Snelle color laser gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wij gebruiken in het bedrijf waar ik werkzaam ben Nashuatec c7414DN printers. Deze printers voldoen prima. Ze hebben alleen 1 nadeel. De adruktijd tot de eerste afdruk vind men te traag. Daarom zijn we naar andere printers aan het kijken. De prijs is niet zo'n heel groot probleem (geen 10000 euro per printer natuurlijk).

Ik heb al bij Xerox, Oki, HP, IBM etc gekeken. Maar vind geen printer waarmee een voordeel behalen bij de afdruktijd tot de eerste pagina afgedruk is.

heeft er iemand idieen. (p.s. de Xerox 8500 is geen oplissing. Waxprinters zijn ons niet goed bevallen)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Maar wat vind men te traag?
De opwarm tijd van de printer?
Daar ontkom je niet aan ben ik bang.
Verder speelt ook de grootte van het bestand mee.
Hoe groter, hoe langer het duurt voordat het gespooled is.

• ilovetechno
ShellGhost schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:33:
Maar wat vind men te traag?
De opwarm tijd van de printer?
Daar ontkom je niet aan ben ik bang.
Verder speelt ook de grootte van het bestand mee.
Hoe groter, hoe langer het duurt voordat het gespooled is.
Meestal zijn dit vrij kleine bestanden. (een paar honderd KB) Het netwerk is overal 100Mbit. Er werken gemiddeld 2 mensen op een printer.

De opwarmtijd is prima. De printers staan altijd aan.
Maar als ik iets print dan duurt hetr gemiddeld 10 sec voor er iets komt. En dat vind men te traag.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ilovetechno schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:39:
[...]

Meestal zijn dit vrij kleine bestanden. (een paar honderd KB) Het netwerk is overal 100Mbit. Er werken gemiddeld 2 mensen op een printer.

Maar als ik iets print dan duurt hetr gemiddeld 10 sec voor er iets komt. En dat vind men te traag.
:? Misschien de printer op iets meer dan 10 seconden loopafstand zetten? :X

Kan me geen normaal geprijsde printer voorstellen waarvan de printer engine sneller zal zijn dan een seconde of 10 voor de 1e print.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ilovetechno schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:39:
[...]

Hebben jullie daar een printserver staan of print iedereen direct naar de printer?
Mocht er een print server staan, hoe is de performance op die server?
Misschien dat daar de bottleneck zit.

Je zit zowiezo vast aan de tijd die de printer nodig heeft om de opdracht te spoolen.
Ongeacht printserver of niet.

Verwijderd

Je zou eens kunnen denken aan een Xerox phaser 8200 (zal tegenwoordig wel iets hoger nummer zijn). Dit zijn printers die printen met solid ink. Ik weet dat dit niet helemaal is wat je zoekt (kleurenlaser), maar hier kwamen wij op uit toen we op zoek waren naar een snelle kleurenlaser.

Snelle printer die als bijkomend voordeel heeft dat hij weinig supplies (alleen solid ink blokjes) nodig heeft itt een kleurenlaser waar je gedurende het hele jaar het volledige binnenwerk vervangt (drum, toner, fusion kit, transport belt).

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Hoeveel prints maakt men dan per dag? Stel dat je 2x zo snel kunt afdrukken, dwz 5 sec. voor de eerste print. Dan moet je 60 prints per dag maken om 5 minuten tijdswinst te boeken...
Als dat de moeite waard is wordt er ongelooflijk hard gewerkt bij jullie!

Verwijderd

mitalp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:43:
Stel dat je 2x zo snel kunt afdrukken, dwz 5 sec. voor de eerste print. Dan moet je 60 prints per dag maken om 5 minuten tijdswinst te boeken...
Aan die 5 minuten winst heb je niet veel. 10 seconden voor een laserpinter is weinig. De kans is klein dat je een color laser gaat vinden die bij wijze van spreke maar 5 seconden nodig heeft. :)

• ilovetechno
mitalp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:43:
Hoeveel prints maakt men dan per dag? Stel dat je 2x zo snel kunt afdrukken, dwz 5 sec. voor de eerste print. Dan moet je 60 prints per dag maken om 5 minuten tijdswinst te boeken...
Als dat de moeite waard is wordt er ongelooflijk hard gewerkt bij jullie!
Ik krijg opdracht om snellere printers te zoeken. Hoe effecient is moeten zij maar bepalen lijkt me.

