Toon posts:

Internet langzaam als er een torrent client open staat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals m'n naam al zegt heb ik ene probleem. Ik heb net een nieuwe pc, waarbij m'n internetverbinding(via IE, mozilla firefox, maakt niet uit) traag is als er een bittorent client open staat. Ik heb al meerdere geprobveerd allemaal met hetzelfde gevolg(denk aan utorrent, bitcomet, bittorent, azureus). Het is neit zo dat m'n internet volledig wordt belast, m'n download|+upload-snelheden zijn bij elkkaar ophgeteld ongeveer 10 kb/s.
Ik vind het in iede rgeval erg vervelend, als ik naar een site surf duurt het van 5-10sec of hij komt uberhaupt niet. Zonder een torrent client gebeurt het in minder dan een sec(in de meeste gevallen).
WIe kan me helpen?

bvd

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:04

Piggen

Lekker bakkie

Instellen dat je client minder connecties moet gebruiken en minder moet uploaden zou moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan, vandaar dat in mn post staat dat ik een lage upload-snelheid heb. Ik heb de max up-load gelocked op 5kb/s

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

euh... gewoon geen bittorrent client open hebben staan. Een bittorrent client zorgt er voor dat er heel veel verbindingen van en naar je computer open staan, en slurpt dus als het weze je bandbreedte op. Al ben je maar met 10 kb aan het downloaden, in het echt heb je veel meer dataverkeer. Bovendien kan je computer maar een x aantal verbindingen tegelijk aan en als het aantal verbindingen in je bittorrent client op ongeveer het zelfde staat, dan hou je ds geen of niet genoeg verbindingen over om snel te kunnen internetten.
Of geen Bittorrent draaien dus, of het aantal connecties omlaag zetten in je bittorrent client.
Overigens is deze informatie ook de help pagina's van bijna iedere bittorrent client terug te vinden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Maakt je naam 'thabomb' duidelijk dat je een probleem hebt? Ik neem aan dat je je topictitel bedoelt ;)

Maar je bent niet de eerste met deze vraag: check even http://gathering.tweakers...&select_forum=10#hitstart en natuurlijk [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 3][/rml] en de voorgangers er van.

Ik gok dat je router het te hoge aantal verbindingen niet trekt. Aantal verbindingen != bandbreedte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik vraag me wel af wat voor een internet verbinding je hebt (snelheid lijn), wat voor os enz.
Misschien last van spyware die ook bandbreedte wegsnoept? Heb je dit probleem al als je er maar 1 open hebt staan of bij meer?

Met dit programma kan je bovenin bij special de connection limit instellen. Misschien eens proberen?
http://xp-antispy.org/ind...nload&itemid=4&mirrorid=7

[ Voor 47% gewijzigd door XthinkZ op 23-10-2005 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dezelfde router eergisteren nog draaiende gehad op i.c.m m'n oude pc, daar deed ie totaal niet moeilijk.

speedtest geeft me deze uistalg voor download snelheid: 176.9 KByte/sec, (=1415 kbps
Niet geweldig, maar zkeer niet zo slecht lijkt me. Ik heb, voor zover ad-aware heeft kunnen vinden, geen spyware. HEt is net een frisse instal van windows en ik gebruik zonealarm firewall, ik denk dat er dus (vrijwel)geen spyware op deze pc zit.
Ik heb het probleem dus ook als ik alleen azureus open laat staan, bij één torrent. En dan hoeft ie nog niet eens hoger dan enkele kb/s up- én download

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 19:55 ]

Pagina: 1