Ik heb een aantal mp3's op mijn harde schijf staan die slechts op één geluidsspoor zijn opgenomen. Bestaat er een middel dat ik dit kan herstellen. Ik zou het geluidspoor moeten kunnen kopiëren. Bestaat er sofware voor?
Niks wat echt werkt... Wat er niet is, kun je ook niet terug krijgen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Bedoel je dat je mono mp3's hebt en hiervan stereo wil maken door het mono-geluid te kopieren?
Kan elke geluidseditor wel, beetje rond googelen
Maar ja, 2x mono zal nooit hetzelfde zijn als het orgineel.
Kan elke geluidseditor wel, beetje rond googelen
Maar ja, 2x mono zal nooit hetzelfde zijn als het orgineel.
[ Voor 20% gewijzigd door pSycho-Y2K op 23-10-2005 18:33 ]
Waarom kopieren, de afspeelsoftware doet dat sowiso wel voor je, je hoort immers het geluid niet uit een enkele speaker komen, of wel?
Tochwel het geluid komt slechts uit één speaker. Het mag best mono blijven maar graag uit de beide spekers.
Zet eens een fragment (deel van een mp3 van een seconde of 20) online, dan kunnen we even zien wat er nu zo raar is aan die mp3.
Alles kan stuk.
Volgens mij is het opnieuw downloaden (... eh.. rippen), minder moeite dan het openen in een willekeurig muziekprogramma (audacity is een gratis tip), en het kanaal kopieeren.
Maar idd erg vreemd als je echt maar aan een kant geluid hoort
Maar idd erg vreemd als je echt maar aan een kant geluid hoort
Ik heb een fragmentje kaar. Hoe krijg ik het in het forum?
Als je maar één speaker hoort, zal het waarschijnlijk een stereo-mp3 zijn waarvan één spoor stil is. Of misschien één helft van een split-stereo mp3. Als je deze converteert naar een mono mp3, moet je al klaar zijn.
Theoretisch is het zeker mogelijk om er een mp3 van te maken met op beide kanalen hetzelfde signaal. Dan bedoel ik dus een verliesvrij proces, zonder een extra decode-encode stap. Helaas is mij geen software bekend die dit lossless kan.
Eerst decoderen naar wav-pcm en het kanaal kopieren en vervolgens weer encoden naar mp3 is uiteraard eenvoudig mogelijk met elke audio editor, bijvoorbeeld Audacity.
Mogelijk zou je deze vraag eens kunnen posten op het forum bij Hydrogenaudio.org (subforum mp3-tech), daar lopen heel wat techies rond die wellicht wel een oplossing hebben en misschien zelfs een speciaal tooltje voor je schrijven als ze zin hebben
Eerst decoderen naar wav-pcm en het kanaal kopieren en vervolgens weer encoden naar mp3 is uiteraard eenvoudig mogelijk met elke audio editor, bijvoorbeeld Audacity.
Mogelijk zou je deze vraag eens kunnen posten op het forum bij Hydrogenaudio.org (subforum mp3-tech), daar lopen heel wat techies rond die wellicht wel een oplossing hebben en misschien zelfs een speciaal tooltje voor je schrijven als ze zin hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 23-10-2005 23:01 ]
Is me gelukt met Cooledit. Met Audacity lukte het niet. Bedankt voor alle hulp en informatie.
Pagina: 1