We hebben de printers op de PDC geinstaleerd staan. We hebben vroeger teknronix waxprinters gehad die vele malen sneller printen. Alleen waren veel te storingsgevoelig.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Kan je niet configureren dat de printers niet in "slaapstand" gaan? Dus dat ze niet afkoelen zal ik maar zeggen.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
ilovetechno schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:52:
[...]
Ik krijg opdracht om snellere printers te zoeken. Hoe effecient is moeten zij maar bepalen lijkt me.
Je kunt ook overwegen om de gebruikers duidelijk te maken dat er ondanks andere printers weinig tijdwinst geboekt zal worden. Een fatsoenlijke rekensom doet hen misschien van gedachten veranderen t.a.v. de efficientie verbetering.
Wellicht dat ze dan nog de investering willen doen, al is het maar om gevoelsmatig efficienter te werken. In dat geval nemen ze wel beslsingen op basis van de juiste gronden

• ilovetechno
mitalp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:35:
[...]

Je kunt ook overwegen om de gebruikers duidelijk te maken dat er ondanks andere printers weinig tijdwinst geboekt zal worden. Een fatsoenlijke rekensom doet hen misschien van gedachten veranderen t.a.v. de efficientie verbetering.
Wellicht dat ze dan nog de investering willen doen, al is het maar om gevoelsmatig efficienter te werken. In dat geval nemen ze wel beslsingen op basis van de juiste gronden
Dit heb ik natuurlijk al gedaan. Maar men wil toch andere printers hebben.
djluc schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:04:
Kan je niet configureren dat de printers niet in "slaapstand" gaan? Dus dat ze niet afkoelen zal ik maar zeggen.
Slaapstand staat al uit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

binnen wat voor tijd zoek je dan .. wat is acceptabel dus ?
vertel ook eens wat een echte acceptabele prijs is, moet hij a3 aan kunnen ?

Iperf

• ilovetechno
fish schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:42:
binnen wat voor tijd zoek je dan .. wat is acceptabel dus ?
vertel ook eens wat een echte acceptabele prijs is, moet hij a3 aan kunnen ?
Ongeveer 5 a 6 seconde.

Prijs van maximaal 3000 euro

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wij leveren de grootste HP colorjets maar meestal is het zo hoe groter de printer hoe langer het duurt tot de eerste afdruk na de eerste pagina vliegen de pagina's er natuurlijk wel uit.

Hij moet gewoon even opwarmen voor de eerste afdruk daar doe je niks aan.
En het papier moet natuurlijk uit de bak overal doorheen getrokken worden en dat duurt even :)

Alle proemn in n drek

• ilovetechno
Bierkameel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:33:
Wij leveren de grootste HP colorjets maar meestal is het zo hoe groter de printer hoe langer het duurt tot de eerste afdruk na de eerste pagina vliegen de pagina's er natuurlijk wel uit.

Hij moet gewoon even opwarmen voor de eerste afdruk daar doe je niks aan.
En het papier moet natuurlijk uit de bak overal doorheen getrokken worden en dat duurt even :)
Duidelijk. Maar welke / Desnoods kleine printer doet dit het beste bij HP?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Opwarmen is denk niet het probleem, Het gaat om het rippen/spoolen van de opdracht.
Stel het is een vet fullcolor PDF bestand, dan duurt dat bij een goedkoop windows-based printer best lang. Is het gewoon wat platte tekst met hier en daar een kleurtje, dan zal alles veel sneller gaan. Ga dit eerst uitzoeken, tevens het aantal kleuren printen per maand. De aanschaf prijs is dan vaak niet belangrijk, het gaat om prijs per afdruk en evt. service. tevens is het belangrijk om te weten of er A3 formaat moet worden afgedrukt, dit bepaald zeer sterk de prijs.

www.casarodriguillo.com

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:32

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Wij hebben pas een Xerox Phaser 7750DN aangeschaft, en volgens mij voldoet deze wel aan je eisen.

