Toon posts:

Systeemhulp

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bestaande Celeron 500mhz systeem is nu echt aan vervanging toe (ja echt :)) en nu zit ik aan het volgende sys. te denken:

Kast Aspire X-Cruiser
MB ASUS A8N-E
CPU AMD Athlon64 3500+
RAM TWINMOS DDR400, 1Gb
HDD Maxtor MAXLINE3 250Gb, 16Mb cache
Video ASUS nVidia GeForce 6600GT 256Mb DDR3

Ik heb deze specificatie als advies gekregen van iemand maar weet nu niet zeker of dit een goeie keus zal zijn. Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor web development (Photoshop & Dreamweaver enz.) en en natuurlijk gaming! Spellen zoals HL2 moeten een beetje netjes gedraaid kunnen worden.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk systeem of weet iemand er echt wat van? (A.U.B. geen opmerkingen als kies ATI omdat het gewoon goed is).
Graag wat tips! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik over zou twijfelen is de harddisk. Ik ken de MAXLINE3 serie verder niet, maar ik weet wel dat de NForce4 chipset erom bekend staat gezeik te geven met Maxtor Diamondmax 9/10 SATA schijven. Verder moet je er op letten dat je de PCI-e versie van de videokaart neemt (duh :z )
Wat voor voeding stop je in het systeem? Hier moet je zeker niet op bezuinigen!

Doe je verder nog iets aan koeling oid? Of neem je gewoon een boxed cpu?
Let er ook even op dat je 2 geheugen-bankjes neemt van 512mb zodat het in Dual-Channel kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zonder butget kunnen we hier weinig mee.. Die videokaart die je hebt gekozen is overigens low-end. Wanneer je ook op deze pc wil kunnen gaan gamen zou ik voor een 6800 of een x800 gaan. En dan kijken welke kaart uit een van die series in je butget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

met een 6600 kan je hl2 niet @ max draaien @ 1280*1024,laat staat met AA en AF (of hoe noemt da ook weer) aan! Let daarbij op!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder moet je er op letten dat je de PCI-e versie van de videokaart neemt (duh )
Wat voor voeding stop je in het systeem?
Dat van die PCI-e was ik al achter ja :P. De voeding die in de kast wordt meegeleverd is een 420W.
Doe je verder nog iets aan koeling oid? Of neem je gewoon een boxed cpu?
Let er ook even op dat je 2 geheugen-bankjes neemt van 512mb zodat het in Dual-Channel kan draaien.
Qua CPU koeling zat ik aan een Zalman te denken, nu heb ik wel gelezen dat AMD geen garantie geeft op unboxed CPU's? Wat houd Dual-Channel precies in?
Zonder butget kunnen we hier weinig mee
Qua budget zat ik te denken aan iets van 900Euro. (Dit kan iets overschreden worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shit ik fok mn reply op |:(

quotes moeten precies andersom.. tja tis ook al laat. 8)7
Dan edit je hem even ipv te posten.
Ja dat kan natuurlijk ook. :P Ben geen ervaren forum gebruiker zoals je wel gemerkt hebt maar heb nu alles weer onder controle! :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:16:
Shit ik fok mn reply op |:(

quotes moeten precies andersom.. tja tis ook al laat. 8)7
Dan edit je hem even ipv te posten. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
snake903 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:12:
met een 6600 kan je hl2 niet @ max draaien @ 1280*1024,laat staat met AA en AF (of hoe noemt da ook weer) aan! Let daarbij op!
En waar is dat op gebaseerd? Ik kan HL2 echt wel alles op high op 1280*1024 draaien. Dit kon ik met mn 9800Pro zelfs. Met mn 6600GT kan ik FEAR nog bijna alles op high draaien.
Maar idd, nieuwere spellen gaan het niet echt goed doen op een 6600GT. En voor de rest zou ik of 2x512MB, of 2x1024 nemen, zodat je dual channel kunt gebruiken. Je proc is wel goed imo.
Maar idd, wat is je budget, en wat wil je er mee doen?
edit:

Las over je reply heen, sry. Ik denk dat je dan het beste kunt gaan voor een 6800GT en 2x512MB.

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 23-10-2005 21:25 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 04:22
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:04:
Het enige waar ik over zou twijfelen is de harddisk. Ik ken de MAXLINE3 serie verder niet, maar ik weet wel dat de NForce4 chipset erom bekend staat gezeik te geven met Maxtor Diamondmax 9/10 SATA schijven.
waar kan ik daar wat over lezen? want ik wil dezelfde combinatie gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

KC_Kaas schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:04:
Die videokaart die je hebt gekozen is overigens low-end. t.
sinds wanneer is een 6600 gt low end een 9600 xt is low end een 6600gt is toch wel mid end
of kijk ik heel rg fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Videokaart is voor mensen van deze site low-end, maar in standaard pc's uit de winkel mag je nog best blij zijn met een 6600 gt.

Over de niet-boxed processors: Je krijgt wel garantie (zijn ze wettelijk verplicht!), maar bij boxed krijg je 3 jaar garantie, bij de kale processor krijg je maar 1 jaar.
Tja, een processor die 1 jaar mee gaat, die gaat in principe ook wel 3 jaar mee. Ik zou me daar niet al te druk om maken, maar das mijn mening. Volgend jaar is de gekochte processor zo duur niet meer, mocht hij toch kapot gaan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? hoe we een dergelijk boodschappenlkijstjes topic verwachten.

Bij gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.