[Xfce4.2]keyboardmaps wisselen

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
/*
* Ik heb op google gezocht naar "xfce hebrew support" en "xfce xkeyboard groups"
* Deze tutorial kwam daar inder andere uit: http://jem.ascender.com/eitan/
* Tot nu toe heb ik geen succes gehad.
*/

Op al mijn andere computers heb ik in feite van XkbOptions gebruik gemaakt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc105"
        Option          "XkbLayout"     "us,il,us_intl"
        Option          "XkbOptions"    "grp:ctrls_toggle,grp_led:scroll"
EndSection

Dat werkte tot nu toe altijd prima. Maar op mijn laptop is het nog steeds niet gelukt om het zo werkend te krijgen. Ik heb culmus (hebreeuwse X11 fonts) geinstalleerd.
Op mijn andere computers heb ik gnome staan, op mijn laptop heb ik Xfce staan omdat het een wat oudere computer is.
Maar mijn toetsenbord hier is iets anders, zo heb slechts 1 ctrl toets, dus heb ik het geprobeerd met alts_toggle, met caps_toggle en met alt_shift_toggle en geen van de functies werkt.
Ik heb locales gegenereerd voor hebreeuws.
Nou is het ook zo dat ik op de laptop xdm gebruik in plaats van gdm.
Heeft er iemand enig idee waarom of het niet kan switchen?

Mijn laptop is een AMS-Roadster 15CTA (AMD-K6-2 300, 96MB, 3GB).

Persoonlijk vermoed ik dat het of ligt aan het toetsenbord (dat het een andere indeling is, dus niet pc104/5) of dat ik toch ergens een fout heb gemaakt.
Als iemand een idee heeftt zou ik dat graag horen.

edit:

Wat informatie die ik vergeten was te melden:
Ik draai Debian/testing (Etch) met X.org 6.8.2 en op dit moment kernel 2.6.11 (maar dat update ik een dezer dagen naar 2.6.12)

[ Voor 11% gewijzigd door Keeper of the Keys op 24-10-2005 00:51 ]

Verwijderd

Er is een xfce-panel-plugin op http://xfce-goodies.berlios.de/ (xfce4-xkb-plugin) waarmee je tussen de keyboard-layouts uit xorg.conf kan switchen door er met de muis op te klikken.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

code:
1
sudo apt-get install xfce4-goodies

En kijken wat er bij je plugins tevoorschijn komt.

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Hij zit helaas niet meegepackaged in xfce4-goodies :'(
http://packages.debian.org/testing/x11/xfce4-goodies

Dus ik ga hem zelf proberen te compilen.

Heeft er iemand nog suggesties wat zou kunnen veroorzaken dat ik het toetsenbord niet kan gebruiken om te wisselen?

edit:

Nou ik heb de fout gevonden, nadat ik de plugin had gecompileerd wilde die ook niet wisselen en keek ik nog eens naar mijn configuratie bestand en bleek er twee keer een "XkbLayout" regel in te zitten waarvan er 1 alleen maar "us" als waarde had.

Nu wisselt het toetsenbord ook, ik heb echter nog wel een probleem dat ik ook had op mijn andere computers tot ik naar beide control toetsen als toggle gebruiken switchte. (op de laptop heb ik maar 1 control toets dus dat is geen optie)
De ingestelde toets/toetsencombinatie (lwin/alt_shift) wisselt mijn hele rijtje door [us>il>us_intl] maar om daarna weer terug naar 'gewoon' [us_intl>us] te komen moet ik de grafische wisselaar gebruiken anders wordt er niet gewisseld. (Als ik dan weer bij us ben, herhaalt het verhaal zich)

[ Voor 73% gewijzigd door Keeper of the Keys op 25-10-2005 21:06 ]