Hoewel ik morgen even op werk zou moeten testen, hoelang het echt duurt, want wij hebben wel een loopafstand van 5 a 10 sec. En het verschilt zoals tomleeuw al zegt per opdracht, maar zal even testen met een volle pagina tekst.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zou eens kijken wat QMS/Minolta aan aanbod heeft. Ik heb (privé) een QMS Magicolor 2 waarover ik bijzonder tevreden ben. Zuinig, mooie prints en snel. Valt ook redelijk binnen het budget, hij is alleen al een jaar of 5 oud. Er zullen nu dus andere printers zijn. Hij was al wel 1200dpi!

Misschien is dit iets?
Ik zou, welke printer je ook kiest, het geheugen flink upgraden. Dat scheelt al een boel in snelheid.

http://printer.konicamino...ucts/color/5430/index.asp

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Alle merken hebben goede laserprinters of het nou HP/konica/Canon/xerox/Nasua enz. is.
Invetariseer wat je nodig hebt en hoe die gebruikt wordt. Veel printers komen btw uit de zelfde fabriek.

www.casarodriguillo.com

• ilovetechno
Bram77 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:00:
Ik zou eens kijken wat QMS/Minolta aan aanbod heeft. Ik heb (privé) een QMS Magicolor 2 waarover ik bijzonder tevreden ben. Zuinig, mooie prints en snel. Valt ook redelijk binnen het budget, hij is alleen al een jaar of 5 oud. Er zullen nu dus andere printers zijn. Hij was al wel 1200dpi!

Misschien is dit iets?
Ik zou, welke printer je ook kiest, het geheugen flink upgraden. Dat scheelt al een boel in snelheid.

http://printer.konicamino...ucts/color/5430/index.asp
Bedankt maar ik zie bij de specs staan: Color: 14.1 seconds from an idle, ready state

Wij hebben overigens al een aantal Minolta 3300 modellen staan welke ook 'te traag' werken

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klinkt meer als ongeduldige gebruikers; geen enkele printers zal ze kunnen bekoren dan

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
De spiksplinternieuwe HP Color Laserjet 4700 ?? 30 ppm
http://h10010.www1.hp.com...10715-10735-12096328.html
http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad8228e6a4.pdf

Prijs vanaf 1900 €

Of de HP Color Laserjet 5550 ?? 28 ppm (is ook een A3 printer
http://h10010.www1.hp.com...-10715-10751-7641947.html

Prijs vanaf 3000 €

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

abusimbal schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:48:
De spiksplinternieuwe HP Color Laserjet 4700 ?? 30 ppm
http://h10010.www1.hp.com...10715-10735-12096328.html
http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad8228e6a4.pdf

Prijs vanaf 1900 €

Of de HP Color Laserjet 5550 ?? 28 ppm (is ook een A3 printer
http://h10010.www1.hp.com...-10715-10751-7641947.html

Prijs vanaf 3000 €
Goed gevonden, die 4700 doet er maar liefst 10 seconden over om uit idle te printen, zal ook wel te langzaam wezen :z

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

De snelheid van de printer is niet het probleem. Je hebt een manager zonder ruggegraat, als hij zulke verzoeken serieus inwilligt. (Mijn baas zou een klagende collega-manager midden in zijn gezicht uitlachen als hij met zo'n verzoek zou komen. :D )

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 21:22

Orac

Ik mis je papa.

^^^ +2 inzichtvol :D

Tja, wordt moeilijk. 10 sec. is best snel, zeker voor een kleurenlaserprinter.

Een laserprinter is een paginaprinter en geen regelprinter. Dat wil zeggen dat het beeld per pagina wordt opgebouwd voordat de boel gaat draaien. Een inktjet kan meteen beginnen.

Sommige printers hebben een optie de manier van verwerken in te stellen. Veel printers gaan de hele opdracht berekenen en beginnen dan met printen. Je kan dan ook instellen dat de printer al na het berekenen van de eerste pagina begint. Hierdoor lijkt het dat het sneller gaat.

Maar ik denk dat het behoorlijk moeilijk is een laserprinter te vinden die binnen 10 sec. een kleurenprint uitbraakt.

[ Voor 1% gewijzigd door Orac op 25-10-2005 21:31 . Reden: typo ]

Pagina: 1