Specifiek werkstation kan niet naar NFuse server connecten*

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
[Situatie]

Farm van 6 terminal servers Windows 2003 SP1 en Citrix MPS 4.0, verder overige Windows 2003 servers voor file/print exchange etc.
Gebruiker maakt connectie via internet met Citrix server van andere organisatie voor raadplegen gegevens. Dit gaat via aanmelden op een Nfuse portal met gebruik van een certificaat.

[Probleem]

Bij het opstarten van de applicatie verschijnt na enige tijd een foutmelding (zie afbeelding), daarna wordt de sessie afgebroken. Het aanmelden op de protal gaat wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Rova_error.jpg

[Wat heb ik geprobeerd]

Nou, een heleboel. Vanaf mijn XP workstation lukt het aanmelden wel, vervolgens heb ik een kale image van een terminal server teruggeplaatst en geprobeerd een aantal factoren uit te sluiten. Op die terminal server kan ik tot nu toe nog steeds aanmelden.

Daarmee sluit ik uit dat het probleem in SP1 voor Windows 2003 zit, en ook na upgrade van Citrix MPS 3.0 naar 4.0 werkt alles nog goed. Verwijderen van certificaat en opnieuw installeren heeft ook geen effect. Er wordt gebruik gemaakt van de citrix client die meegeplaatst wordt met MPS 4.0, ook hier zit dus niet de oorzaak.

[Vraag]
Omdat ik hier tussen de bedrijven door al langere tijd mee bezig ben, heb ik het gevoel dat ik het overzicht op dit probleem een beetje kwijt ben. Daarom vraag ik hier of iemand een mogelijke oorzaak kan aandragen. Op internet (citrix / thethin etc.) kom ik deze melding wel eens tegen maar biedt het geen oplossing voor mijn situatie.....

edit:

Mijn titel is onduidelijk zie ik nu, misschien kan een mod dit nog wijzigen ?

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 24-10-2005 08:43 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Heb je niet toevallig Session Reliability op de client aanstaan? Dit veroorzaakt vaak problemen als deze poort niet open staat ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Heb je de firewall settings/logs al bekeken?

Wat is het verschil tussen jouw werkplek en die van de gebruiker?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• seq_uence
mutsje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:51:
Heb je niet toevallig Session Reliability op de client aanstaan? Dit veroorzaakt vaak problemen als deze poort niet open staat ;)
Die instelling doe je in de config van een connectie, voor deze sessie gebruik ik alleen de algemene settings van de client...
Zowiezo staan de client settings op elke server gelijk, dus ook op de server waar het nu nog steeds werkt. Er zit dus wel ergens een verschil tussen de 5 prod servers en de testserver, maar waar...???

• seq_uence
paulhekje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:51:
Heb je de firewall settings/logs al bekeken?

Wat is het verschil tussen jouw werkplek en die van de gebruiker?
Er staat geen (lokale) firewall tussen, dit is geregeld bij een externe partij. Daar zijn we in het verleden ook al naar aan het kijken geweest met die partij. Maar daar zit het echt niet in.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet je MTU eens lager ofzo? :)

• seq_uence
De MTU size staat op dezelfde waarde op de werkende en niet werkende server, dan kan het daar toch niet aan liggen ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als session reliablity bij de client aanstaat wat default zo is sinds versie citrix client versie 8.x neemt die dat in de webinterface fijn over.... Dus kijk daar toch maar eens naar. session reliability kan op de server uit staan maar een client kan het fijn aan hebben. Wat ook nog een leuke is is je Terminal Server cal.. die wil ook wel eens problemen opleveren.

Verwijderd

Wat is de volledige melding die wordt weggeschreven naar de event vieuwer op de server, tijdens de foute connectie?

• seq_uence
mutsje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:55:
als session reliablity bij de client aanstaat wat default zo is sinds versie citrix client versie 8.x neemt die dat in de webinterface fijn over.... Dus kijk daar toch maar eens naar. session reliability kan op de server uit staan maar een client kan het fijn aan hebben. Wat ook nog een leuke is is je Terminal Server cal.. die wil ook wel eens problemen opleveren.
Het staat niet aan...

