Systeem:
Sun SparcStation Ultra 10
440MHz UltraSparcIIi CPU, 1GB RAM
9GB HDD (IDE), USB kaart, SunPCI II en PCI SCSI/Ethernet kaart
SunOS 5.10 Version Generic_118822-19 64bit (aka Solaris 10)
Dit systeem draaide al een tijdje goed, maar omdat ik hogere resoluties op 24b kleur wilde en bovendien een 13W3 monitor wilde aansluiten heb ik een Creator3D kaart geregeld (gaat in de UPA slot op het moederbord, een destijds high-end 3D kaart voor Ultra 10, 30 en 60 workstations)
Alles aangesloten, OBP opent in de 13W3 monitor, maar dan:
...maar gaat de oude onboard VGA (m64) via DB15 vrolijk de grafische login tonen.
OK, geen drivers geinstalleerd, wat dan...
- volgens http://www.sun.com/bigadm...submitted/add_device.html zou het volgende moeten gebeuren:
Daarna op Sun.com op zoek gegaan naar een download. Niets kunnen vinden voor Solaris 10, wel voor 9:
http://sunsolve.sun.com/s...assetkey=1-21-112621-12-1
Aangezien Solaris 9 drivers vaker op 10 werken (mijn SunPCI II draait er bijvoorbeeld mee...) heb ik deze geprobeerd te installeren met patchadd zoals per instructie, met volgende resultaat:
Niets is geinstalleerd, ik kan ook niet via ffbconfig de boel configgen en X boot nog steeds op de onboard m64
Twee vragen:
- concreet: heeft iemand een idee hoe deze Creator3d aan de praat te krijgen?
- abstracter: is er ergens een start-to-finish HOWTO over hoe apparaten te installeren in een bestaande Solaris systeem
Sun SparcStation Ultra 10
440MHz UltraSparcIIi CPU, 1GB RAM
9GB HDD (IDE), USB kaart, SunPCI II en PCI SCSI/Ethernet kaart
SunOS 5.10 Version Generic_118822-19 64bit (aka Solaris 10)
Dit systeem draaide al een tijdje goed, maar omdat ik hogere resoluties op 24b kleur wilde en bovendien een 13W3 monitor wilde aansluiten heb ik een Creator3D kaart geregeld (gaat in de UPA slot op het moederbord, een destijds high-end 3D kaart voor Ultra 10, 30 en 60 workstations)
Alles aangesloten, OBP opent in de 13W3 monitor, maar dan:
Vervolgens gaat OBP verder met het booten van Solaris tot het bij de Desktop Login komt, dan doet dit scherm niets meer...Can't find driver for console framebuffer
...maar gaat de oude onboard VGA (m64) via DB15 vrolijk de grafische login tonen.
OK, geen drivers geinstalleerd, wat dan...
- volgens http://www.sun.com/bigadm...submitted/add_device.html zou het volgende moeten gebeuren:
OK, dat gedaan (met zowel drvconfig als devlinks), beide zonder meldingen uitgevoerd. Maar nog geen drivers.When adding a new device, you must consider whether the system will accept a "hot swap" or whether the system must be powered down prior to adding the new hardware. After installing the new device, the Solaris OS has many ways to declare the new device, such as:
1. In Open Boot PROM, use: boot -r
2. With your OS online, you can reboot your system with this flag:
reboot -- -r
(The system boots with the -r flag as it does with boot -r.)
3. Execute these commands: drvconfig, devlinks, disks
Of course, only one of the above is needed to add your new device. With each method, the system scans for a new device with the drvconfig command and later makes new links. If you have less system administration experience, try the first or the second choice.
Daarna op Sun.com op zoek gegaan naar een download. Niets kunnen vinden voor Solaris 10, wel voor 9:
http://sunsolve.sun.com/s...assetkey=1-21-112621-12-1
Aangezien Solaris 9 drivers vaker op 10 werken (mijn SunPCI II draait er bijvoorbeeld mee...) heb ik deze geprobeerd te installeren met patchadd zoals per instructie, met volgende resultaat:
En dat was dat...Valadating patches...
Done!
Loading patches requested to install.
Package SUNWffb from directory SUNWffb.u in patch 112621-12 is nog installed on the system.
Package SUNWffbcf from directory SUNWffbcf in patch 112621-12 is nog installed on the system.
Package SUNWffbw from directory SUNWffbw in patch 112621-12 is nog installed on the system.
Package SUNWffbx from directory SUNWffbx in patch 112621-12 is nog installed on the system.
Done!
Checking patches that you specified for installation.
Done!
Approved patches will be installed in this order:
112621-12
Checking installed patches...
Patchadd is terminating.
Niets is geinstalleerd, ik kan ook niet via ffbconfig de boel configgen en X boot nog steeds op de onboard m64
Twee vragen:
- concreet: heeft iemand een idee hoe deze Creator3d aan de praat te krijgen?
- abstracter: is er ergens een start-to-finish HOWTO over hoe apparaten te installeren in een bestaande Solaris systeem
Oslik blyat! Oslik!