Toon posts:

Analoog en digitaal

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Is het niet gewoon zo dat die kabelbedrijven slagje willen slaan uit digitale tv?

Ik kom uit Alkmaar en ben aan het wachten op mijn digitale box om digitaal tv te gaan kijken. Echter moet ik hiervoor straks iets meer gaan betalen.....

Ok, nu het volgende:

Via de kabel wordt nu alleen een analoog signaal verstuurd en het is nu wachten op de digitale variant. Maar is het niet zo dat het onmogelijk is voor UPC om per huishouden bij te houden of ze een analoog en/of digitaal signaal moet sturen(service is daar toch al sh..).

Zoja, is het dan niet zo dat ik straks illegaal digitale tv kan aftappen als ik dat zou willen?

Gr. Jopie

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 18:05
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:43:
Hi,

Is het niet gewoon zo dat die kabelbedrijven slagje willen slaan uit digitale tv?

Ik kom uit Alkmaar en ben aan het wachten op mijn digitale box om digitaal tv te gaan kijken. Echter moet ik hiervoor straks iets meer gaan betalen.....

Ok, nu het volgende:

Via de kabel wordt nu alleen een analoog signaal verstuurd en het is nu wachten op de digitale variant. Maar is het niet zo dat het onmogelijk is voor UPC om per huishouden bij te houden of ze een analoog en/of digitaal signaal moet sturen(service is daar toch al sh..).

Zoja, is het dan niet zo dat ik straks illegaal digitale tv kan aftappen als ik dat zou willen?

Gr. Jopie
Beide signalen zitten indd op de kabel. Echter wil je alle digitale zenders zien (van jou pakket) dan dien je je smartcard te registreren (ten minste zo is het bij multikabel) en die kan je dan niet op het adres van je buren registreren. Tenminste lijkt mij..

Mocht het natuurlijk wel zo zijn dan zou dat echt super zijn... gewoon met 3 huishoudens allemaal 1 kaart registreren en de kosten delen :Y) (je mocht er dacht ik 3 per abbo)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Ik denk dat je een decoder + chip nodig hebt.

Ik kan ook Canal+ ontvangen, maar echt beeld eruit krijgen doe ik net (kan wel via progjes, heeft ooit eens in de Computer Idee gestaan dacht ik).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zouden ze bij houden of ze analoog of digitaal moeten sturen? Ik heb TV Home van Essent en ik heb in het hele huis nog analoge ontvangst hoor :) Het een sluit het ander niet uit. Aan de andere kant willen ze allemaal wel met analoge uitzendingen stoppen in 2000nogwat, dus dat zit er wel aan te komen, maar ik denk dat er tot die tijd nog heel wat moet verbeteren voor ze dat door kunnen voeren. Zo zijn TV's momenteel af fabriek nog altijd met analoge tuners uitgerust, hier en daar is er een digitaal voorbereid en in het topsegment zit er soms een digitale tuner in. Die dingen werken echter niet op ons digitale netwerk omdat er OF geen smartcard in kan (en je dus geen toegang hebt tot alle versleutelde zenders) OF omdat ze de versleuteltechnieken niet aan kunnen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch algemeen bekend dat op de zwarte markt(die in beverwijk) illegaal troep te halen is, zoals decoders enz..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, en met een mobiele telefoonabonnement verkregen met vervalste gegevens kun je ook gratis het mobiele netwerk dat toch al in de lucht aanwezig is gebruiken.

Ik vind de insteek van dit topic niet helemaal correct. Wat er aan analoge dan wel digitale infrastructuur je huis binnenkomt maakt helemaal niet uit. Die kabel is tot het aansluitpunt eigendom van het kabelbedrijf. Het signaal daarop is een dienst, als je digitale ontvangst wilt, moet je daarvoor betalen, zo simpel is het.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het helemaal mee eens! Maar ik dacht misschien aan het aan het aanschaffen van digitale box(zonder leverancier) en dan kijken of ik digitaal signaal ontvang. Was smartcard beetje vergeten....

Verder is UPC mijn leverancier, dat zegt genoeg!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, is het dan niet zo dat ik straks illegaal digitale tv kan aftappen als ik dat zou willen?
Vast wel, maar dat mag niet op dit forum besproken worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.