[Testcase] Strike One 23-10-2005 Brabanthallen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij deze dan - eindelijk - eens een volledige serie van mij die ik testcasewaardig acht (ik ben nogal kritisch naar mezelf toe :P ). Ik ben samen met een aantal mensen van dit forum naar Strike One geweest om daar foto's te schieten voor de organisator UDC. Het was sowieso een erg geslaagd feest, maar ik heb er een aantal foto's geschoten waarvan ik het aandurf om ze in een testcase neer te zetten:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3484.jpg
Erg jammer van de lensflare, maar de kleuren vind ik zelf eruit springen.

2
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3517.jpg
Foto gemaakt met behulp van de stroboscoop in de zaal, de V-vorm het publiek en het feit dat de DJ er ook bij op staat spreekt mij zelf erg aan.

3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3544.jpg
De blik, de kleuren spreken mij erg aan. Volgens keer misschien alsnog met een iets groter diafragma schieten om meer bokeh te krijgen.

4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3556.jpg
Het contrast tussen het groen en het rood van het shirt vind ik zelf aantrekkelijk. Alleen een beetje jammer dat het publiek er niet duidelijker op staat.

5
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3564.jpg
Een van de betere lasershots waarbij zowel de DJ als het publiek deels zichtbaar is. Hij had misschien wat lichter gemogen, maar dan verliest de laser al snel zijn impact :)

6
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3573.jpg
Foto had een tandje lichter gemogen, maar ik verloor al snel de lasers uit het zicht dan :)

7
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3585.jpg
De compositie vind ik zelf erg aantrekkelijk door de circel :)

8
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3609.jpg
Ik doe zelf niet zoveel met partypeopleshots, maar deze sprong er voor mij toch uit vanwege de kleuren op de achtergrond. Volgende keer even iets beter opletten wat er rechts nog meer in beeld rondloop :Y)

9
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3624.jpg
Mooi portret wat mij betreft :)

10
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3688.jpg
Deze was wat tricky, ik zag de kans voor een shot als deze dus ik sprinte al half over de stage heen (ja ik keek wel uit ;) ) en nam deze foto vrij vlot daarna. Daarom mis ik wat aan de rechterkant :'( Kleiner diafragma voor een grotere scherptediepte zat er helaas niet in vanwege het weinige licht en de tijd die ik ervoor had.

11
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3693.jpg
Favoriet nummer 1 uit de serie :)

12
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/testcase/600/CRW_3694.jpg
Favoriet nummer 2 uit de serie :)

Platen zijn klikbaar voor de fullsizes

Gebruikte apparatuur:
  • Canon EOS 300D + Grip op ISO800
  • Speedlight 550EX met de FEC de min in, varieert per plaat. Sporadisch zelfs niet geflitst
  • Canon 17-40 F/4L
  • Canon 50mm F/1.8 II
De foto's zijn geschoten in RAW, en daarna nabewerkt in Adobe Photoshop CS. Veelal heb ik de kleuren / WB / tint / saturation aangepast om de kleuren beter tot hun recht te laten komen. De kleuren zijn nogal contrastvol omdat ik het standaard happy-kleurenplaatje niet bij een redelijk beukfeest vond passen. Vandaar dat het allemaal wat zwaarder is aangezet :)

edit: De complete serie zal straks op de site van UDC verschijnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 23-10-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 12:38

Zoefff

❤ 

#3 = O+
#7 = :9

Later meer commentaar :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

fipo!
edit:
Damn... zie je dit topic voordat het in #fotografie is gepost, is Zoefff nog eerder... :-D

nette shoot neo!
Ikzelf ben niet echt van de dancefeest-foto's, maar ik moet zeggen dat er echt mooie platen tussen zitten.
nummer 9 is mijn favoriet toch wel en ik moet zeggen dat ik de schaduwen nu niet eens zo eng meer vindt bij foto 11.
Ik zou zelf toch proberen iets meer omgevingslicht te krijgen. Maar dat is ook een kwestie van smaak.
Composities zijn sterk, lasershots hoeven van mij niet perse.

