Externe HD icm. Norton Ghost een goede backup oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:37

GG85

.......

Topicstarter
Ik zit met de volgende vraag, op mijn stage gebruiken we voor het backuppen van data nu een 40 gig tapestreamer. Opzich werkt dit goed voor het terugzetten van losse bestanden maar mocht de hele server crashen dan zitten we alsnog met een probleem.
Je moet dan nameijk eerst alle software opnieuw installeren en pas daarna kun je de belangerijkste files dmv. de tape terugzetten.

De bedoeling is nu om dmv. Norton Ghost en een USB2 harddisk elke week een complete ghostimage (bit voor bit kopie) van de 2 fisieke schijven te laten maken en deze dan bij een echt grootte crash terug te zetten zodat je in principe binnen een uurtje of wat weer door kunt werken.
Wat ik me alleen afvraag is of norton ghost wel instaat is om op een kaal systeem een usb disk te gebruiken (in dos modus dus dmv een bootdisk) en dan aan de hand van de image zelf partitities etc kan aanmaken.

Mijn vraag is nu of er hier tweakers zijn die ervaring met deze manier van backuppen hebben en zo ja wat voor oplossing ze hiervoor gebruiken.
De aanschaf van een externe HD en Ghost is namelijk een redelijk aanschaf dus vandaar mijn vraag naar gebruikerservaringen.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Gaat het over een server met Windows 2003 of 2000 server of ..........
Norton Ghost werkt niet op Windows 2XXX Server, dat weet je toch he.
Voor workstations is het bijna perfekt.

Kijk eens naar Acronis TruImage, is vergelijkbaar met Ghost, soms zelfs beter en sneller

[ Voor 21% gewijzigd door anglico op 24-10-2005 10:21 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

GG85 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:54:
Wat ik me alleen afvraag is of norton ghost wel instaat is om op een kaal systeem een usb disk te gebruiken (in dos modus dus dmv een bootdisk) en dan aan de hand van de image zelf partitities etc kan aanmaken.
In principe kan het (in ieder geval volgens de support pagina van norton >:) die je zelf ook tegenwas gekomen >:) ) maar ik heb hier 2x een gebruiker voorbij zien komen die melde dat usb bij hem niet werkte icm ghost. Dus testen!

Overigens heb je 2 externe harde schijven nodig: Als het systeem crasht (of een bedieningsfout) tijdens het maken van de image ben je anders alles kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 24-10-2005 10:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:37

GG85

.......

Topicstarter
We gebruiken hier Windows Server 2003 SBS, en uiteraard gaan we 2 drives gebruiken :)