat je hiermee bezig bent om schijfruimte te besparen lijkt het me onverstandig bestanden te verwijderen die ervoor zorgen dat je programma's kunt deïnstalleren, nietwaar? :)

Wat is de omvang van je Windows-map als ik vragen mag? Wellicht zit je nu al aan een lage waarde.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op ca. 1,50 GB

M$ heeft blijkbaar zo weinig vertrouwen in hun brakke software, dat ze zoveel backup's maakt van bestanden :P

Doe maar gewoon MS schrijven ;)

[ Voor 89% gewijzigd door elevator op 24-10-2005 10:44 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je geen ruimteproblemen hebt op je hardeschijf, waarom weggooien :? Waar je snel ruimte mee kan winnen zonder deze directories weg te gooien is je system restore uitzetten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

mmm, dat is een vrij normale grootte. Ik zou eerder ruimte besparen op de c-schijf door het backuppen van data/programma's die je bijna niet gebruikt... of gewoon een grotere hd kopen ;)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:11:
Ik zit nu op ca. 1,50 GB

M$ heeft blijkbaar zo weinig vertrouwen in hun brakke software, dat ze zoveel backup's maakt van bestanden :P
Die MSI's worden ook door alle andere software tegenwoordig gebruikt. Bijna ieder pakket gebruikt die installatie software omdat het de geldende standaard is. Verder schrijf je MS niet zoals jij doet.

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:13:
Als je geen ruimteproblemen hebt op je hardeschijf, waarom weggooien :? Waar je snel ruimte mee kan winnen zonder deze directories weg te gooien is je system restore uitzetten.
system restore staat natuurlijk al lang uit ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat vind ik eerlijk gezegd al relatief laag voor de Windows-map van een XP-installatie.
Bovendien zul je met het verwijderen van de Installer-map misschien enkele honderden MB's winst boeken, hetgeen in mijn ogen niet opweegt tegen de nadelige gevolgen ervan, maar dit zal natuurlijk van jouw voorkeur afhangen :)

Als je niet van plan bent in de nabije toekomst huidige, geïnstalleerde software via de normale weg te deïnstalleren lijkt het me geen probleem de map (of in elk geval de inhoud ervan) te verwijderen.
Laat voor de zekerheid de map staan om eventuele problemen met nieuwe softwareinstallaties te voorkomen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je NTFS gebruikt kun je bijvoorbeeld die map naar een andere partitie/schijf laten verwijzen. www.sysinternals.com -> junction.exe :) Ik heb dat zelf ook gedaan omdat een 5 GB c:\ partitie niet groot genoeg bleek, zelfs als je alles op D:\ installeert.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:16:
[...]
Die MSI's worden ook door alle andere software tegenwoordig gebruikt. Bijna ieder pakket gebruikt die installatie software omdat het de geldende standaard is. Verder schrijf je MS niet zoals jij doet.
het is toch duidelijk een grapje :?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Ik zit zelf hier op een Windows-map grootte van 2,1Gb dus die van jou vind ik wel netjes..

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:28
Je kunt die directory weggooien. Hier staan namelijk de ŽcachedŽ MSI bestanden. Deze bestanden worden gebruikt op verschillende momenten. Als je bijvoorbeeld een applicatie installeert voor iedere gebruiker, dan wordt de MSI gebruikt om de ontbrekende gebruikersinstellingen te installeren wanneer er een andere gebruiker inlogt dan diegene die de installatie heeft uitgevoerd.

Je kunt de software altijd deinstalleren als je de originele installatiesoftware nog hebt. Op een MSI kun je met rechtermuisknop kiezen voor Verwijderen.

PSN: PcDCch

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:11:
Ik zit nu op ca. 1,50 GB

Uit de WOS Policy Windows Operating Systems - Policy
M$, Windhoos, e.d.

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pros en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
En nu een antwoord op je vraag :)
Ik zit nu op ca. 1,50 GB

Microsoft heeft blijkbaar zo weinig vertrouwen in hun brakke software, dat ze zoveel backup's maakt van bestanden :P
Bij systemrestore en andere fixes of troubleshooten heeft Windows deze bestanden nodig. Vroegâh in Windows NT4 (workstation en server) moest je soms na wijzigingen in je netwerk (rras anyone ;) opnieuw het SP6a draaien.
Dat wilde Microsoft voorkomen bij Windows 2000 en hoger voorkomen en bij het uitvoeren van een servicepack word er een backup gemaakt, zodat je altijd terug kunt. Behalve als je een slipstreamed cd maakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 24-10-2005 10:43 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!! O, o, o, ik loop weer veel te hard te soggen 8)7
Pagina: 1