[ Voor 13% gewijzigd door marrk op 23-10-2005 22:06 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Mooie foto's maar ik mis de sfeer een beetje. Waar waren alle lasers / lichten die je bij sensation zag? Waren die er niet of had je geen tijd om ze erop te zetten?

Offtopic
Hoe was het evenement zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Er waren maar in één zaal lasers aanwezig helaas, maar die te vereenzelvigen met de sfeer? :) In reactie op marrk, meer omgevingslicht pakken is lastig. Óf je gaat naar iso1600 waarbij je bij deze platen een behoorlijke bak ruis zou krijgen, óf je sluiters moeten langer. Maar ik zit al op het randje vaak van wat kan i.c.m. het bevriezen met je flitser, en dan gaat het jammer genoeg niet :)

[rml]neographikal in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml]

Beschrijving van het evenement incl een stuiterende fotograaf ;)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 23-10-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

'k heb stiekem alle foto's al gezien, maar je pikt wel de mooie highlights eruit :)

#1 je vertelde dat je de shadow functie :9 vond, maar mis dat hier wel een beetje bij deze foto. Die spot of flare is beetje erg nadrukkelijk aanwezig, maar de compo over het geheel is wel weer :9

#2 straalt niet bijzonder veel sfeer uit jammer genoeg. beetje dood licht. compo is wel okay. Had wellicht vanaf een lager standpunt geschoten mogen worden. Dan heb je de minder mooie frontbarrier er minder opvallend opstaan :)

#3 gaat mee met Zoefff. Alleen vraag ik me af of dat dat is vanwege de dame die erop staat. Denk dat het interessanter zou zijn geweest als te zien was waarmee ze bezig is geweest :). Kleuren zijn iig mooi, dof ook bijzonder :)

#4 dj staat er goed belicht op, lekkere kleuren, mis alleen wat uit hun dak gaant publiek en wellicht ook dito dj. Maar wellicht is dat alleen Katana style ;) Contrast van rode t-shirt en geel/groene lampen is idd lekker :)

#5 Lasershots boeien me nog steeds niet zo :Y). Plaat is wel errug donker, wellicht wat te veel shadows gebruikt. Foto had wellicht wat meer naar links genomen zijn zodat publiek er beter op stond.

#6 foto is idd paar tandjes te donker. hielp wellicht een langere sluitertijd? spelen met lichtcurve? Is verder te donker om compo ed te beoordelen :X

#7 die highlights op groepen mensen zijn wel komisch, maar 't contrast is me wat te groot. Wellicht te veel met shadows gespeeld?

#8 kleuren op de achtergrond zijn idd wel cool. Wellicht mooier geweest als ze net wat minder de koppen bij elkaar staken en je wat meer borsten erop zetten... Da's iig iets waar ik nu meer op let. Denk dat inflitsen ook wat mooier was geweest om iig de middelste persoon wat beter te belichten.

#9 mooi portret idd. Mooie kleuren, mooie bokeh/dof whatever. Omdat ze naar beneden kijkt trekt het toch wel om te weten waarmee ze bezig is. Maar goed, hele mooie plaat :)

#10 Wellicht was het moment mooi, maar het resultaat vind ik beetje achterwege blijven. Dat de dj op de rand van de foto zit vind ik persoonlijk wel erg storend. Belichting en dof is verder okay, dj wellicht iets te wit gezicht. WB Had wellicht ook wat warmer gemogen.

