Toon posts:

ip adres bij vnc (add client) omzetten in naam.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het mogenlijk is om het ip adres wat een gebruiker in moet typen om door de server overgenomen te kunnen worden om te zetten in een naam.

dus:

normaal:
vnc - add client - 82.x.x.x

resultaat:
vnc - add client - naamserver

wie kan mij hierbij helpen heb al overal gezocht maar kan er niks over vinden.

alvast bedankt

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Nee, dat gaat volgens mij niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan toch gewoon de hostname of fqdn invullen van de server? Er even vanuitgaande dat de dns/wins/netbios allemaal naar behoren werkt.

Ik ken het programma niet, maar het lijkt me heel sterk dat je alleen op ip kan connecten :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:01
of in je hosts file? c:\windows\system32\drivers\etc ?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hierbij niet echt om een server maar gewoon om een windows xp pro waar de vnc viewer op draait.

ik zit dus met een router waar ik mijn 84.x.x.x al geforward heb naar mijn 192.168.123.1.

alleen wil ik nu die 84.x.x.x een naam geven als MIJNSERVER bijvoorbeeld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En dat wil je automatisch en serverside doen zonder hosts file? Dat is geen standaardfunctie voor zover ik weet. VNC is opensource, kan en zal je het zelf moeten aanpassen :P

Waarom niet gewoon de low-tech manier: zet op je bureaublad met welke PC je praat (als achtergrondpic of via een Active Desktop script).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1