thuis subwoover in auto gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daar zat ik aan te denken... in princiepe doet een thuis subwoofer toch hetzelfde als een auto-woover.. luchtverplaatsen. Vind de prijzen voor auto subwoofers namelijk nogal scheef in verhouding tot een goede thuissubwoofer...

dit ding bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www2.propichosting.com/Images/450003084/6.JPG
ging op fok weg voor 60 euro... als je op mp voor die prijs bij autosubwoofers kijkt vind je bijna alleenmaar troep of erg oud spul.. of je moet net geluk hebben

moet dan natuurlijk wel een passieve sub hebben... die van het voorbeeld is actief

zie ik nou iets over het hoofd aangezien ik het niemand zie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, je hebt natuurlijk wel stroom nodig... Je hebt dus een 12 volt versterker nodig... Maar dan moet het best aan de praat te krijgen zijn... De Versterker die hier nu inzit kun je bijna zeker weggooien, als je hem in de auto gaat gebruiken, of je moet de uitdaging aangaan hem op 12 volt te laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01

_Ernst_

Mark It Zero!

MikeyMan schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:23:
Tsjah, je hebt natuurlijk wel stroom nodig... Je hebt dus een 12 volt versterker nodig... Maar dan moet het best aan de praat te krijgen zijn... De Versterker die hier nu inzit kun je bijna zeker weggooien, als je hem in de auto gaat gebruiken, of je moet de uitdaging aangaan hem op 12 volt te laten draaien...
Afhankelijk van het vermogen van die sub zou je gewoon een goede 12 > 230 volt omvormer kunnen kopen die voldoende vermogen levert. Dat is denk ik goedkoper dan een hele nieuwe versterker.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, koop een 60 euro sub, en dan een dure omvormer erbij :X Daar schiet je me op wil je zeggen..

IMHO zijn autosubs echt niet duurder dan een echt degelijke home sub. Dat ding van 60 is misschien wel leuk, maar voor dat zelfde geld krijg je ook in de auto wel wat vergelijkbaars.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50

OMD

gaat niet klinken in de auto, subs zijn gemaakt voor grote ruimtes.
Zet maar is een autosubwoofer ( gewoon een standaard ding ) in de woonkamer, daar wordt je ook niet echt warm van...

en zo een omvormer kost klauwen met geld, niet doen dus, lekker in je kamer zetten. ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Ik dacht dat er bij de TS stond dat de sub niet actief zou zijn.... dus dan is er alleen een 12v versterker nodig.
Maar inderdaad, je kunt beter voor die 60 euro een autosub kopen, aan de foto te zien is dit ook een geweldige HT sub

[ Voor 3% gewijzigd door Koenzie op 24-10-2005 11:37 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-07 20:25
En auto subs kunnen volgens mij wat beter tegen wat meer vocht en dat soort zaken. Zeker in de winter komt dat wel van pas.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

okay, ik als ICE inbouwer voor auto's zal je even een leuk weetje geven :

Subwoofers voor in huis hebben een laag vermogen, op top en als rms, dit klinkt binnenshuis perfect, omdat de grote ruimte (meestal) hieromheen ook als klankkast werkt. In de auto is dit een heel ander verhaal.
Neem maar even een voorbeeld : Een gemiddelde sub voor in huis weegt een kleine 80 watt, waarvan er 40rms is.
Een standaard sub voor in een auto weegt al snel een kleine 200watt, waarvan er 80rms is.

Vermogen ligt hoger, de prijs dus ook ;) Je kan wel kleinere subs krijgen voor in de auto, dit is kwa prijs dan ook een stuk goedkoper, maar het klinkt niet.
Gooi een "huissub" in een auto en ik garandeer je dat het voor geen meter klinkt ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dennismaus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:39:
En auto subs kunnen volgens mij wat beter tegen wat meer vocht en dat soort zaken. Zeker in de winter komt dat wel van pas.
en dit is onzin :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check ff hoeveel spanning de voeding in de sub afgeeft... Dan zou je eventueel nog met het 1 en ander getweak 'm in de auto kunnen krijgen..

