[2000] Herstart: keyboard en muis niet meer te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06-2022
PC: HP Vectra Vei8 (PIII 600 NMhz). OS: Windows 2000 Professional, Service Pack 4. Muis is een bus muis, keyboard zit ook via de legacy connecter op de pc aangesloten. Probleem:
Na een herstart moet je een paar keer op het toetsenbord drukken voordat de opstart routine gaat werken. Als je voordat je aan het toetsenbord zit, aan de muis zit hoor je een beepje van uit de pc komen (heel snel achter elkaar). Na de start, zijn keyboard en muis niet bruikbaar in Windows. Herstart alleen mbv power knop (ACPI configuratie). Bij een cold boot komt dit probleem (niet functionerende muis en keyboard) soms voor (niet altijd). Research op internet wijt dit probleem aan ACPI. Voor ik W2K opnieuw installeer, en met F6 de 'standard pc' HAL installeer, zou ik dit graag zeker weten. Misschien is er een andere oorzaak, komt dit bij iemand bekend voor en kan ik mij veel werk besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door utlover op 24-10-2005 09:09 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ander toetsenbord en muis gebruikt om te testen ?

Eventueel een nieuwer BIOS flashen (als je dat al niet gedaan hebt)? Heb je ACPI in je bios aanstaan :?

[ Voor 65% gewijzigd door aReaRe op 24-10-2005 09:51 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06-2022
Inderdaad. Ik heb ook nog zo'n Logitech combinatie liggen (draadloos). Met deze, exact hetzelfde probleem. Ik hoopte op een rot toetsenbord of muis, maar nee. Het rare is, dat als hij gestart is, en de muis en toetsenbord het doen, alles goed functioneert. Muis reageert goed, toetsenbord reageert goed. BIOS is geflashed naar de laatste versie. In dit BIOS kun je ACPI niet aan of uit zetten, maar wel voor componenten instellen (hard na 30 minuten, etc).

[ Voor 21% gewijzigd door utlover op 24-10-2005 09:54 ]