Verbinding valt om de 60 minuten uit

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb overal gezocht naar een antwoord, maar kan het nergesn vinden.

Mijn internet verbinding valt elke 60 minuten weg (gedurende 5 - 25 seconden). We hebben hier 2 laptops (draadloos) en één vaste pc (kabel) en op alle drie de computers valt de verbinding tegelijk weg.

Mijn isp zegt dat alles goed is en dat er geen storingen waren op het moment dat ik ze wel had.

Ik maak gebruik van de volgende router:
E-Tech ADWG02 Wireless ADSL Router (54 MBit)
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1235.gif

M'n router heb ik teruggebracht naar de winkel, en heb toen een nieuwe gekregen met de nieuwste Firmware. Ook dit hielp niets.

Klopt het dat een router je om de zoveel minuten/uren een nieuw ip adres geeft? Ik heb namelijk gezocht op m'n router om de lease tijd te verlengen, maar deze optie bestaat niet bij mij...

Ik ben echt ten einde raad...

Verwijderd

Met een ipconfig /all kun je zien wanneer je leasetijd verloopt. Kontroleer dat es

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 10:04
Als het een lease probleem is..dan stel je toch gewoon vaste IP's in? :)

• Me_Again
@ Bl@de
idd, dat dacht ik dus ook, maar met vaste ip adressen heb ik nog steeds een storing om het uur...

Met ipconfig/all kan ik alleen de "lease verkregen: tijd" en "lease verlopen: tijd" zien. Volgens mij is dit de lease tijd van ISP -> Router...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Me_Again schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:27:
@ Bl@de
idd, dat dacht ik dus ook, maar met vaste ip adressen heb ik nog steeds een storing om het uur...

Met ipconfig/all kan ik alleen de "lease verkregen: tijd" en "lease verlopen: tijd" zien. Volgens mij is dit de lease tijd van ISP -> Router...
Dat is zeer zeker niet de lease van de ISP, je krijgt je DHCP lease van je eigen router. Heb je P2P programma's draaien? Deze kunnen erg veel connecties aanmaken waardoor je router het niet aankan en even vast loopt waarschijnlijk.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Me_Again
P2P is toch zoiets als Kazaa, Limiwire etc.? Deze heb ik namelijk nooit aan. Ook heb ik Windows XP + SP2 opnieuw geinstalleerd, maar dit hielp ook niet.

Ook kan het m'n firewall niet zijn, omdat we op alle pc's hier een verschillende firewall draaien en...

Hier ff een screenshot, misschien dat jullie er wat aan hebben...
Afbeeldingslocatie: http://img475.imageshack.us/img475/6299/ipconfig7ud.jpg

Het probleem moet toch bij de Router liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Me_Again op 24-10-2005 09:56 ]

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

apart probleem ik had dus iets soort gelijks zie:

http://gathering.tweakers...046///casema%2Cdisconnect

• Me_Again
de enige echte oplossing die ze daar hebben is je firmware updaten, ook dat heb ik gedaan. Nieuwste firmware van mij router staat niet op de e-tech website, daarom hebben ze mij een nieuwe router meegegeven.

edit:

ik denk dat ik gewoon een nieuwe router ga kopen, en maar hopen dat het dan beter wordt.
Wat zeggen jullie van deze router: LinkSys 54Mbps Wireless ADSL?

Zo net om 11.39 uur viel mn verbinding weer weg. Ik heb ff ingelogt op mn router:
Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/6920/afbeelding25wb.jpg

Die tijd (lease tijd?) wordt iedere keer, wanneer er een storing is, gerest naar 0 en begint dan opnieuw te tellen... Dit is toch gewoon de tijd dat je online bent?

[ Voor 63% gewijzigd door Me_Again op 24-10-2005 11:44 ]

• Me_Again
kwas zat van die storingen, dus heb besloten om een nieuwe en betere router te kopen. Merk staat hierboven wel beschreven.

Ook bleek dat ik een klein foutje had gemaakt: van de telefoon hoofdaansluiting gaat een kabel naar een splitter die het signaal splits naar "telefoon" en "ADSL". Vervolgens ging de kabel van de splitter gedurende 15 meter door ons huis heen naar een kamer waar ie was aangesloten op de router. Volgens de PC Store waar ik de router vandaan heb zeiden ze dat deze kabel (gewone telefoon kabels dus) niet langer dan 1,5 meter mocht zijn! Die van mij was dus 10x te lang... hehe :9

Ik heb nog niet echt kunnen checken of de storingen nu weg zijn, maar de kabels zijn nu iig een stuk korter :)

EDIT:
tot nu toe geen storingen gehad :D

Wat mij wel opvalt is dat ik tijdens games een lag krijg (ping boven de 200, normaal: 50) gedurende 5 seconden. M'n PCI Wifi kaartje zegt dat de signaalsterkte "uitstekend" is (54 MBit)...

Ik snap niet waar die lag vandaan komt... :s

[ Voor 18% gewijzigd door Me_Again op 24-10-2005 22:55 ]

Pagina: 1