Anders kijk je bij Gamma voor een zooi MDF platen, en bij conrad voor een leuke Sub + de nodige filters, ben je ook 60 euro kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dat zou ik niet te hard zeggen! sommige speakers voor binnen zijn van papier en kunnen echt niet goed tegen vocht, autospeakers zijn van ander materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moet ik zeggen dat ik wel gewoon 2 subwoofer speakers die je gewoon bij een stereo toren koopt. toen nog in mijn oude fiesta had geplaatst zonder enige versterker of omvormer of wat dan ook..alleen speaker draad en klaar..
maar dat gaf echt wel een vet geluid hoor.. alleen als je dan voor het stoplicht stil stond en je luisterde na de radio .. mocht je daarna duwen.. maja ontopic.. ik zou iig gewoon een goeie subwooferkist voor in de auto kopen.. 150 - 200 eurie.. zijn vaak de ECHTE Subwoofers.. en dan praat je over merken als JBL enzo.. en een 1000 WATT vermogen.. wat de meeste subwoofers voor thuis gebruik bijna niet hebben (qua vermogen)..
maja daarbij komen wel weer de kosten van de versterkers enzo.. dus ja.. auto audio installatie is en blijf een duur grapje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf papieren subs???????
Weer wat nieuws

(moppeld nog ff over z`n phoenix gold en rockford die al ruim 2jaar de computerkamer voorzien van de nodige trillingen en zijn idem voorzien van een 2500w rockford amp. dus wrm zou het in de auto niet willen met een huiskamer sub

okee tis niet ideaal maar wil wel hoor

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 13:56
Voor 60 euro heb je toch een low budget subje voor in de auto ? Dat is het zelfde idee als dit low budget subje voor in de huiskamer .... Alleen voor een andere omgeving geproduceerd.
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:48:
wtf papieren subs???????
Weer wat nieuws
hij bedoeld een kartonnen conus ....

[ Voor 35% gewijzigd door Rappie op 24-10-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:48:
wtf papieren subs???????
Weer wat nieuws
Niks nieuws.. de meeste conusen zijn gewoon van papier, al lijkt dat tegenwoordig niet echt modern meer te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog nooit een papieren/kartonnen conus gezien magoed ik werk zelf in de auto elec , kan misschien idd in de huiskamer wel voorkomen , maar lijkt mij meer iets van de lagere vermogens of de goedkopere merken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha maak daar maar de echt (!) hoogwaardige merken van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:52:maar lijkt mij meer iets van de lagere vermogens of de goedkopere merken dan
Helemaal niet. Like I said, het is niet meer echt in de mode. Men wil tegenwoordig liever een kermis, dan echte kwaliteit (natuurlijk zijn er ook kombinaties van de twee) ;)

En idd, de hoogwaardige merken gebruiken het nog steeds vaak, denk maar eens aan de peerless (X)XLS car audio woofers, die ook voor veel geld onder andere namen verkocht worden.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 24-10-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:54:
haha maak daar maar de echt (!) hoogwaardige merken van ;)
Zoals????? en praten we dan ook over de hoge vermogens .

