Toon posts:

wlan adapter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een probleem waar ik niet kan uitkomen met een draadloos netwerk. Ik had al een netwerk met een Speedtouch 570i R2 en twee XP computers. Nu wil ik daar een Windows 98SE pc aan toevoegen. Daarom heb ik een Sweex wireless lan pci adapter gekocht (54 mbps) en in een vrij pci slot gestoken. Daarna bijgeleverde drivers geïnstalleerd en in de lijst van draadloze routers/modems staat slechts één item met een onbekende SSID en een slecht ontvangst. Dit is niet mijn router/modem. Ik kan met de Speedtouch software het modem ook niet configureren, want de speedtouch wordt niet gevonden. Moet ik de TCP/IP instellingen veranderen? Of moet ik in het software van de wlan adapter wat veranderen. Ik heb al van alles geprobeerd en de Speedtouch staat al open voor de adapter (Mac adres al toegevoegd, WEP uitgeschakeld etc.) Wat denken jullie ervan?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Misschien staat de ssid broadcast uitgeschakeld? Probeer anders eens de verbinding met de hand te configureren.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Zijn die XP computers wired of wireless connected? Indien je XP computers wireless zijn: kun je daar wel het wireless netwerk zien?

WEP is trouwens niet veilig, ondersteunt ST geen WPA?

Mac control en WEP zegt overigens niets over het wel/niet verschijnen van je ST in beschikbare netwerken. Zie reply hierboven: staat je SSID Broadcast uit? Zo ja, dan moet je je SSID naam handmatig invoeren op de Win98 computer.

Overigens wil nu niet meteen de beschuldigende vinger wijzen, maar Sweex :X

[ Voor 76% gewijzigd door havana op 24-10-2005 10:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de SSID heb ik handmatig al ingevoerd in het profiel. Dat SSID Broadcast kan ik niet vinden in het modem, maar volgens mij zend hij het gewoon uit en hoeft dat geen probleem te zijn als het juist is aangeven in het profiel van de wlan adapter. Wat is dan het probleem? Ik vermoed dat het misschien ligt aan de speedtouch, die schijnen soms alleen speedtouch adapters te accepteren, toch accepteert hij ook de intel pro wireless, die ingebouwd in mijn vaders notebook zit. Die XP pc's zijn overigens wireless aangesloten en functioneren uitstekend. Het modem staat op DCHP en mijn computer ook op het standaard TCP/IP protocol (dus automatisch ip verkrijgen), dus wat is dan het probleem? Kan het zijn dat ik de frequentie aan moet passen van de wlan adapter.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zet je speedtouch eens terug naar 802.11b (11mbit), het kan best zijn dat hij hem dan opeens wel vind

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat helaas ook niet op, want hij kan alleen maar 802.11b, het is namelijk een speedtouch 570 en die is alweer een tijdje oud. Mijn wlan adapter staat ook op de 802.11b stand, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• havana
Misschien is het een afstandsprobleem: probeer die computer es naast de ST te zetten.

Of natuurlijk de ST even loskoppelen en naast de computer zetten (alleen stroom aansluiten is genoeg).

Als dat niet werkt ligt het dus "toch" aan die Sweex vrees ik.

Ik zou zeggen: koop een fatsoenlijk merk ;) (Asus of Linksys bijvoorbeeld).

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 24-10-2005 18:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kaart ook nog in een andere computer geplaatst (XP) en daar kon hij ondanks de automatische configuratie van XP geen verbinding maken. Ik denk dat ik een andere kaart ga halen, is de Asus WL-138G (zie alternate site) een goede keuze? Dan hoop ik maar dat die het wel doet, anders ben ik verplicht een speedtouch adapter te kopen en dat zit ik vast aan een veel duurdere usb adapter.

• havana
Aan die Asus zul je denk ik wel plezier beleven :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar is die Asus WL-138 wel geschikt voor windows 98SE. Het staat er niet bij op www.asus.com. Weet niet of het veel uitmaakt. Anders koop ik weer een kat in de zak namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zie ik net dat op www.alternate.nl wel staat dat hij geschikt is voor windows 98. Wie moet ik geloven?

• havana
Ga even naar de computerstore en bekijk even de doos / manual.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Heb die Asus gekocht en geïnstaleerd. Werkt perfect. Havanna had dus gelijk wat betreft dat Sweex de boosdoener kan zijn. Ik kijk de volgende keer wel beter uit voor ik Sweex koop.
Pagina: 1