#11 Naise :) Denk dat dat niet was gelukt met m'n Nikon om die kleur contrasten vast te leggen. Wel stoer effect in d'r gezicht iig :)

#12 schweet idd. Alleen was ie waarschijnlijk nog mooier geweest als "the wheels of steel" er ook op stonden. Remember, she's a dj, not only just a female ;)

[/zeik/miereneuk modus] Zie bovenstaand iig als opbouwend :)

je bent iig weer een stapje vooruit gegaan. Maar ik kan je zeker aanraden om people shots niet uit de weg te gaan. Je kan zo goed oefenen en experimenteren op die mensen. (hoe lullig misschien ook). Maar 1 people shot meer of minder boeit niet. Terwijl je het toch moet hebben van de mensen van het geld als je hier langer mee door wilt gaan. En dat zijn nu eenmaal de dj's. Als je het bij hun verpruts om door op hen te oefenen met je geflits, dan zijn hun verwachtingen hoog omdat ze denken dat je ofwel veel goeie foto's maakt, dan wel geïrriteerd door het geflits van je flitsers. En ja, ik kan het weten, kreeg gister beetje afwijzende reacties van een dj die ik al op tig feesies gezien heb, en daar baal ik wel van :X.

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 24-10-2005 01:20 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tuurlijk, alle kritiek is opbouwend en met de concrete tips als "pak de draaitafels mee" en "zet wat meer lichaam erop" kan ik ook echt wat. :) Maar het commentaar bij bijvoorbeeld #2, ik kan moeilijk abseilen :Y) Hetzelfde bij #10, ik vond het idee interessant en daarom zat hij in de serie :) Dat de uitwerking wat minder is is dan van ondergeschikt belang wat mij betreft, ik spurtte al op het podium heen wat al tricky is (gelukkig was het volledig vrij, ik kijk wel uit ;) en een sprint trekken zullen we toch maar niet doen) en dit is dan wat je eruit haalt.

Nummer 3 en 11 zijn wat mij betreft hetzelfde, portretshots. Meer omgeving zou wat mij betreft de focus en het aandachtspunt verleggen, dit was een keuze om juist een poging te doen voor een "gewoon" portretshot :)

Overigens moet je op zo'n reactie niet al te veel letten, iemand kan ook gewoon zijn dag niet hebben. Als er bij hem net wat fout ging naar zijn idee in zijn set, en jij komt dan net aankakken met je camera dan ben je net de druppel :)

De reden dat ik niet veel peopleshots pak, is dat wanneer je begint je meteen door 5 man op de schouders wordt getikt. Ja wij ook, en leg dan maar eens aan een stel kaalkoppen uit dat ze niet boeiend zijn :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 24-10-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Ah daar waren ze al :)

