Wat kan hier nog beter aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Allereerst: helaas wordt dit niet een systeem voor mij :) Kennis van me heeft geld over en is van plan het beste van het beste aan te schaffen. Het wordt een media center en moet spelletjes zoals F.E.A.R. op de hoogst haalbare snelheid kunnen spelen. Hij moet idle niet te horen zijn op een afstand van 2 meter. Ook draait hij een ftp servert op z'n 20mbit lijn dat goed moet draaien terwijl een spel als F.E.A.R. of Q4 wordt gespeeld. Tot nu toe zijn we hierop gekomen (de onderdelen moeten gewoon in Nederlandse retailers te verkrijgen zijn, en het liefst geen waterkoeling):

Case: Cooler Master Stacker (beetje groot voor MCE, maar dat was geen punt).
Voeding: Cooler Master 550W Ultra Silent.
Moederbord: A8N-SLI Premium (of de A8N32-SLI wanneer die uitkomt).
Graka: ASUS N7800GTX TOP (2x in SLI uiteraard).
Processor: AMD Athlon X2 4600+ (of beter de 4000+, als deze beter voor spellen is?)
Harde schijf: 6x WD Raptor 74 GB SATA in RAID 5 en 2x WD 320 GB SATA (verspreid over 3x 4-in-3 modules)
Scherm: 2x Samsung 930BF (voor Windows, spellen etc) met daarboven een plasma scherm (voor films) dat hij al heeft.
Muis: Razer Copperhead (2x voor spellen zoals Ragdoll Kung Fu).
Toetsenbord: Logitech G15 en een MS MCE Keyboard.
CD/DVD: Pioneer DVR-110D voor dvd's, Plextor 716A voor cd's.
Geheugen: Corsair 1 GB TWINX Xpert XLL PC3200 (latency 2-2-2-5) (2x, dus in totaal 4 modules van 512 MB)
Koeling: op de processor komt een Hyper 48. De graka gewoon de stock koeler omdat die alleen werkt tijdens spelletjes, en dan overheerst het geluid van de speakerset toch :)
Geluidskaart: Creative X-Fi Elite Pro.
Speakerset: Logitech Z-5500.

Punten waar we nog mee zitten:
  • We zijn er nog niet uit of we beter kunnen wachten tot de betere versies van de X1800 uitkomen en het laatste DFI crossfire bord te nemen (mobo is te vinden, kaarten niks beters dan de X1800 XL).
  • Is dit mogelijk? In de ene 7800GTX de twee Samsung schermen, en in de andere het plasmascherm, en dan de mogelijkheid om te switchen van scherm tijdens Windows?
  • Worden die Raptors niet te warm? Of moeten we ze in 6 Cool Drives van CM stoppen.
  • Hoe kunnen we de geluidsproductie verbeteren zonder over te stappen naar waterkoeling? Van een afstand van 2m moet hij gewoon niet te horen zijn (terwijl ie idle is natuurlijk).
  • Ik heb op de site van Apple een systeem gezien met 2x dual core, dus 4 processoren in totaal als ik de site mag geloven. Bestaat zoiets/is zoiets mogelijk met AMD processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[quote]nfm schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:35:

Punten waar we nog mee zitten:
• Is dit mogelijk? In de ene 7800GTX de twee Samsung schermen, en in de andere het plasmascherm, en dan de mogelijkheid om te switchen van scherm tijdens Windows?

Nee, dit kan niet. Je moet ze allemaal aan 1 kaart hangen, het is niet zo dat je de 2e kaart als secundaire kaart kan gebruiken.
[q]
• Worden die Raptors niet te warm? Of moeten we ze in 6 Cool Drives van CM stoppen.

zal wel meevallen, als ze maar gekoeld worden

[q]
• Hoe kunnen we de geluidsproductie verbeteren zonder over te stappen naar waterkoeling? Van een afstand van 2m moet hij gewoon niet te horen zijn (terwijl ie idle is natuurlijk).

Niet met 6 raptors in ieder geval :P. Raptors zijn niet erg stil, en met 6 van die dingen in 1 systeem kan dat nogal luidruchtig worden.
• Ik heb op de site van Apple een systeem gezien met 2x dual core, dus 4 processoren in totaal als ik de site mag geloven. Bestaat zoiets/is zoiets mogelijk met AMD processoren?
Dual Dualcore opteron, zit je wel tegen de 2500 euro voor enkel je cpus :P (en dan heb je de 1,8Ghz exemplaren). De 2,2GHz zouden neerkomen op 4600 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 23-10-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga me niet in dit systeem verdiepen. Als ik lees 'stil' en dan 8 HD's waarvan 6 Raptors en en 2 andere WD's en 2 VGA-kaarten ben ik nl. snel klaar met deze straaljager. :)

Systeempje van >€ 5.300,=.

De FAQ
  • Informatie, gebruiksdoel, budget
  • Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
  • Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
  • Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
  • Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doogenomen?)

[ Voor 91% gewijzigd door Guardian Angel op 24-10-2005 06:06 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop VEEL (geluids)demping :)

voor de rest lekker systeem, ziet er snel uit, als die pc een vrouw was het wel een lekkere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een opmerking: waarom 4 * 512 geheugen ipv 2 * 1024 ?
Met 4 latjes kan je niet op 2T draaien.... met 2 latjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kan je wel vertellen dat je dit systeem zeker wel gaat horen op 2 meter afstand... :z
Verder ziet het er meer dan leuk uit.

