Beste tweakers,
Begin maar vast met lachen, het mag...
Ergens in een kast (je kent dat wel) had ik nog een oude 486 staan met W3.11 erop. Nu ben ik aan het opruimen en wil ik deze wegdoen, maar uiteraard wil ik zeker zijn dat eventuele data die er nog op staat :
De opties die ik kan bedenken om de data over te zetten:
Mbt het tweede puntje heb ik weinig inspiratie. Ik kan alleen een low-level format bedenken, maar heb geen schijven meer waarmee ik 3.11 weer op de PC kan zetten zodat ik deze "netjes" af kan leveren bij de kringloopwinkel. Ik heb wel nog ergens de DOS 6.22 schijven liggen.
Plus: een format is natuurlijk niet genoeg als mensen echt de data zouden willen recoveren, maar ja, welke shredder progs werkten op W3.11 en waar kan ik die nu nog vinden ?
Uiteraard zijn ook hiervoor alle tips en suggesties welkom !
Ik besef dat dit een wat idiote vraag is anno 2005 en hoop dat de gezamelijke kennis van de hier aanwezige tweakers (respect !) mij verder kan helpen.
Bij voorbaat dank voor eventuele hulp.
Jrf
Begin maar vast met lachen, het mag...
Ergens in een kast (je kent dat wel) had ik nog een oude 486 staan met W3.11 erop. Nu ben ik aan het opruimen en wil ik deze wegdoen, maar uiteraard wil ik zeker zijn dat eventuele data die er nog op staat :
- bewaard blijft => overgezet wordt naar mijn XP machine
- weg is (geen Tonino effect)
- P486
- 250Mb HD (gestacked naar 350, ja ja, de goede oude tijd)
- 3 1/2 inch diskette station
- telefoonmodem (geen idee meer hoe snel, maar vast niet erg snel)
- géén USB poort
- géén CD-Rom station, laat staan brander
- géén netwerkkaart
- één (vrije) seriele poort, één parallelle poort (printerpoort)
De opties die ik kan bedenken om de data over te zetten:
- doos floppies kopen, hele oude versie van winzip vinden op het net en data gaan pompen - maar dat gaat ws paar dagen werk zijn
- HD in mijn huidige PC pluggen - maar gaat die deze gestackte schijf herkennen en zal 'ie 'm kunnen lezen?
- NULL-modem connectie maken - maar kunnen XP en 3.11 met elkaar "praten"?
Mbt het tweede puntje heb ik weinig inspiratie. Ik kan alleen een low-level format bedenken, maar heb geen schijven meer waarmee ik 3.11 weer op de PC kan zetten zodat ik deze "netjes" af kan leveren bij de kringloopwinkel. Ik heb wel nog ergens de DOS 6.22 schijven liggen.
Plus: een format is natuurlijk niet genoeg als mensen echt de data zouden willen recoveren, maar ja, welke shredder progs werkten op W3.11 en waar kan ik die nu nog vinden ?
Uiteraard zijn ook hiervoor alle tips en suggesties welkom !
Ik besef dat dit een wat idiote vraag is anno 2005 en hoop dat de gezamelijke kennis van de hier aanwezige tweakers (respect !) mij verder kan helpen.
Bij voorbaat dank voor eventuele hulp.
Jrf