Leuke plaaten man! Sommige zouden iets lichter kunnen, maar die van Hysteria is erg mooi geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:05:
Tuurlijk, alle kritiek is opbouwend en met de concrete tips als "pak de draaitafels mee" en "zet wat meer lichaam erop" kan ik ook echt wat. :) Maar het commentaar bij bijvoorbeeld #2, ik kan moeilijk abseilen :Y)
Ik weet niet hoe het er daar uitziet, dus daarin moet ik je dan wel geloven :Y)
Hetzelfde bij #10, ik vond het idee interessant en daarom zat hij in de serie :) Dat de uitwerking wat minder is is dan van ondergeschikt belang wat mij betreft, ik spurtte al op het podium heen wat al tricky is (gelukkig was het volledig vrij, ik kijk wel uit ;) en een sprint trekken zullen we toch maar niet doen) en dit is dan wat je eruit haalt.
De plek waarop je stond was okay, alleen 0,5 sec meer tijd voor juiste compositie bepaling was ie nog een tikkie beter geweest ;)
Nummer 3 en 11 zijn wat mij betreft hetzelfde, portretshots. Meer omgeving zou wat mij betreft de focus en het aandachtspunt verleggen, dit was een keuze om juist een poging te doen voor een "gewoon" portretshot :)
Mja, portret shots als dj's aan't werk zijn. Zijn die gewenst? Ik weet dat je het leuker vind om die shots te maken, maar mij boeien ze iig niet zo. Denk dat portret shots mooier zijn als DJ's net op elkaar aan't wachten zijn en hun aandacht niet hebben bij hun draaitafels. Vind het iig bij #3 wel gelden, maar bij #11 in veel mindere mate. Wellicht omdat #3 te veel enprofiel is?
vb'tje;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-14Solar/jules_solar_20050814_14.sized.jpg
Deze foto was eigenlijk een probeersel, dacht dat het een vriendin van een dj was die er op elk moment zou kunnen aankomen. Dus timing en compo heb ik weinig gelet. Toen vond ik hem iig boeiend genoeg om online te zetten. Maar waar het om gaat; dit portret vind ik interessanter in de zin dat ze naar het publiek kijkt dan dat ze naar draaitafels staat te staren....
Overigens moet je op zo'n reactie niet al te veel letten, iemand kan ook gewoon zijn dag niet hebben. Als er bij hem net wat fout ging naar zijn idee in zijn set, en jij komt dan net aankakken met je camera dan ben je net de druppel :)
Ik weet het niet. Die gast loopt altijd te geinen. Dus of ik hem serieus moet nemen?
De reden dat ik niet veel peopleshots pak, is dat wanneer je begint je meteen door 5 man op de schouders wordt getikt. Ja wij ook, en leg dan maar eens aan een stel kaalkoppen uit dat ze niet boeiend zijn :Y)
Boeiend dat ze niet boeiend zijn! 't Is nog steeds wellicht hard om te zeggen, maar 't is prima test voer! Take your time to experiment! En dan met name op het vlak van timing met (zaal)licht, je cam instellingen, composities, moment van afdrukken waarop de mensen zelf het interessantst zijn, etc etc. Wat paxlie al zei; maak een paar shots en als hij er niet tussen zit jammer... Het maakt je op zo'n moment zekerder als je voor een dj staat en je shots zijn wel in 1 keer goed.

Mijn hitrate van people shots ligt atm op de helft. Met name dichtgeknepen ogen en net wat minder getimede momenten kwa uitdrukkingen van mensen heb ik nog wat problemen mee. Bij dj's ligt bij mij de drempel hoger en heb ik een hitrate van 1:3-1:5. In twee uur tijd lever ik een 80 foto's aan, en in 6uur pak hem beet een 200. incl people shots en dj shots. Mits het feest natuurlijk genoeg interessante mensen trekt. Want van een leeg feest met maar 30 man kan je moeilijk meer dan 30 foto's aanleveren :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Deze foto was eigenlijk een probeersel, dacht dat het een vriendin van een dj was die er op elk moment zou kunnen aankomen.
Volgens mij is dat 100% Isis als ik mij niet vergis...

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Klopt helemaal :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
foto's als nr 4 vind ik echt super.
ben helemaal fan van omgevingslicht...

soms ben je een beetje te kritisch op je eigen foto's denk ik,
zoals die ene met 3 meiden en dan op de achtergrond 1 kerel... tja... die crop je eraf of je zoomt wat meer. daarnaast is het helemaal niet zo storend, want op een dancefeest lopen gewoon veel mensen :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
True, aan de andere kant houdt het je wel scherp :) Ik heb wel vaker dat ik achter heb van "zat dat in het beeld???" dus meer opletten kan voor mij absoluut geen kwaad, hoewel het menselijk is om je niet op alles te kunnen concentreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, moet daar zelf ook nog es oog voor krijgen. Heb al vaker dat ik mensen op de foto zet, flash en bekijk ik hem op m'n schermpje, zie ik opeens twee vingers "konijnenoren" :X. En dat vantevoren echt niet zien :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja je kan nou eenmaal neit alles zien, je kan hoogstens proberen zoveel mogelijk te zien :) Maar het menselijk concentratievermogen is nou eenmaal beperkt, helaas :)

Zegguh Zoefff, waar is je commentaar :* :P En het subdomein :+ O-)
Pagina: 1