[Dualscreen] DVD / Screensaver verspreid over beide schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 17:02
Nou, na uren neuzen via de zoekfunctie kom ik er nog niet uit.
Ik heb hier 2 TFT's aan de muur hangen en wil de mogelijkheid hebben om een film te bekijken op beide monitoren, breedbeeld dus :)

Ik heb ergens al wel gezien dat het kon (Spaceboy ???) maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Hetzelfde geld voor mijn screensaver. Wil graag een animated screensaver (zoals dat aquarium bijvoorbeeld) op beide monitoren hebben. En dan niet 2x dezelfde screensaver per monitor, maar dus 1 screensaver over beide monitoren verdeeld.

Ik heb ultramon geinstalleerd, en met de Windows XP screensaver gaat het goed. Het logo springt vna het ene scherm naar het andere.

Wie oh wie kan mij hier verder mee helpen ??? :?

Alvast bedankt ! _/-\o_

Verwijderd

Welke versie van ultramon heb je ?

Hier werkt het volgens mij ook hoor.. ik zal even kijken hoe het bij mij staat.

offtopic:
wat voor muurbeugel gebruik je.. ik ben namelijk ook nog op zoek naar een wandbeugel voor m'n tft's :)

• -Leon-
Ultramon versie 2.5.22.0

Muurbeugels heb ik gehaald bij Mediamarkt. Ze hadden ze van Vogel, maar die dingen zijn hardstikke duur. Dezelfde beugels (2 kanten kantelbaar) hadden ze ook van een ander merk (ben het effe kwijt) maar die werken perfect.
Schermen komen wel een stuk van de muur af (ca. 15 cm gerekend vanaf voorkant scherm tot muur) maar ja.... dat maakt de pret niet minder ;)

[ Voor 89% gewijzigd door -Leon- op 23-10-2005 18:41 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Toevallig dat ik 'm langs zag komen, deze thread. Ik ben er zelf ook nog niet lekker uit. Enige waarmee het 'n keer gelukt is, is met een of ander proggie en dan met software acceleration ipv hardware acceleration. Zal 'r nog 's wat mee gaan klooien. Het is in elk geval niet makkelijk. Je hebt ook nog wat in te stellen met hardware overlays enzo. Vage zooi. :) Als ik er nog achterkom post ik het hier even.

(terugvind post...) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• -Leon-
@Spaceboy:

Ik zag in die Dual-screen topic dat je die film met die groene frekkel wel op 2 monitoren had....
Of bleek het achteraf toch niet goed te gaan ??
Hoe zou ik BSPlayer in moeten stellen om het te proberen ?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Net weer even zitten klooien en zowaar! Het lukte weer! De kwaliteit is beetje matig vind ik (tikkie schokkerig op m'n P4 3.0ghz en Radeon 9600XT), maar het werkt wel. Beetje klooien met verschuiven van scherm, maximaliseren = op 1 scherm fullscreen. Dit is dus windowed mode. Gebruikte software: een of andere BS Player die hier al een tijdje geinstalleerd stond.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/dual.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

Nibbz

Postmaster General

is dat niet super irritant? want je hebt dan toch altijd in het midden van het beeld de zijkanten van je tft-schermen zitten. lijkt me niet fijn film kijken. Of is het zo minimaal dat het niet opvalt?

13:37

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nibbz schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:12:
is dat niet super irritant? want je hebt dan toch altijd in het midden van het beeld de zijkanten van je tft-schermen zitten. lijkt me niet fijn film kijken. Of is het zo minimaal dat het niet opvalt?
Ja, ik vind het ruk, en maak er ook geen gebruik van. Het is meer cool dat het uberhaupt gelukt is. :)
Mij zie je echt geen divx/dvd kijken op dual tft...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:37:

offtopic:
wat voor muurbeugel gebruik je.. ik ben namelijk ook nog op zoek naar een wandbeugel voor m'n tft's :)
verder offtopic :P
Ik heb het gedaan met muurbeugels van Sweex (ja ja, dat budget spul, maar dit is echt het stevigste wat ik ooit van ze in handen heb gehad). Die sweex gevallen zijn iets van 3 tot 4x zo goedkoop als de duurdere merken. Ik was iets van 25 per wallmount kwijt, terwijl ze tegen de 100 euro waren van de betere merken (die ik zo kon vinden).

