[Ervaring] Easybow FileOcean?

Pagina: 1
Acties:

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 21:11
Ik ben op zoek naar een manier om mijn data te backuppen... nou ben ik wat aan het zoeken geweest en ik ben tot de conclusie gekomen dat online backuppen of een netwerk harddisc (oid) het beste voor mij is.

In het kader hiervan kwam ik de EasyBow FileOcean tegen, een standalone fileserver / backup apparaat, volledig plug-n-play. Het verhaal klinkt wel goed, is duidelijk over nagedacht. De vergelijking met andere backupsystemen is naar mijn mening nogal gekleurd... Ik vraag me af wat jullie hiervan denken :) ...

http://www.easybow.nl/fileOcean/
http://www.easybow.nl/fil...lijken-backupservers.html

Afbeeldingslocatie: http://www.easybow.nl/browser/images/fileOcean.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee, en is het apparaat zijn geld waard (€ 2495,- )

Een aantal dingen worden me echter niet duidelijk op de site zoals: hoeveel ruimte heb je nu effectief voor de backups? Wat is dat ding wat naast het apparaat staat (een hdd?)?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er staat beswel wat info op de site, zoals over dat ding ernaast, een backup hd dus.

specs

• Xcalibur
oh, daar heb ik overheen gelezen dan... B)

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 19:42
Ongelofelijk duur voor wat je ermee kan :X

Waarom niet een budget computertje maken met een raid1 array? En hang die 24/7 in je netwerk :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Xcalibur
hellolo schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:14:
Ongelofelijk duur voor wat je ermee kan :X
ja, die indruk heb ik ook een beetje...

maar het ding regelt wel automatische de backups, versiebeheer, etc...
hoe doe je zoiets als je zelf iets bouwt? Is daar kant-en-klare software voor (ik heb hier geen ervaring mee)?

Verwijderd

Dank voor je interesse in de fileOcean (ja, ik ben van EasyBOW).
Het kleine kastje ernaast is de USB/Firewire backup disk (met ingebouwde powersupply, zodat je die niet kwijt raakt en altijd bij je hebt).

Het backupen kan op twee manieren.
1) Je maakt een share aan op elke PC die je wilt backupen (kan met een handig meegeleverd scriptje). Dus geen client software installeren op elke PC (en geen licentiekosten). Je vertelt de fileOcean welke server/pc moeten worden gebackuped. De fileOcean maakt dan automatisch eens per etmaal een backup van elke opgegeven PC/server. Notebook, s'nacht niet in het netwerk? Geen probleem, de fileOcean blijft het elk uur proberen totdat de machine er weer is. De fileOcean houdt versies bij en comprimeert de data en houdt links bij van redundante data. Je kan de volle harddisk ruimte (160Gb) gebruiken voor backups. Alle backup data gaat ook automatisch naar de backup unit.
2) Met een script/sync programma schrijf je alle data naar de fileOcean. Die zorgt voor het versiebeheer, dat de data geindexeerd wordt, op de de dubbele disks komt, etc. Alle files gaan ook realtime naar de backup unit (als die eraan zit natuurlijk)

De prijs van 2495, zit hem in de software en alle extra hardware (dubbele disk, UPS, externe backup unit (meegeleverd), displaytje, bedieningsinterface rond het display, de assemblage in Nederland (ja mensen dit is heel veel duurder hier). We gaan van de fileOcean ook geen miljoenen exemplaren verkopen, dus we moeten ook de tijd terug verdienen van de software development en het maken een echte plug-en-play oplossing. Er zijn al genoeg kale apparaten uit Azië in de markt met beperkte mogelijkheden of waaraan je nog zelf moet klussen (heel leuk, maar je moet het wel willen). De fileOcean is gemaakt voor iedereen die gewoon een kant-en-klaar *Alternatief* wil kopen dat juist rust brengt.

Kom naar de Hardware.info dagen. We staan daar met een stand en beoordeel zelf of dit een leuk initiatief is of dat alle software toch maar altijd beter uit Amerika moet komen en alle hardware uit Azië.
Pagina: 1