• seq_uence
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:46:
Wat is de volledige melding die wordt weggeschreven naar de event vieuwer op de server, tijdens de foute connectie?
Er wordt helaas geen event weggeschreven, als dat het geval was had ik tenminste nog een ID om mee verder te zoeken. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

misschien heb je hier nog wat aan. http://www.brianmadden.com/forum/tm.asp?m=27918

• seq_uence
Ik heb SP1 al geinstalleerd op de werkende testserver, bij mij helaas niet de oorzaak. Misschien is de volgorde van install nog van belang...

Dus eerst Sp1 en dan MPS 4.0 of andersom....

Verwijderd

Probeer de client eens te herinstalleren op het werkstation wat niet connect.
(in het engels, maar had effe geen zin in vertalen)

Remove the citrixclient from the pc.
Manually clean up C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\ICAClient on the pc.
Manually check and clean up C:\Program Files\Citrix
Manually clean up HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Citrix
Manually clean up HKEY_CURRENT_USER\Software\Citrix
Remove %windir%\webica.ini
Restart the pc, and reinstall the citrix client.
Then try again.

Verwijderd

Heb je de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing al een keer leeg gemaakt?

• seq_uence
Met de laatse 2 reply's ga ik morgen eens aan de slag. :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

het zou inderdaad ook de TS cal kunnen zijn die over datum is.

• seq_uence
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:32:
Heb je de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing al een keer leeg gemaakt?
En inderdaad, dit is de oorzaak van het probleem. Deze key wordt ook alleen gevuld bij het aanmelden op die Nfuse portal, onze eigen clients maken er geen gebruik van (thin clients en licentie per user ipv per device) Maar waarom wordt deze licentie niet ververst ? Geen contact met de licenseserver ? Dan zou ik dus over 90 dagen weer dit probleem kunnen krijgen....

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken, en Deeper bedankt voor het aandragen van de oplossing ! :)

Nog een vraag erbij, als het om een verlopen licentie gaat, dan zou dit toch foutmeldingen in de log van die partij moeten genereren ? Maar ik heb regelmatig contact met hen gehad hierover, en zij zeggen dat ze geen fouten zien....

[ Voor 15% gewijzigd door seq_uence op 26-10-2005 11:11 ]

Verwijderd

Een paar maanden geleden had ik ook verbindingsproblemen met een Citrix MPS 4.0 server, hier tussen zat echter een Citrix Secure Gateway. Ik kreeg echter helemaal geen foutmelding.
De client ging verbinding maken, maar halverwege stopte hij er mee en verdween het "Connecting to..." scherm

In de logs van deze CSG kon ik niks vinden, behalve dat de connectie na enige tijd een time-out gaf.
Logisch. ;)
Ook in de logs op de Citrix MPS 4.0 server zelf verschenen geen foutmeldingen.
Het leegmaken van de MSLicensing registrykey was toen ook de oplossing.
Waarschijnlijk was mijn licentie corrupt of verlopen voor deze client. Sindsdien heb ik geen connectieproblemen meer gehad.

Dus ik vermoed dat in jouw geval ook de licensekey corrupt is geraakt.

Tip: Als je vage connectieproblemen heb met je TS, dan kan het meestal wel lonen om als 1e stap de MSLicensing key leeg te maken. :P

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

seq_uence ik heb hier ook regelmatig met PS3.0 op Win2k3 last van verlopen tscals. je krijgt geen foutmeldingen en er wordt gewoon geen verbinding gemaakt. Je krijgt inderdaad geen foutmeldingen te zien... lekker uit het handje troubleshooten met veel frustratie :)

• seq_uence
Tip: Als je vage connectieproblemen heb met je TS, dan kan het meestal wel lonen om als 1e stap de MSLicensing key leeg te maken.
Waarvan akte ! ;)
seq_uence ik heb hier ook regelmatig met PS3.0 op Win2k3 last van verlopen tscals. je krijgt geen foutmeldingen en er wordt gewoon geen verbinding gemaakt. Je krijgt inderdaad geen foutmeldingen te zien... lekker uit het handje troubleshooten met veel frustratie
Inderdaad erg vervelend, en wat ik helemaal vervelend vind is dat in mijn geval onze leverancier die er tijdens de implementatie van onze nieuwe servers ook nog bijgezeten heeft, de mogelijkheid van de verlopen licensekey niet heeft geopperd. :(

Maar gelukkig werkt het weer. :)

Pagina: 1