onder andere hier te koop: http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--1241

met dit als resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/dell/IMG_9888.JPG

• -Leon-
spaceboy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:08:
Gebruikte software: een of andere BS Player die hier al een tijdje geinstalleerd stond.
En welke instelling heb je dan gebruikt om hem op 2 schermen te krijgen ??
Want ik heb ook al zitten klungelen met BSPlayer, maar kon die optie nergens vinden :(

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

-Leon- schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:10:
[...]

En welke instelling heb je dan gebruikt om hem op 2 schermen te krijgen ??
Want ik heb ook al zitten klungelen met BSPlayer, maar kon die optie nergens vinden :(
Bij de preferences: Video rendering (denk dat je daar moet zoeken):

vinkjes bij:
Wait for vertical blank
Disable YV12 format
Use VMR-9 (renderless)

Lukt 't hiermee?

• -Leon-
spaceboy schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:01:
[...]

vinkjes bij:
Wait for vertical blank
Disable YV12 format
Use VMR-9 (renderless)

Lukt 't hiermee?
Die optie kan ik nergens vinden (BSPlayer PRO version 1.32)

• -Leon-
Kijk... als ik dus die videoversnelling uit zet in WMP dan werkt het dus WEL als ik het venster over beide monitoren versleep maar dat geld dan alleen voor het afspelen van een XviD.
Zodra ik een DVD afspeel met WMP dan lukt het weer niet.... :S

[ Voor 63% gewijzigd door -Leon- op 24-10-2005 19:11 ]

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
-Leon- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:04:
[...]

Kijk... als ik dus die videoversnelling uit zet in WMP dan werkt het dus WEL als ik het venster over beide monitoren versleep maar dat geld dan alleen voor het afspelen van een XviD.
Zodra ik een DVD afspeel met WMP dan lukt het weer niet.... :S
Ok, ik heb het nog even bij mijzelf geprobeerd in WMP, maar dat werkte inderdaad niet goed. Echter gebruik ik altijd PowerDVD5, omdat ik WMP gewoon niet fijn vind. In PowerDVD5 werkt bij mij perfect!

• -Leon-
Ok, ik heb het nog even bij mijzelf geprobeerd in WMP, maar dat werkte inderdaad niet goed. Echter gebruik ik altijd PowerDVD5, omdat ik WMP gewoon niet fijn vind. In PowerDVD5 werkt bij mij perfect!
Ik gebruik altijd PowerDVD6, maar daar werkt het dus ook niet mee. Als ik vinkje zet voor VMR inschakelen en dan een DVD laad in PowerDVD en het beeld verdeel over 2 monitoren, dan krijg ik maar op 1monitor beeld.... :(

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:01:
[...]

vinkjes bij:
Wait for vertical blank
Disable YV12 format
Use VMR-9 (renderless)

Lukt 't hiermee?
Dit was bij mij iig wel de truuk.

Maar ik moet wel zeggen dat me pctje het toch wel moeilijk gaat krijgen :)
en ik heb het gedaan icm vmr inschakelen dmv NVTweak

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 19:26 ]

• -Leon-
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

Dit was bij mij iig wel de truuk.

Maar ik moet wel zeggen dat me pctje het toch wel moeilijk gaat krijgen :)
en ik heb het gedaan icm vmr inschakelen dmv NVTweak
Waar vind ik die instellingen dan in BSPlayer ???

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08 13:47

Emiel1984

Made in NL

Ziet er wel errug strak uit :D, wel relaxt zeg die dell schermen _/-\o_ .. die zijn overigens sterk in prijs gedaalt :D
(laatste keer dat ik de prijs zag van zo'n scherm).

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1