Toon posts:

Internet provider voor MKB bedrijf!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een internet provider.
Er komt bij ons bedrijf namelijk een nieuwe Windows 2003 server.
Deze heeft voor exchange en thuis werken een andere internet provider nodig die poort 25 open kan zetten en batch-smtp heeft. Na lang zoeken op business adsl providers ben ik tot de conclusie gekomen dat deze een veel lagere verbinding heeft en veel duurder is dan normale "particuliere" verbindingen. Daarom is mijn hoofdvraag of het nu echt van belang is om een business verbinding te nemen of een gewone adsl verbinding!

Nu is mijn oog gevallen op een internet verbinding van XS4ALL namelijk de ADSL Fast verbinding 12000/1024 Kbit/s. Weet iemand of je bij deze verbinding poort 25 kan laten open zetten (info staat niet op de site) en of deze wel geschikt is voor ons bedrijf?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
xs4all heeft gewoon alle poorten open staan en is in sommige gevallen zelfs bereid om setups te ondersteunen die andere providers meteen afkappen met "ondersteunen we niet, zoek zelf maar uit". Dat is ook de reden waarom je extra betaalt voor ene xs4all abonnement: die lui zijn gewoon professioneel bezig, zelfs voor de normale consumentenlijntjes.

Wat betreft de dure business ADSL aansluitingen: bij een business ADSL aansluiting wordt een snelheid en een netwerk uptime gegarandeerd. Hier betaal je dan ook flink extra voor. Je overboeking is een stuk lager dan met een consumentenlijntje en als je kabels worden opgegraven is KPN of je ISP gewoon verplicht om zsm dat probleem op te lossen. Bij een consumentenlijntje heb je niets te eisen als het op uptime aankomt, als er een storing komt heb je gewoon pech.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:23:
xs4all heeft gewoon alle poorten open staan en is in sommige gevallen zelfs bereid om setups te ondersteunen die andere providers meteen afkappen met "ondersteunen we niet, zoek zelf maar uit". Dat is ook de reden waarom je extra betaalt voor ene xs4all abonnement: die lui zijn gewoon professioneel bezig, zelfs voor de normale consumentenlijntjes.

Wat betreft de dure business ADSL aansluitingen: bij een business ADSL aansluiting wordt een snelheid en een netwerk uptime gegarandeerd. Hier betaal je dan ook flink extra voor. Je overboeking is een stuk lager dan met een consumentenlijntje en als je kabels worden opgegraven is KPN of je ISP gewoon verplicht om zsm dat probleem op te lossen. Bij een consumentenlijntje heb je niets te eisen als het op uptime aankomt, als er een storing komt heb je gewoon pech.
Ok maar ik neem aan dat een storing voor consumenten bijna net zo snel verholpen is als voor bedrijven. (En storingen komen gewoonlijk niet echt vaak voor!)
Maar xs4all heeft dus alle poorten open staan ook bij particuliere verbindingen?
Die overboeking vind ik zelf nergens opslaan! Want de gegarandeerde snelheid van de snelste Business ADSL verbinding met een een overboeking van 1:10 is gemiddeld vele malen minder dan de snelste zonder overboeking van ADSL 12000/1024 (deze is standaard zo'n 1:20) ADSL Fast verbinding. Correct me if i'm wrong?

Behalve de uptime zie ik niet echt veel voordelen om een duurdere Business adsl verbinding te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 21:51 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Yup, XS4ALL heeft alle poorten open staan :) Ook b-SMTP ondersteunen ze (staat selfs een hele uitleg over in hun online helpdesk).

Wij gebruiken op het werk ook ADSL van XS4ALL. We hebben op een gegeven moment de logfiles van de (ISDN)router bekeken en daaruit bleek dat we per maand net zoveel belkosten naar de provider hadden als (consumenten) ADSL kost, dus nog even kijken wie er allemaal niet moeilijk doen over bedrijven op consumentenlijnen etc, en aangezien er toch al goede ervaringen waren met XS4ALL is het die geworden :)

Wij hebben ook een SBS2003 server (tenminste, die zijn we aan het opzetten). Voor exchange hoeft er helemaal geen poort 25 open te staan, pas als je in je domein een MX-record maakt dat je naar je ADSL-ip laat verwijzen moet je op dat ip inbound verkeer op poort 25 toestaan en er ee mailserver achter hebben staan.
Bij SBS2003 zit namelijk ook een POP-connector die dmv POP3 email op kan halen daar waar deze nu binnenkomt en dan verder verdeelt onder je Exchange-accounts :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:50:
Yup, XS4ALL heeft alle poorten open staan :) Ook b-SMTP ondersteunen ze (staat selfs een hele uitleg over in hun online helpdesk).

Wij gebruiken op het werk ook ADSL van XS4ALL. We hebben op een gegeven moment de logfiles van de (ISDN)router bekeken en daaruit bleek dat we per maand net zoveel belkosten naar de provider hadden als (consumenten) ADSL kost, dus nog even kijken wie er allemaal niet moeilijk doen over bedrijven op consumentenlijnen etc, en aangezien er toch al goede ervaringen waren met XS4ALL is het die geworden :)

Wij hebben ook een SBS2003 server (tenminste, die zijn we aan het opzetten). Voor exchange hoeft er helemaal geen poort 25 open te staan, pas als je in je domein een MX-record maakt dat je naar je ADSL-ip laat verwijzen moet je op dat ip inbound verkeer op poort 25 toestaan en er ee mailserver achter hebben staan.
Bij SBS2003 zit namelijk ook een POP-connector die dmv POP3 email op kan halen daar waar deze nu binnenkomt en dan verder verdeelt onder je Exchange-accounts :)
Het is mijn niet duidelijk waarom jullie net zoveel belkosten naar de provider hebben als ADSL kost?
Zou je dit nader kunnen toelichten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:57:
Het is mijn niet duidelijk waarom jullie net zoveel belkosten naar de provider hebben als ADSL kost?
Zou je dit nader kunnen toelichten?
Omdat ze eerst ISDN hadden staat in de post.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:10:
[...]

Omdat ze eerst ISDN hadden staat in de post.
En nog steeds hebben voor het overige telefoonverkeer :P

Toen we nog geen ADSL hadden waren we aan tikken net zoveel kwijt als wat een ADSL-verbinding zou kosten, dus hebben we die genomen ipv in te moeten bellen :)
Daaruit valt overigens wel meteen af te leiden dat internet voor ons niet zo heel belangrijk is / snel hoeft te zijn / per se altijd up moet zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1