[Outlook XP] mail onverzendbaar -> autoreply blijft steken

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
Ik heb hier een probleem, en nog niet op kunnen lossen.
ik zit sinds kort op kamers, en heb nu internet via De Key (volgens mij gaat dat via Surfnet) maar die blokkeren mijn SMTP servers die ik altijd gebruikte. Daardoor kan ik dus geen mail sturen, enkel via hotmail.
nu heb ik perongelijk een auto reply gestuurd, deze komt niet in de outbox, maar hij blijft hem wel proberen te sturen, wat dus niet lukt.
iemand enig idee hoe deze te verwijderen?

en heeft iemand misschien een idee hoe mijn pop account standaard te laten replyen via mn hotmail account?

ik ben al de hele dag op zoek op google, maar ben t nu zat, ik roep nu hulp in :)

pst bestand repareren heeft geen zin.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Heb je de mail niet al geprobeerd met delete te verwijderen? Watvoor melding krijg je dan? En het lijkt me logisch als je dan ook de smtp server van bijvoorbeeld de key gaat gebruiken, aangezien die van je oude provider alleen vanaf diens netwerk benaderbaar zal zijn.

Ik verplaats even je topic, Outlook bespreken we niet in Software Algemeen, maar in Officesuites en -software :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Elephtera
de smtp server van de key weet ik niet, heb wel een handleiding gekregen van hun, maar geen informatie over mailservers.
de mail verwijderen gaat niet want hij is onzichtbaar. de outbox is dus leeg maar hij probeerd wel telkens de mail te sturen
de smtp server die ik gebruik is van mijn website, deze is ongebonden aan een ISP. thuis kan ik met deze pc wel gewoon mailen, alleen hier op de kamerniet, dus dat betekend dat het aan de ISP ligt. in dit geval dus de key (of surfnet?)

ik heb op internet al gezocht of ik daar kon vinden welke server ik moet gebruiken voor de key, echter niks te vinden.

de melding:

Bij taak mail.schoolzuigt.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Omdat ik op andere netwerken wel kan mailen (zoals op de universiteit en thuis) weet ik dat de instellingen wel kloppen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Vindt je het gek dat SURF een domein als schoolzuigt.nl blokkeert? 8)7

Heb je iets van een URL van je ISP want het is niet bepaald een handige zoekterm. Ze gewoon even mailen met de vraag wat hun SMTP server is kan natuurlijk ook :)

Maar over OLXP: volgens mij zou het genoeg moeten zijn om in de offline modus te gaan en dan enige mails te verwijderen en autoreply uit te zetten.
Of met een "foute" omweg: plug even in buiten dat netwerk zodat het wel weg gaat. Of definieer lokaal een eigen SMTP server en configureer die zodanig dat de mails hiernaator worden vernietigd (of leeg bijv. met de hand de mailroot\queue directory in het geval van de IIS mailserver.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Elephtera
offtopic:
nee dat vind ik niet gek :P maar de andere domeinen wel zoals jasperscryptogrammensite.com

www.dekey.nl is een woning stichting voor oa studenten, via hun dus een campus woning met internet. in de handleiding word gesproken over surfnet (www.surfnet.nl) maar ze noemen het wel "de key supersnel internet"

ik heb de key gemaild maar nog niks van gehoord (woensdag gemaild al over de smtp server)

met OLXP zal ik proberen, als snap ik niet helemaal wat je bedoeld met enige mails verwijderen. Wat is het doel daarvan?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah toch de woonstichting. Inderdaad gaat dat over surfnet.

http://www.surfnet.nl/info/diensten/email/home.jsp
E-mailfaciliteiten voor eindgebruikers (studenten en medewerkers) worden niet geregeld via SURFnet, maar lopen via de instelling.
Dus blijkbaar geen surf.net server.

Als je vervolgens naar dekey.nl kijkt, kom je wel wat tegen:
There are 04 MX records (Mail servers) for this domain
psinet.nl, preference = 136
mx2.psinet.nl, preference = 136
mx3.psinet.nl, preference = 136
mail.dekey.nl, preference = 5
Probeer die die laatste even, die andere zijn iig. inbound :)

Mail verwijderen: ik doelde op enige bestaande uitgaande mail. Je had al aangegeven dat die outbox leeg is maar een laatste check kan nooit kwaad :P

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2005 12:58 . Reden: is - zijn ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1