[ubuntu]Breezy Bastard gdm/gnome probleem na verse instal

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik heb tot 2 maal toe ubuntu geinstaleerd wat allemaal erg leuk gaat.
Vervolgens komt gdm op, log in en dan NIETS!!!

Wat ik raar vind is dat ik ook niet de X server kan killen of terug kan gaan naar de console?

Opgestart in recovery mode, gekeken in de Xorg.log, syslog, messages, maar daar kan ik niks speciaals vinden.

Vervolgens heb ik een .xsession aangemaakt met het volgende
code:
1
2
xterm&
gnome-wm

Maar ik zie alleen de xterm verschijnen??

ik zie geen opmerkelijke dingen in de .xsession-errors of in .gnome of wat dan ook.

KDM geinstaleerd maar die start niet eens op?

Dit alles na een kersverse install, nu ben ik echt geen nieuwkomer op dit gebied, maar snap er echt de ballen van waarom er niks gebeurt (overigens heb ik eens 30 minuten gewacht maar ook dat maakt niks uit) Ook heb ik al debian draaiend gehad op dit systeem.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zou je erbij kunnen vertellen welke hardware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Het is een athlon xp 3000 met een nvidia 6800le, 1gb geheugen 1x80gb en 1x 60 gb harde schijven
Ook zit er nog een tvkaart en een audigy player in. Dit alles zit geprikt op een asrock bord met sis748 chipset.

Het lijkt mij eerder een software probleem dan een hardware probleem. Tenslotte laat gdm in al zijn glorie zich zien. Maar als ik bv op taal of sessie klik dan zie ik dus ook niets waarop hij vervolgens weer "hangt" (via ssh kan ik er wel bij)

De install is gedaan op een primaire partitie op de master disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij mis je nautilus er nog bij ofzo.. Ik kan hier op mijn slackware bak ook gnome-wm proberen te starten (in .xinitrc dan) en dan krijg ik ook een lege desktop (eigenlijk dus gewoon helemaal niets). Nautilus regelt dat deels in Gnome dacht ik, dus dat moet je ook starten. :)
Kan zijn dat het niet alleen Nautilus is overigens, maar wat ie doet klopt iig wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2005 21:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je in die xterm probeert om nautilus of gnome-panel te starten, lukt dat?

[edit]
Heb je Ubuntu trouwens op de standaard manier geinstalleerd? Niet eerst een kaal systeem en GDM los geinstalleerd?

[ Voor 45% gewijzigd door tomato op 23-10-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
cyphax: als ik gnome-wm opstart zie ik niet dat mijn xterm gemamaged wordt, oftewel er komen geen randen/widgets etc om heen.

Tomato: volledig standaard, het enigste wat afwijkt is dat ik de taal nederlands heb gekozen.

Alles werkt ook gewoon, alleen de windowmanager is gaar/vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNsEi.Ze0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Probeer eens een simpele window manager te installeren (fluxbox ofzo), dan gdm te killen en in je .xinitrc
"exec fluxbox" zetten en met startx je X launchen, zie je nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
it0 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:50:
cyphax: als ik gnome-wm opstart zie ik niet dat mijn xterm gemamaged wordt, oftewel er komen geen randen/widgets etc om heen.

Alles werkt ook gewoon, alleen de windowmanager is gaar/vaag.
Als er geen windowdecorations omheen komen is je daadwerkelijke windowmanager helemaal niet gestart (standaard metacity in gnome toch?), nieteens zozeer gaar dus...
Misschien helpt dit?

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1