Internet in 2en splitsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
Wij hebben hier 2 computers staan, mijn, en een van de familie... nu zit mijn broer altijd op de ene te downloaden, en ik zit opp mijn eigen te gamen...

wat nu het probleem is, hij gebruikt het complete aantal kb/s, dus ik heb (als hij dan weer download) een ping van 500, waarna ik gelijk gekicked word

Wij hebben hier een 1600/512 verbinding, binnenbort word die upgegrade naar 3000/512 (word gezegd in een toegezonden brief van KPN)

wat ikmij dan afvroeg, is ereen programma of wat dan ook , zodat je je internet in 2en kan splitsen zodat de computers beiden gelijk aantal krijgen.zodat mijn broer dan bijvoorbeeld 800 ( /256 ) en ik ook dat ..
zodat ik nog een vrij normale ping / niet gekicked word...en hij gewoon kan downloaden ..

Hartelijk dank.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Zoek eens op netlimiter :)

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 09:01
Netlimiter is er eentje...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bent op zoek naar traffic shaping (zie FAQ - Network Troubleshooting) of evt. QoS. Al verwacht ik niet dat dat lekker voor je werkt. De meest eenvoudige oplossing is gewoon afspreken dat je broertje "eerlijke" maxima gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
F_J_K schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:26:
De meest eenvoudige oplossing is gewoon afspreken dat je broertje "eerlijke" maxima gebruikt.
jammer genoeg lapt ie dat elke keer weer aan de laars :(

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Dan zoek je hulp bij een hogere autoriteit (lees; ouders)? Die kunnen je broertje er toch wel toe aanzetten om eerlijk te zijn met de bandbreedte?

Als je stiekem Netlimiter installeert op de familie pc, en de max download en upload niet te ver omlaagzet, zou hij er wel eens niets van kunnen merken, en ben jij ook van je probleem af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Atomius op 23-10-2005 20:11 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

F_J_K schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:26:
Je bent op zoek naar traffic shaping (zie FAQ - Network Troubleshooting) of evt. QoS. Al verwacht ik niet dat dat lekker voor je werkt. De meest eenvoudige oplossing is gewoon afspreken dat je broertje "eerlijke" maxima gebruikt.
^^ :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.