Toon posts:

PSC zonder de hele HP software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik ben de tevreden bezitter van een HP PSC 1410.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is de Printer te gebruiken met volledige funktionaliteit zonder die hele HP software meuk. Neemt namelijk redelijk veel memory in gebruik en ik wil graag andere software gebruiken voor het OCRen en foto bewerken etc.

Kan ik op een of andere manier alleen de driver installeren en toch nog de scan, copy etc. knop op de printer gebruiken, waarmee ik dan met third party software verder kan werken?

(het gaat me er dus eigenlijk om dat ik niet allerlei HP programma's met windows wil opstarten alleen omdat ik eens in de zoveel dagen een keer wat wil printen danwel scannen)

Ik kan namelijk in de software ook niet instellen of het met windows moet opstarten ja danwel nee..

Alvast bedankt.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zoek op de HP site naar de printer drivers, installeer alleen deze. Waarschijnlijk krijg je er ook WIA drivers bij (standaard scanner driver) maar de extra applicaties heb je niet nodig.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 09:06
Het enige stuk software van HP dat ik nog geïnstalleerd heb staan is "HP-software voor foto- en beeldbewerking 2.0 - HP psc 2170". Alle andere meuk heb ik gewoon weer via het configuratiescherm verwijderd, en dat wat er nog wél in staat, is zo ingesteld dat het zich koest houdt. Ik scan eigenlijk altijd via Paint Shop Pro en ik gebruik die HP software eigenlijk nooit. Maar op die manier kost het je inderdaad nog wel een kleine 350 MB schijfruimte, maar je bent wel van het geheugengebruik af.