ff back to the TS ik denk dat je het gewoon es moet proberen aan te sluiten als test, geluid is en blijft nu eenmaal een heel persoonlijk iets, wat de ene pratich vindt vindt de ander niks .
Ik krijg beijv vaak het commentaar dat ik de lage tonen te veel laat meekomen in het algemene muziek beeld, maar ik vindt dat zels bij mijn muziek style lekker klinken (rap/r&b) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dan praat je niet meer over hoge vermogens maar over hoog rendement, dat is 30 watt speakers op 4 watt versterkers die jouw 300 rms'jes eruit blazen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de reactie achterop en laten we het verder maar ontopic houden ipv een debat te voeren over iets anders ...
Maar ik werk zelf veel met rockford audiobahn mtx e.d. maar ben echter nog nooit een papieren c/q kartonnen conus oid tegengekomen ik zeg dus niet dat het niet kwalitatief beter of slechter of, maar is mij nog nooit opgevallen.
Dit zijn naar mijn menig (vooral adiobahn dan) toch wel absolute toppers in de car hifi dan en klinken zeer deftig maar das dan ook weer mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:58:Zoals????? en praten we dan ook over de hoge vermogens .
Zie hierboven! Vermogens... Car audio gasten denken altijd dat alles om vermogen draait... nooit gesnapt.. Liever veel conus oppervlak en vee Xmax!
Ik krijg beijv vaak het commentaar dat ik de lage tonen te veel laat meekomen in het algemene muziek beeld, maar ik vindt dat zels bij mijn muziek style lekker klinken (rap/r&b) :Y)
Ranzig hoge Q dus :X

Btw weet je vaak niet eens dat het een papieren conus, omdat men dat vaak erg goed weet te verstoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 24-10-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar zoals eerder gezegd, papier wordt vaker in het huis gebruikt en niet in de auto, omdat het niet tegen vocht kan etc...audiobahn is echt in-car audio

maar goed, ontopic verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:59:
nee dan praat je niet meer over hoge vermogens maar over hoog rendement, dat is 30 watt speakers op 4 watt versterkers die jouw 300 rms'jes eruit blazen ;)
rms boeien niet idd, maar ik zit in mijn computer kamer toch op een deftige 105db en dat is gemeten met een dbmeter midden in de kamer als ik harder ga spelen treed er uiteraard vervorming op en zijn de db`s niet rendabel meer om te meten staat wel leuk maar klink niet meer dan.
En idd als ik terug naar de auto`s ga dan blaast een goede kicker sub of een audiobahn mij van de werled af met een lager vermogen. helaas is dit mijn budget geweest voor in de auto toen maar vanwege gezins uitbreiding een andere auto gehaald en deze koffer ruimte moet bruikbaar zijn dus heb ik de zooi op het computer hok gezet, maar klink best okee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar om het topic idd niet verder te vervuilen......
Geluid is persoonlijk zoals je al hat kunnen lezen hierboven iedereen heeft daar een eigen mening over ik bouw zelf dagelijks auto hifi in en om even een en ander recht te zetten.
Als ik over vermogen praat bedoel ik het aantal db wat er fatsoenlijk uitkomt, niet over de wattage`s oid.
en idd een fatsoenlijke speaker klink net zo goed dan wel niet beter als een low bud speaker van 1000w tegen kwalie speaker van 15w.
Maar wattages zijn inmo inrelevant voor de db`s waar het dus meestal in een auto wel om draait bij de meeste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kortom, je kan de aloude regel gewoon gebruiken.

hoe duurder de sub, hoe beter hij is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:12:

idd einde discussie die ik zo en zo al niet graag voer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:12:

Ik vrees van niet. Je wil niet weten hoeveel puin er verkocht wordt voor idioot veel geld!

Maar ff back on topic: Probeer het gewoon: zet het ding in je auto, pleur heb aan he HU en kijk wat het doet. Kan weinig mis mee gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

:X

so·wie·so (bw.)
1 hoe dan ook => überhaupt

Waar dat zo en zo toch vandaan komt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:40:
[...]

:X

so·wie·so (bw.)
1 hoe dan ook => überhaupt

Waar dat zo en zo toch vandaan komt :|
mja, goedzo knul je kent je abn, wtf heeft dat met het topic te maken knul :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Eerder ABD ;)

