Dynamic Disk uit Vista wordt niet herkend in XP

Pagina: 1
Acties:

• Kevin1Bravo637
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb een weekje Windows Vista gedraait, toch maar besloten weer terug te gaan naar XP. Ik heb de RAID driver geinstalleerd en Windows ziet de schijf. De schijf is Dynamisch en moet geconverteert worden om er iets mee te doen, maar dan moet de schijf geformatteerd worden. De schijf heb ik gebruikt als backup schijf en er staat nog meer data op. Dus ik heb de data nog nodig. Wat kan ik ondernemen, met Partitionmagic schiet ik niet veel meer op :'(

The world is only a mission

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Even alles overzetten naar een andere pc of andere schijf?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kevin1Bravo637
axis schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:39:
Even alles overzetten naar een andere pc of andere schijf?
Heb ik helaas geen, het is 110GB aan data.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
xp kan dus niet overweg met dynamische schijven uit vista?

specs

• Kevin1Bravo637
gladiool schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:41:
xp kan dus niet overweg met dynamische schijven uit vista?
Blijkbaar niet nee :/

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

aex351

I am the one

Dat is dus het risico van een beta :/ , misschien dat je op de beta site van win kan kijken aangezien je daar lid van bent omdat je die beta hebt kunnen downloaden. Daar zullen vast en zeker meerdere mensen zijn met het probleem.

[ Voor 74% gewijzigd door aex351 op 23-10-2005 23:57 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het hoeft niet zo zeer de beta te zijn hoor, het zou ook aan MS kunnen liggen, die misschien de Dynamic Disk specs veranderd hebben.

specs

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Volgens mij moet je de schijf via Disk Managment kunnen importeren als een Foreign disk. Drive letter toekennen en kopieren.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Daarin staan ook recoverytooltjes genoemd die met dynamische volumes overweg kunnen :)

Maar wat ik tot dusver heb begrepen is dat de LVM van Vista backwards compatibel is met XP én 2K, dus je zou geen problemen mogen ondervinden. Zoals eerder gevraagd door gladiool, kun je de schijven überhaupt wel importeren via de schijfbeheer?

Ik heb deze kwestie hier niet eerder gezien, je zou inderdaad het probleem het beste kunnen reporten op de MSDN forum. Misschien is dit al als een bekend probleem erkend, of je zou zelfs de eer kunnen hebben om een nieuwe bug te posten :)
Pagina: 1