Toon posts:

Doorzoeken php pagina's op text

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Soms wil ik in php pagina's een bepaalde text terugvinden die ik wil aanpassen.
Als je het zelf hebt ontworpen is het niet moeilijk en weet je waar het staat.
Maar als je een bestaand script wil aanpassen van 50 pagina's met ook nog submappen dan is het soms flink zoeken geblazen.
Is er een manier om al deze pagina's te doorzoeken met één zoekopdracht of met een bepaald programma, want anders zit ik elke pagina te doorzoeken waarvan ik het vermoeden heb dat het daarin kan staan.
Misschien doe ik het verkeerd, maar ik werk ook nog niet zolang met php vandaar.

Verwijderd

Advanched Find and Replace is een goede tool. Je hebt zeker wat "ongewenst" Commentaar te verwijderen ;) :+

Op je linux-server op de commandline is grep erg handig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 03:31 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

file_get_contents gebruiken (wel via http, niet via het filesystem), dan heb je alle tekst in een variabele. Dan hoef je maar simpelweg alles voor <body> en na </body> weg te filteren, en alle HTML-tags weg te gooien. Als je dit met elk bestand doet (opendir/readdir) doet, dan ben je al een heel eind.

Als de teksten allemaal in een database staan is het nog veel makkelijker. [google=mysql fulltext search]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
In Dreamweaver kan het ook..kies bij Search niet 'Current Document' maar 'All Documents'.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 14:23

aex351

I am the one

-NMe- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 03:34:
file_get_contents gebruiken (wel via http, niet via het filesystem), dan heb je alle tekst in een variabele. Dan hoef je maar simpelweg alles voor <body> en na </body> weg te filteren, en alle HTML-tags weg te gooien. Als je dit met elk bestand doet (opendir/readdir) doet, dan ben je al een heel eind.

Als de teksten allemaal in een database staan is het nog veel makkelijker. [google=mysql fulltext search]
Ik denk dat hij een desktop applicatie zoekt en het in "Programming & Webscripting" heeft gepost omdat het over php gaat.

Om een tekst terug te vinden dan kan je als php programmeur toch via de code de route volgen en / of aan de hand van bestands / map namen de juiste bestand vinden. Dit lijkt mij de beste oplossing voor het probleem. met als toevoeging -NMe- zijn mysql tekst ( maar dat is copyrighted by -NMe- ) dus wil je dat lezen dan moet je even hierboven kijken. B)

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 24-10-2005 04:11 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Via de code de route volgen kan nogal wat tijd in beslag nemen...

Als de OP echt een desktop applicatie zoekt, kan ik van ganse harte TextWiz 2.1 van Harmony Hollow (freeware) aanraden. Niet meer te downloaden vanaf hun eigen site, wel via: http://www.download-by.net/other/software/8859,textwiz.html

Multi-line zoek (en eventueel vervang-) mogelijkheden en het werkt op html, php, css etc bestanden (alles wat je in Kladblok normaal kan editen).

Verwijderd

Topicstarter
De manier via Dreamweaver heeft me uit de brand geholpen.
Zeer snelle functie die precies doet wat ik zocht. En ik kan gelijk in hetzelfde programma blijven.
Mijn dank is groot!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus het ging inderdaad om een tool om je code te doorzoeken? Dergelijke vragen horen niet hier, maar in Software Algemeen. Echter, aangezien het nou toch opgelost is en je topic toch al niet erg duidelijk was, zet ik er een slotje op in plaats van het te verplaatsen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.