...en nu echt ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd , heeft de ts al iets overwogen inmiddels??
En misschien ook wel handig om te weten wat er al aanwezig in de auto kwa amp`s en speaker uitgangen .
En is de sub nu actief of niet is mij nog niet helemaal duidelijk nml, als ie niet actief is dan heb je dus ook nix te maken met de stroom verder en wordt het al een stuk makkelijker en goedkoper om hem aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er staat in de eerste post dat de woofer uit het voorbeeld (ik neem aan dat hij hierbij de foto bedoelt) actief is... Vandaar ook mijn opmerking over de voeding...
De omvormer is hierbij denk ik niet aan de orde, aangezien je daar een vrij laag maximaal wattage vindt. Weet niet of de sub danwel omvormer dat leuk vindt... (meestal zo rond de 100/150 watt piek)
Simpel afgaan op de output-specs van de eventuele versterker is hierin niet toereikend, gezien het verlies van de omvormer en de versterkerschakeling...

Denk dat het misschien ook nog wel lastig zou kunnen zijn om deze versterker te plaatsen, gezien hij ontworpen is als down-firing sub... Dat wordt in de auto waarschijnlijk lastig...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 24-10-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ging het meeste hierboven alleen maar over papieren conussen oid hierboven en zat er geen fatsoenlijk antwoord tussen.
Dus ik zal maar even ;)

JA, het is mogelijk om die sub in je auto te plaatsen, dit kan je op de volgende manieren doen:
*Je koopt een omvormer zodat je de amp van de sub op 220zet.
* Haal het actieve gedeelte weg en gebruik de sub passief.. hierbij komt echter weer een nieuw probleem:
Als je de sub direct op je HU zal aansluiten zal hij ook alle hoge tonen voor z'n kiezen krijgen.
Het beste kan je dan een goedkoop versterkertje kopenKLIK om hier je sub mee aan te sturen.

Maar ook met die optie heb je weer kans om problemen tegen te komen.
Veel home-audio heeft een impedantie van 6/8/16 ohm.
En dat terwijl de meeste car-audio op 4ohm werkt.
Sluit jij dus een 8ohm woofer aan op een versterkertje die ze power volgende de specs op 4ohm afspeeld dan geefthij EN weinig vermogen en heeft de kans om stuk te gaan!

Kortom.. je kan beter die sub lekker thuis laten staan en voor een prikkie een audio pakket kopen.
Kijk bijv dit: KLIK < woofer + amp + bekabeling voor €79,- !
En jij met je car-audio is duur ! ;)

Op die site alleen al staan bijv. 5 complete sub setjes onder de €100,- !!

En nee dit is geen spam.. je kan bijv ook nog even op http://www.12vhifi.nl/ kijken.. dit is zeg maar de car audio bijbel ;)

suc6 met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:49:

Als je de sub direct op je amp zal aansluiten zal hij ook alle hoge tonen voor z'n kiezen krijgen.
Het beste kan je dan een goedkoop versterkertje kopenKLIK om hier je sub mee aan te sturen.
stel dat je hiervoor kiest dan is een laagdoorlaat-filtertje wellicht de goedkopere keus (daar budget de grote drijfveer lijkt te zijn hier, anders ga je geen kamer sub in je auto leggen :) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij ging het meeste hierboven alleen maar over papieren conussen oid hierboven en zat er geen fatsoenlijk antwoord tussen.
Alles wat jij nu zegt is ook al eerder gezegt, al dan niet in flink kortere vorm. Maar het is wel een mooie samenvattig :) Toch een kleine correctie
Sluit jij dus een 8ohm woofer aan op een versterkertje die ze power volgende de specs op 4ohm afspeeld dan geefthij EN weinig vermogen en heeft de kans om stuk te gaan!
Minder vermogen: ja. Kapot gaan door teveel impedantie: nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huiskamersubje zal in de auto (als je hem aan weet te sluiten ;) ) zelfs harder en dieper klinken dan thuis, want in de auto krijg je een gigantische hoeveelheid boost in het laag kadeau ;)

Als je dan zo een thuis subje hebt gekocht kan je het best de ingebouwde amp loskoppelen (desnoods eruit halen) en 2e hands een echt auto eindtrapje kopen. Kost namelijk geen drol en zoals hierboven ook staat; de hoeveelheid watts zijn lang niet zo belangrijk als veel mensen beweren. ;) dus je hebt echt geen 2500watt mega db drag eindversterker nodig.

