Toon posts:

A8N-SLI Deluxe -- primary ide defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds zeer kort mijn nieuwe pc onderdelen en heb blijkbaar alweer eens prijs met de onderdelen..

het betreft:

amd 4200+ x2 manchester
asus 7800gtx
asus a8n-sli deluxe mobo
2x 512 twinx corsair cl2 ram
wd raptor 74gb

Eerst wou de pc helemaal niet eens booten (kreeg geen beeld of niks) maar nadat ik er oud pc2700 ram van mijn vorige pc had ingestoken werkte hij precies wel en kon ik in de bios; daar wat aangepast en toen nog eens geprobeerd met mijn nieuw ram en blijkbaar kwam hij toen wel in de bios... raar maar waar.. (iemand dit ook al eens gehad?)

Maar blijkbaar houden de problemen niet op... eender wat ik nu verbind op de primary ide (een paar hd's en paar cd/dvd spelers).. geen enkele keer vindt hij iets... op de secondary ide wel (na herhaaldelijk proberen dan toch)... ik heb zo uiteindelijk mijn dvdrw op de secondary ide als master aangesloten en toch windows kunnen installeren, maar ik neem aan dat de ide controller deels kapot is? of kan er ergens een (irq) conflict zijn waardoor de primary ide niet werkt? voor de rest lijkt alles te werken van het mobo (de post messages werken, usb, lan, sata controllers, ...)
(wat ook heel raar is dat ik een klein uurtje geleden wel heel even iets zag in de bios op de primary ide als slave (mijn andere cdrom speler) maar intussen zie ik weer niks..) (en zelfs in dat korte moment zag ik die andere cdspeler enkel en alleen in de bios want toen ik verder ging naar windows zag ik geen extra apparaat verschijnen...)

ik baal hier best van want kan die 2de ide best wel nuttig gebruiken..

dus is er een kans dat er iets defect is? of eerder een conflict? iemand toevallig ervaringen mee met iets soortgelijks?

bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 21:23 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Als ik dat zo hoor, is jouw moederbord gewoon ongelofelijk brak.. Foutje in de fabriek..

Garantie claimen? :)

• Ghazukhh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01 16:43
dat geheugen probleem komt doordat de eerste keer bij zown mobo je 1 geheugen stik er in moet stoppen anders gaat ie niet aan (1ste keer dat de mobo opstart), de hdd enz heb je die wel goeingesteld met master/slave? ( de jumpers) daar zou het door kunnen komen dat hij ze niet goed herkent

[ Voor 3% gewijzigd door Ghazukhh op 23-10-2005 21:28 ]

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 18:20
Ghazukhh schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:26:
dat geheugen probleem komt doordat de eerste keer bij zown mobo je 1 geheugen stik er in moet stoppen anders gaat ie niet aan (1ste keer dat de mobo opstart), de hdd enz heb je die wel goeingesteld met master/slave? ( de jumpers) daar zou het door kunnen komen dat hij ze niet goed herkent
Hij boote hier gewoon perfect met 2 reepjes in dual channel de eerste keer hoor, zelfde mobo :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Ghazukhh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01 16:43
hmm bij mij nie ;) en door mailtje naar bedrijf kreeg ik dus tehoren dat het eerst met 1reepje moest doen.
maarja nu ff weer ontopic :)
ik denk egt dat je jumpers op je cdrom (of dvdspeler ofzo) verkeert staan ingesteld

[ Voor 6% gewijzigd door Ghazukhh op 23-10-2005 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel,

De jumpers staan sowieso niet verkeerd en zelfs dan nog zou hij IETS moeten laten zien in de bios...

Volgens mij is mijn IDE-controller gewoon fucked up want nu doet zelfs mijn secondary connecter vermoeiend.. als ik een cd/dvd in mijn brander steek (die dus aangesloten is op de secondary) dan blijft hij constant hard spinnen en lawaai maken en de pc hangt zichzelf dan op (My Computer freezet) totdat ik de cd/dvd terug uit de speler haal...

Volgens mij zijn die dingen helemaal ontregeld ofzo...

Maar het is dus goed mogelijk dat van een mobo alles werkt buiten dan de IDE controller?

Echt zuur want moet hem nu speciaal daarvoor terug gaan binnenbrengen in de shop zodat zij hem kunnen testen en dan verder kunnen zien....

bah bah bah

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt hem toch wel gewoon in de BIOS ingeschakeld? Dus alle kanalen (SATA en alle IDE-controllers) aan en op DMA-transfer mode.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:25:
Wel,

De jumpers staan sowieso niet verkeerd en zelfs dan nog zou hij IETS moeten laten zien in de bios...

Volgens mij is mijn IDE-controller gewoon fucked up want nu doet zelfs mijn secondary connecter vermoeiend.. als ik een cd/dvd in mijn brander steek (die dus aangesloten is op de secondary) dan blijft hij constant hard spinnen en lawaai maken en de pc hangt zichzelf dan op (My Computer freezet) totdat ik de cd/dvd terug uit de speler haal...

Volgens mij zijn die dingen helemaal ontregeld ofzo...

Maar het is dus goed mogelijk dat van een mobo alles werkt buiten dan de IDE controller?

Echt zuur want moet hem nu speciaal daarvoor terug gaan binnenbrengen in de shop zodat zij hem kunnen testen en dan verder kunnen zien....

bah bah bah
Wanneer de jumpers op de devices niet goed staan is het goed mogelijk dat je niks ziet in de bios omdat hij ze dan niet herkent of ziet dat er een conflict is, dus ook niet laat zien...

Verwijderd

kijk de voeding eens na!

Verwijderd

Topicstarter
De jumpers van zowel de nec dvdrw als van de pioneer dvd staan allebei op master ingesteld; zoals het hoort daar ze op 2 verschillende ide connectoren zitten.

De pioneer dvd op de primary ide (op master) en de nec dvdrw op de secondary ide (eveneens als master).

Wat betreft de voeding heb ik een Revoltec Chromus II 500watt (http://www.revoltec.de/produkte/rn011.htm) en die is nieuw en volgens mij werkt die wel goed want ik heb voor de rest geen enkele klacht en de pc heeft al vrij lang aangestaan en ook tijdens gamen (doom3 heb ik getest op maximale settings) kwamen er geen problemen... dus de voeding lijkt me in orde dan? (de beide apparaten krijgen trouwens ook gewoon stroom hoor...)

Ik, persoonlijk, denk nog steeds dat er iets scheelt met het mobo en meer bepaald met de ide controller dan...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staan er geen elco'tjes bol ofzo?
Of dat er een elco'tje aan het lekken is?
Pagina: 1