P4P800 SE fatal error

Pagina: 1
Acties:

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb net mijn P4P800 SE binnen dus ik ben vandaag is gaan kijken hoe ik hem aan de praat krijg. Ik ga hem gebruiken voor een Dothan setup (pentium M + ct479) maar ik wilde eerst booten met mn zusje dr celeron om er een nieuw BIOS in te flashen. Na het detecteren van de GPU, CPU, geheugen en HDDs krijg ik de volgende melding:

CMOS settings wrong
Chassis intruded!
Fatal error...system halted

Dus ik haal het batterijtje eruit, cmos clearen, batterijtje erin, en precies de zelfde error. Ik heb het ook nog geprobeerd met mn pentium M 740, hij doet dan precies hetzelfde.

Ik weet nu even echt niet meer wat ik moet doen om hem aan de praat te krijgen, het is overigens mijn eerste keer dat ik een nieuw moederbord probeer te installeren dus misschien zie ik wel iets simpels over het hoofd. Ik heb uiteraard al gegoogled en de search gebruikt maar ben er niet veel wijzer van geworden.

nog even mijn specs, misschien handig:

P4P800 SE (op de doos staat SE, op de sticker op de doos SE/GD, het is overigens revisie 2.00)
Intel celeron 2.66 Ghz (williamette dacht ik, niet zeker, hij is namelijk niet van mij maar van mijn zus)
512mb Vdata pc3200 (ook al met andere reepjes geprobeerd, zelfde verhaal)
XFX 6600 GT 128 mb
80 GB HDD (seagate barracuda 7200.7, Ultra ATA)
CM real power 450W
verder nog een DVD rom station en een Floppy station

Alvast bedankt

|| Specs || SuperPI 1m

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 12:16

mvz

muziek verslaafde

kast dicht doen.. chassis intruded betekent "kast open!"

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Is er wel een jumper op de 'Chassis intrusion connector' geplaatst ?
Zie de manual voor de P4P800 SE.
Bladzijde 54, 2-32 ;)
goeiemorguh schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:54:
Intel celeron 2.66 Ghz (williamette dacht ik, niet zeker, hij is namelijk niet van mij maar van mijn zus)
Dat is geen Willamette maar een Intel Celeron D 330 'Prescott' (2,66GHz)
De enige andere Intel Celeron processor die in de buurt ligt van de 2,6GHz is de Intel Celeron 2,6GHz 'Northwood'

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Alles doet het nu weerl lekker (mn Dothan loop als een zonnetje :P). De boel deed het wel nadat ik het USB/Gameport pci slotje had aangesloten op het mobo. Lekke logisch, staat overigens ook niet in de handleiding dat dit moet :(.

offtopic:
Sorry voor de late en nogal overbodige reactie, ik zet het er gewoon even bij zodat andere mensen met hetzelfde probleem dit topic kunnen vinden via de search ;)

|| Specs || SuperPI 1m