Het programma dat ik aan het maken ben moet op een zeker punt een lijst gaan weergeven van producten. De producten staan in textfiles elk apart op de computer.
Om de file te openen voor lezen gebruiken we;
Ik zou graag de te openen file met een variabele willen combineren, dus;
Dit wou ik oplossen met de methode;
Helaas werkt dit niet. De opbouw werkte wel want zodra ik bij getal1 "0" invul en bij getal 2 "1",
werkt het programma goed alleen laat hij maar een enkele file-inhoud zien.
Als je hier kijkt zie je dat het wel zou moeten kunnen; Klik
Het probleem is dus hoe ik in het gereserveerde geheugen , achter file de getallen kan zetten.
Iemand een idee ? Ik ben een beetje radeloos geworden na een paar uur flink proberen te zoeken na andere oplossingen zonder resultaat. Ik heb het idee dat dus de functie strcat vervangen moet worden door een andere functienaam, de vraag is welke.
Edit;
Ik werk in VI compiler van linux (knoppix4);
Om de file te openen voor lezen gebruiken we;
code:
1
| fopen("file.txt","r"); |
Ik zou graag de te openen file met een variabele willen combineren, dus;
code:
1
| fopen("file"(getal1)(getal2)".txt","r"); |
Dit wou ik oplossen met de methode;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| strcopy(acLink, "file"); strcat(acLink, acGetal1); strcat(acLink, acGetal2); strcat(acLink, ".txt"); pLink=acLink; fopen(acLink, "r"); |
Helaas werkt dit niet. De opbouw werkte wel want zodra ik bij getal1 "0" invul en bij getal 2 "1",
werkt het programma goed alleen laat hij maar een enkele file-inhoud zien.
Als je hier kijkt zie je dat het wel zou moeten kunnen; Klik
Het probleem is dus hoe ik in het gereserveerde geheugen , achter file de getallen kan zetten.
Iemand een idee ? Ik ben een beetje radeloos geworden na een paar uur flink proberen te zoeken na andere oplossingen zonder resultaat. Ik heb het idee dat dus de functie strcat vervangen moet worden door een andere functienaam, de vraag is welke.
Edit;
Ik werk in VI compiler van linux (knoppix4);
[ Voor 50% gewijzigd door Emiel1984 op 24-10-2005 12:56 ]
[LTS][MTS][HTS]