Toon posts:

Problemen met mijn batterij !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Inspiron 510m en mijn batterij doet de laatste dagen vreemd. Als ik op de indicator druk op de batterij gaan het eerste, derde en vijfde lampje 4 keer aan, dan alle 5 en dan houd ie op. Wil dit zeggen dat mijn batterij kapot is ?

Weet iemand of Dell of tools/software heeft om de batterij volledig te ontladen/callibreren ? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je in windows niet zien hoeveel je batterij nog is opgeladen? Die indicator kan ook gewoon kapot zijn.
Iets meer info over welke lampjes gaan branden is ook wel handig, niet iedereen weet hoe een 510m er uit ziet ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:00:
Ik heb een Dell Inspiron 510m en mijn batterij doet de laatste dagen vreemd. Als ik op de indicator druk op de batterij gaan het eerste, derde en vijfde lampje 4 keer aan, dan alle 5 en dan houd ie op.
Houdt dan de lampjes op, of houdt je hele laptop op? Hoe lang kan ie draaien, als de accu vol zit?
Sommige laptops hebben in het bios een optie om de accu te calibreren, misschien Dell ook wel

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:13:
[...]

Houdt dan de lampjes op, of houdt je hele laptop op? Hoe lang kan ie draaien, als de accu vol zit?
Sommige laptops hebben in het bios een optie om de accu te calibreren, misschien Dell ook wel
Batterij houdt de lading niet, zodra ik de adapter eruit haal dan stopt de laptop. In windows herkent ie de batterij wel maar blijft op 0% staan ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:07:
Kan je in windows niet zien hoeveel je batterij nog is opgeladen? Die indicator kan ook gewoon kapot zijn.
Iets meer info over welke lampjes gaan branden is ook wel handig, niet iedereen weet hoe een 510m er uit ziet ;)
windows zegt dat de batterij er is maar op 0% staat. Er zitten 5 lampjes op de batterij die aangeven hoeveel % ie geladen is, 5 lampjes is 100%. Op dit moment gaan lampje 1,3 en 5 aan en ik weet niet wat dit betekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Al in het BIOS gekeken? Dacht daar een keer zo'n optie hebben gezien

En anders is je batterij TE ver leeg gelopen en is ie under-charged. Dan kan je nog proberen om hem met 1/10 van het aantal ampère wat dat ding levert en zijn normale spanning aan een adapter te hangen (dus de draadjes van de adapter direct op de plus en min van de laptopaccu)

Misschien kan hij dan NET genoeg spanning krijgen om op te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:36:
Al in het BIOS gekeken? Dacht daar een keer zo'n optie hebben gezien

En anders is je batterij TE ver leeg gelopen en is ie under-charged. Dan kan je nog proberen om hem met 1/10 van het aantal ampère wat dat ding levert en zijn normale spanning aan een adapter te hangen (dus de draadjes van de adapter direct op de plus en min van de laptopaccu)

Misschien kan hij dan NET genoeg spanning krijgen om op te laden :)
in bios staat ie gewoon op 0%, helaas heeft deze dell geen optie om de batterij volledig te ontladen, bestaat er misschien een 3rd party software die dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
bel anders morgen even met dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

in bios staat ie gewoon op 0%, helaas heeft deze dell geen optie om de batterij volledig te ontladen, bestaat er misschien een 3rd party software die dit kan ?
Leeggelopen is hij waarschijnlijk al, aangezien hij direct uitvalt ;)

Dus ik denk dat hij TE ver leeggelopen is

Accu toevallig gedurende een lange periode niet gebruikt?
Pagina: 1