Bij deze dan - eindelijk - eens een volledige serie van mij die ik testcasewaardig acht (ik ben nogal kritisch naar mezelf toe
). Ik ben samen met een aantal mensen van dit forum naar Strike One geweest om daar foto's te schieten voor de organisator UDC. Het was sowieso een erg geslaagd feest, maar ik heb er een aantal foto's geschoten waarvan ik het aandurf om ze in een testcase neer te zetten:
1

Erg jammer van de lensflare, maar de kleuren vind ik zelf eruit springen.
2

Foto gemaakt met behulp van de stroboscoop in de zaal, de V-vorm het publiek en het feit dat de DJ er ook bij op staat spreekt mij zelf erg aan.
3

De blik, de kleuren spreken mij erg aan. Volgens keer misschien alsnog met een iets groter diafragma schieten om meer bokeh te krijgen.
4

Het contrast tussen het groen en het rood van het shirt vind ik zelf aantrekkelijk. Alleen een beetje jammer dat het publiek er niet duidelijker op staat.
5

Een van de betere lasershots waarbij zowel de DJ als het publiek deels zichtbaar is. Hij had misschien wat lichter gemogen, maar dan verliest de laser al snel zijn impact
6

Foto had een tandje lichter gemogen, maar ik verloor al snel de lasers uit het zicht dan
7

De compositie vind ik zelf erg aantrekkelijk door de circel
8

Ik doe zelf niet zoveel met partypeopleshots, maar deze sprong er voor mij toch uit vanwege de kleuren op de achtergrond. Volgende keer even iets beter opletten wat er rechts nog meer in beeld rondloop
9

Mooi portret wat mij betreft
10

Deze was wat tricky, ik zag de kans voor een shot als deze dus ik sprinte al half over de stage heen (ja ik keek wel uit
) en nam deze foto vrij vlot daarna. Daarom mis ik wat aan de rechterkant
Kleiner diafragma voor een grotere scherptediepte zat er helaas niet in vanwege het weinige licht en de tijd die ik ervoor had.
11

Favoriet nummer 1 uit de serie
12

Favoriet nummer 2 uit de serie
Platen zijn klikbaar voor de fullsizes
Gebruikte apparatuur:
edit: De complete serie zal straks op de site van UDC verschijnen
1

Erg jammer van de lensflare, maar de kleuren vind ik zelf eruit springen.
2

Foto gemaakt met behulp van de stroboscoop in de zaal, de V-vorm het publiek en het feit dat de DJ er ook bij op staat spreekt mij zelf erg aan.
3

De blik, de kleuren spreken mij erg aan. Volgens keer misschien alsnog met een iets groter diafragma schieten om meer bokeh te krijgen.
4

Het contrast tussen het groen en het rood van het shirt vind ik zelf aantrekkelijk. Alleen een beetje jammer dat het publiek er niet duidelijker op staat.
5

Een van de betere lasershots waarbij zowel de DJ als het publiek deels zichtbaar is. Hij had misschien wat lichter gemogen, maar dan verliest de laser al snel zijn impact
6

Foto had een tandje lichter gemogen, maar ik verloor al snel de lasers uit het zicht dan
7

De compositie vind ik zelf erg aantrekkelijk door de circel
8

Ik doe zelf niet zoveel met partypeopleshots, maar deze sprong er voor mij toch uit vanwege de kleuren op de achtergrond. Volgende keer even iets beter opletten wat er rechts nog meer in beeld rondloop
9

Mooi portret wat mij betreft
10

Deze was wat tricky, ik zag de kans voor een shot als deze dus ik sprinte al half over de stage heen (ja ik keek wel uit
11

Favoriet nummer 1 uit de serie
12

Favoriet nummer 2 uit de serie
Platen zijn klikbaar voor de fullsizes
Gebruikte apparatuur:
- Canon EOS 300D + Grip op ISO800
- Speedlight 550EX met de FEC de min in, varieert per plaat. Sporadisch zelfs niet geflitst
- Canon 17-40 F/4L
- Canon 50mm F/1.8 II
edit: De complete serie zal straks op de site van UDC verschijnen
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 23-10-2005 22:35 ]