[SCSI U320] harddisk met Windows 2003 vervangen

Pagina: 1
Acties:

• __Gilles__
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Vrienden van mij zijn in het bezit van een HP Proliant server ML310G2 met daarop Windows 2003 SBS. Dit weekend is de server een aantal keren uitgevallen. Het probleem zit hem in de 72 GB SCSI harddisk. De servicedienst van HP heeft inmiddels een nieuwe harddisk verstuurd, maar ik ben volgens hen zelf verantwoordelijk om de data naar de nieuwe schijf te kopieeren.

Aangezien de schijf het af en toe nog doet (en het mij het minste werk lijkt), zou ik hem graag willen clonen / 1 op 1 kopieeren. Om eerlijk te zijn heb ik weinig ervaring met SCSI en clonen onder Windows 2003.

Na wat speurwerk op Tweakers, zit ik met de onderstaande vragen:

1. Kan ik de nieuwe schijf simpelweg "inklikken" in de server of iets dergelijks of moet ik hiervoor een kabel aanschaffen? Moet ik bepaalde instellingen op de schijf veranderen, jumpers bijvoorbeeld? (om te kunnen clonen moeten ze immers tijdelijk beide worden aangesloten)

2. Windows 2003 werkt niet met Ghost. Iemand een goed alternatief? Het mooiste zou zijn om te booten vanaf CD (ala Ghost) en de schijven vervolgens te kunnen clonen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen........

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Hoe je die schijf aansluit zou ik niet weten, daarbij moet je even kijken of je nog ruimte heb, en de mogelijkheid om de schijf 'hot' aan te sluiten; als de server aanstaat dus.

Is er een mogelijkheid om de extra schijf als RAID1 bij de bestaande schijf te zetten? Op die manier zou je een mooie mirror kunnen maken, zonder dat je aan de slag moet met allerbij externe software. :)

-

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op welke manier faalt de schijf eigenlijk :? bad sectors, niet opspinnen, vreemde geluiden, etc.
Heb je de schijf ook al gecontroleerd met zo'n tooltje? (misschien beetje domme vraag maar toch ;) )

En hoe heb je de schijf aangesloten: zit ie gewoon intern (68 pins) of is ie hotplug (80 pins)?