[XP mail client] '550 relay not permitted'

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen bij het versturen van mailtjes via een mail client:

"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xystus@home.nl. Onderwerp 'test', Account: 'TRINITY BAS', Server: 'mail.trinity-co.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relay not permitted', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"

=> Inkomende (pop3) en uitgaande (smtp) mailserver is: mail.trinity-co.nl

Het vreemde is dit:
Als ik mailtjes stuur die eindigen op '@trinity-co.nl', dan komen ze wél aan bij de ontvanger! Als ik een mailtje stuur dat anders eindigt (zoals @hotmail.com of @home.nl) krijg ik de bovenstaande foutmelding.. erg eigenaardig dus.

Ik heb zo'n beetje alle instellingen al geprobeerd te veranderen in Outlook Express én Mozilla Thunderbird, maar niets helpt:
- aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie
- server voor uitgaande mail; aanvinken 'voor deze server is verificatie vereist'
enz.

Ik heb ook al via de Got-search & google gezocht, maar ik heb geen nuttige tips gevonden dusver. Hier staat het 1 en ander: http://office.microsoft.c...tance/HA011128331033.aspx maar niet dat me van het probleem heeft geholpen.

Waar kan dit aan liggen? :?

" Play the violent strings of my symphony "

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het ligt aan de smtp-server van je provider. Het enige dat je kan doen is hun vragen of ze het toe willen staan.

Je hoort het wel vaker. Voor beveiliging is het niet nodig/bruikbaar. Ze willen dat je hun e-mailadres gebruikt of ze weten niet hoe je een smtp-server in moet stellen.

[edit]
Ik ging er van uit dat trinity-co.nl je provider is. Zie hieronder...

[ Voor 16% gewijzigd door Daos op 23-10-2005 20:35 ]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
gebruik de smtp van je provider, niet die van trinity-co.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Het werkt!

Daos & Valkenier: bedankt! :>

" Play the violent strings of my symphony "

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voortaan toch even iets meer proberen, over die foutmelding is meer dan zat te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters