VPN en laptop

Pagina: 1
Acties:

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 05:26
Mijn werkgever biedt mij de mogelijkheid om via vpn in te loggen op het bedrijfsnetwerk. De verbinding werkt zoals het hoort te werken; maar wat ik niet begrijp is dat ik tijdens mijn werkzaamheden op het bedrijfsnetwerk ‘gewoon’ gebruik kan maken van het Internet. Dit lijkt me een onveilige situatie; het is namelijk mogelijk dat iemand mijn laptop als toegangspunt voor het beveiligde bedrijfsnetwerk aanziet.
Ik maak uiteraard gebruik van een firewall, maar ik vraag me toch af hoe andere bedrijven hiermee omgaan. Iemand ideeën of andere ervaringen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je werkgever heeft het niet goed ingesteld. Als ik een VPN-verbinding open richting mijn werk, dan valt de rest van het internet op mijn PC uit. Uiteraard is er een truukje om dat dan weer te omzeilen, maar dat is niet iets wat iedereen weet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

pistole

Frutter

Planetlithium schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:27:
het is namelijk mogelijk dat iemand mijn laptop als toegangspunt voor het beveiligde bedrijfsnetwerk aanziet.
Routeert jouw computer dan?

Ik frut, dus ik epibreer

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
Is het niet zo dat je via de VPN en de internet verbinding van je bedrijf het internet op komt en dus niet zelf rechtstreeks aan het internet hangt.
Zelf wel eens met VPN lopen pielen, en dan had degene die met mijn server verbonden was, op internet mijn ADSL IP-adres.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Om dat te testen, surf even naar http://www.ipchicken.com/ , dan kun je zien of je via je eigen verbinding het internet op gaat, of via je werk.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59
en wat denk je van alle zakelijk computers dan welke in het bedrijfsnetwerk staan :?
Je internet idd op 1 vd 2 manieren

1 = gateway vd zaak
2 = gateway van jezelf

Optie 1 zal wel goed beveiligd zijn.
Optie 2 zul je zelf wel weten

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1