Toon posts:

[SBS2003] Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sbs 2003 server draaien en deze wil ik ook gaan gebruiken voor terminal server.

Wat heb ik allemaal nodig om dit draaiende te maken en gaat dit goed werken op maar 1 server. Dus 1 server moet alles gaan regelen.

Ik gebruik TS nu al voor beheer doeleinde maar hier kun je maar max met 2 gebruikers inloggen.
Hoef ik nu alleen nog licenties voor tm aan te schaffen? of verde rnog meer?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-03 20:33

CXNeXo

This behavior is by design.

Als je echt wilt gaan werken met Terminal dan zal je een extra Windows 2003 server moeten plaatsen. Terminal Services gaat namelijk niet werken in Application Mode i.c.m. Small Business Server.

Zie voor meer info: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;828056

[ Voor 19% gewijzigd door CXNeXo op 24-10-2005 08:45 . Reden: MS url ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 16:34

mutsje

Certified Prutser

Je kunt het fantastisch installeren op een SBS machine alleen gaat het niet werken. Dus je moet een extra server ernaast zetten en deze inrichten als Terminal Server. Als het goed is kun je wel de license server op de SBS machine zetten maar dat weet ik niet zeker.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Je kunt de license manager op een andere server installeren, in principe heb je alleen Terminal Server Client Licenses nodig (als je de andere server ernaas inricht).

Verwijderd

Topicstarter
dus je kunt nooit een ts server op zetten als je maar 1 server hebt.
Dzou wel heel vervelend zijn het is namelijk maar voor 5 clients.

Ik dacht dat ik wel eens gezien had dat je met een register wijziging wel alles op 1 server kon maken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan wel alles op een server zetten, maar dat kan dan weer niet met SBS - beetje een vervelende beperking van SBS maar MS legt wel (in hun FAQ) uit waarom ze dit doen :)
Pagina: 1