Als je iets op 2m afstand niet meer wilt horen kun je beter gaan kijken naar een stille Samsung spinpoint schijf, waterkoeling en verder zoveel mogelijk demping.

Even om je een idee te geven:
Ik heb geprobeerd mijn barebone zo stil mogelijk te maken, alles wat nu nog draait is 2x een 12db Papst fan en 1x een Samsung spinpoint in een Zalman geluidsdemper, en zelfs daarbij kan ik niet op 2m afstand slapen (ik kan hem niet 's nachts aan laten staan :( )

Stilte + extreme snelheid gaat meestal niet samen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
De Raptors maken toch niet zo'n lawaai als je ze niet gebruikt? Net over msn overlegd, die harde schijven maken weinig uit eigenlijk. Als ze maar niet de bottleneck worden.

Over die geheugenbankjes: ik las net toevallig iets daarover, dus dat worden inderdaad 2x 1024 MB.

Over het niet horen op 2 meter afstand: ik heb het over idle mode in een niet-overclocked systeem, dus als de pc alleen aanstaat voor de ftp server. Met cool 'n quiet moet dat wel te doen zijn toch? Anders wordt het toch maar waterkoeling, of 2 aparte systemen.

Dan 1 laatste vraag: wat is de bottleneck in dit systeem, als ik uitga van een AMD Ath64 4000+ met bovenstaande onderdelen? (edit) Want ik ben bang dat het met die dual dualcore's toch iets te duur gaat worden, tot nu is het wel te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door phoenix op 23-10-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
nfm schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:07:
De Raptors maken toch niet zo'n lawaai als je ze niet gebruikt? Net over msn overlegd, die harde schijven maken weinig uit eigenlijk. Als ze maar niet de bottleneck worden.

Over die geheugenbankjes: ik las net toevallig iets daarover, dus dat worden inderdaad 2x 1024 MB.

Over het niet horen op 2 meter afstand: ik heb het over idle mode in een niet-overclocked systeem, dus als de pc alleen aanstaat voor de ftp server. Met cool 'n quiet moet dat wel te doen zijn toch? Anders wordt het toch maar waterkoeling, of 2 aparte systemen.

Dan 1 laatste vraag: wat is de bottleneck in dit systeem, als ik uitga van een AMD Ath64 4000+ met bovenstaande onderdelen? (edit) Want ik ben bang dat het met die dual dualcore's toch iets te duur gaat worden, tot nu is het wel te doen.
Hoe ga je RAID 5 mogelijk maken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou ik eerder niet de raptors doen maar een paar goeie maxline's, is goedkoper, iets minder snel maar als je het in raid 0 draait maakt het niet uit en dan kan je wel een x2 processor kopen
ik zou trouwens gaan voor x1800 in crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dual core zal wel beter zijn.
Ik weet niet hoe het met het budget is gesteld maar je kan misschien geheugen overwegen dat op DDR500 kan draaien ipv DDR400 zodat je de Memdivider kan instellen op 250. Hierdoor heb je al meer bandbreedte ter beschikking tijdens het gamen.
Wil je eigenlijk ook overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Nummer 1 zou ik een andere voeding erin zetten: pricewatch: Seasonic S12-500, 500W (ATX12V 2.0) of deze pricewatch: Seasonic S12-600, 600W (ATX12V 2.0)

De videokaart zou ik vervangen door de Gainward serie of toch nog even een paar maandjes op de snellere ATi kaarten...

Ik zou idd. voor een dual core gaan, daar haal je gemiddeld gezien de meeste performance mee en daarnaast wordt steeds meer software aangepast voor Dual core gebruik. Dus zeker het komende jaar heb er alleen maar profijt van.

Ik zou die Hard disc opstelling ZEKER niet zo doen! dat wordt gigantisch luidruchtig en qua performance zal het niet al te veel schelen.

Gebruik hooguit 2* Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) en zet die in Raid 0. En gebruik deze schijven voor je OS installatie en al je programma's en pagefile (natuurlijk wel partitioneren voor de hoogste performance) en gebruik daarnaast voor al je data (games, mp3, foto, video, etc) bv 2* Seagate Barracuda 7200.8, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)

Ik zou ander geheugen erin zetten en veel meer, 1GB is wel erg weinig voor zo een high end systeem, 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos). En zoek dan naar TwinMos SPEEDPREMIUM geheugen... zeer snel en goed overclockbaar geheugen.

En vergeet niet de nodige PAPST fannen aan te brengen in het systeem. Voor elk paar HDD's, en ook nog zeker 2 outtake fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:21:
Ik zou ander geheugen erin zetten en veel meer, 1GB is wel erg weinig voor zo een high end systeem, 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos). En zoek dan naar TwinMos SPEEDPREMIUM geheugen... zeer snel en goed overclockbaar geheugen.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dual Dualcore opteron, zit je wel tegen de 2500 euro voor enkel je cpus :P (en dan heb je de 1,8Ghz exemplaren). De 2,2GHz zouden neerkomen op 4600 euro.
Dan moet je ook nog een moederbord vinden die dual dualcore Opteron ondersteund, en SLI.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1