edit:
lees net de andere posts :P Naja, het punt is wel duidelijk he :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bedankt voor die rondevries link.. ga daar denk ik maar shoppen. Net weer even rondje wezen doen hier en het goedkoopste wat ik kon vinden was 120euro :/ , zonder versterker
Voor de pc heb je setjes van logitech voor 80 euro ofzo, 5.1 met versterker... die redelijk klinken zou er tevreden mee zijn in de auto.dat bedoel ik met de prijsverschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audio system heeft ook behoorlijke luidsprekersetjes
enneuh, de meeste luidsprekers hebben een papieren/kartonnen conus, gecoat met weet ik veel wat allemaal. waarom? wel, 't is licht en toch stabiel, volledig doorontwikkeld en iedere mogelijke opstelling is al geprobeerd. ok, er zijn ook luidsprekers met carbon of zelfs alu conussen, maar daar sta ik persoonlijk nogal twijfelachtig tegenover.
en nog een kleine bemerking: sluit je subwoofer (de versterker daarvan dus) direct aan op de 12volt lijn uit je auto (wel met een spanningsstabilisator tussen). gewoon de transfo uit de sub afknippen en de 12v lijn van je auto direct op de 12volt ingang van je sub zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:43:
[...]

nou dat zou ik niet te hard zeggen! sommige speakers voor binnen zijn van papier en kunnen echt niet goed tegen vocht, autospeakers zijn van ander materiaal.
Ohwja :P Ik heb auto's gehad waar de standaard speakers van papier waren.
De speakers in de portieren van mijn huidige auto (Mazda 323F) waren van origine ook van papier, oké ze waren wel "verot" door al het water /vocht dat door zo'n portier stroomt maar deden het eigenlijk nog best wel aardig.
Maar ook met die optie heb je weer kans om problemen tegen te komen.
Veel home-audio heeft een impedantie van 6/8/16 ohm.
En dat terwijl de meeste car-audio op 4ohm werkt.
Demping van het geluid bij meer Ohm speakers is true, maar je maakt er niets mee stuk.
Waar je WEL wat mee stuk kunt maken is het aansluiten van speakers die een lagere Impedantie hebben dan de uitgang van de versterker.

Je hebt dan namelijk kans dat je de eindtrap van de versterker opblaast !!!
Dit moet je dus ook nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Rev! schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:25:Voor de pc heb je setjes van logitech voor 80 euro ofzo, 5.1 met versterker... die redelijk klinken zou er tevreden mee zijn in de auto.dat bedoel ik met de prijsverschillen
Tja... redelijk... Voor die paar euro meer heb je echter een auto sub die meer dan redelijk klinkt, zeker doen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 24-10-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53

JT

VETAK y0

OMD schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:55:
gaat niet klinken in de auto, subs zijn gemaakt voor grote ruimtes.
Zet maar is een autosubwoofer ( gewoon een standaard ding ) in de woonkamer, daar wordt je ook niet echt warm van...
Onnnnnnnzin !!! Waarom zegt iedereen dat toch altijd zonder er daadwerkelijk gegevens over te hebben....Ik heb hier een autosubwoofer van Kicker staan, koste 100 euro. Gaat niet bizar diep, maar dat ligt meer aan de prijs, je kan niet teveel verwachten. Maar speelt behoorlijjk pittig in mijn kamer.

Anders wordt het met een Alpine woofer die ik heb voor in mijn kamer. Die speelt superdiep en met 30hz staat de hele teringzooi hier te trillen. Oh ja, zal ik er ook nog even bij zetten: in een 45 liter GESLOTEN kist notabene. Als je kijkt in WinISD dan zie je dat de Alpine woofer ook een hele mooie en geschikte curve heeft voor thuisgebruik.

Rev: ik heb wel wat voor je. PM op Autofans :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1