Error maar ik zie het egt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Hallo allemaal, ben bezig met een simpele mailinglist systeem voor een site.

Ik zit met een klein probleem .. ik krijg namelijk een error als volgt:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in F:\Webserver\htdocs\Silacrw\index.php on line 126

plaatje hierbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.emus.nl/tweakers-topic-error.jpg

Maar ik zie het egt niet of ik kijk heel erg scheel ( zal wel het laatste zijn) wie helpt mij
dit zou namelijk geen probleem moeten zijn

mjah iedereen maakt fouten 8)7

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maak er in regel 124 eens "SELECT COUNT (*) FROM ..." van, dan heb je direct het aantal regels.

[ Voor 32% gewijzigd door Freee!! op 24-10-2005 02:01 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

En haal die laatste a in regel 128 ook gelijk weg ;)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
De foutmelding betekent dat je query niet goed is uitgevoerd. Kan betekenen dat he query fout is, of dat je geen connectie hebt met de database. Probeer eens wat met mysql_error()

Regeren is vooruitschuiven

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat is commentaar, typo's kunnen daar weinig kwaad (maar het is slordig en geeft inderdaad een aardige indicatie).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

$result bevat geen resultset, dus je query gaat fout. Controleer wat er in $email zit, druk je daadwerkelijke query eens af en voer deze eens uit in phpMyAdmin of op de commandline, en debug zelf eens. Je probleem kun je zelf veel beter oplossen dan wij, aangezien jij over de code beschikt en kan kijken waarom de query fout gaat. Lees ook het stukje in onze FAQ over debuggen eens.

Verder heeft het posten van een plaatje voor je code ook weinig zin. Als je code wil posten, gebruik dan [code]-tags; dat is een stuk leesbaarder.

Je topictitel bevat overigens ook niet de programmeertaal waarin je werkt (en bevat ook een vreselijke spelfout). Wil je daar de volgende keer ook op letten? :)

Ik doe je topic verder op slot omdat dit standaard debugwerk is, dat je prima zelf moet kunnen oplossen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.