Flash kaartje defect?

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Heya,
ik heb van Kingston een 512MB Secure Digital flash-kaartje. Tot gisteren werkte dat prima in mijn Casio Exilim Z3, en tevens ook af en toe als 'memory stick' in een Dane-Elec SD-reader. Sinds gisteren geeft dit kaartje een raar probleem. Zogauw het in mijn camera zit, gaat deze niet meer aan. Dat wil zeggen, de lens gaat open, en dan houdt het op. Reageert op geen enkele toets en na een seconde of 15 gaat de lens weer dicht en blijft het verder allemaal uit en donker. Aangezien de camera gewoon FAT16 en 32 kan gebruiken, heb ik het kaartje via mijn PC geformatteerd, GEEN quickformat overigens, en zowel met FAT16 en FAT32 gebrobeerd. Hetzelfde resultaat, lens komt eruit maar camera start niet verder door. Hetzelfde gebeurd in een gloednieuwe Pentax Optio S5z, het powerlampje gaat branden maar voor de rest doet 'ie niks. Op beide camera's zijn eergisteren op dit kaartje nog foto's gemaakt.
Nou zal je zeggen, het kaartje is gewoon defect. Maar op mn pc, met verschillende card-reader werkt het kaartje prima! Ik heb het tot de nok toe volgezet met data, en zonder een enkele error is alles terug te lezen. Ook een of ander 'scandisk' tooltje wat ik op internet vond en het kaartje sector voor sector checkt, vond geen enkele fout. Ook heb ik er ter test nog een bootable USB-kaartje van gemaakt, en ook daarvan booten verschillende pc's gewoon zonder problemen.

Ik ben dus bang als ik een RMA aanvraag dat Kingston deze fout niet zal zien of niet zal erkennen en ik het geld voor de verzending ook nog kwijt ben. Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen of testen?

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Even een paar vragen, accu/batterijen zwak? ook een andere kaart van een ander gebruikt?
Ik denk zelf dat de camera het begeven heeft, ow ik lees het niet goed.....dat had je al geprobeerd. probeer eens een kaart van een ander, misschien dat die nu wel opstart, zo ja probeer dan gelijk die van jou.
Heb het zelf ook een keer gehad, maar dan deed ie even moeilijk, maar daarna draaide die weer.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Rataplan_
Ik heb zoals gezegd 2 camera's gebruikt, beide met prima accu's. Met ander kaartje (ik heb er zelf verschillende) werkt het verder ook prima, ook zonder kaartje uiteraard, maar dan met het intern geheugen. Beide camera's werken dus prima, enkel met dit Kingston kaartje niet (meer).

Wat ik zo vreemd vind is dat het in 3 verschilellende cardreaders op ook 3 verschillende pc's wel gewoon werkt, en zonder een enkele foutmelding.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Klippy

Still Game

En als je je camera eens gewoon op de "Play" stand zet, kan hij dan het kaartje herkennen?
Of er van lezen, of formatteren misschien zelfs?

Uit jou verhaal maak ik op dat je de camera "aan' zet, maar de meeste cams die ik ken hebben 2 standen om aan te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 23-10-2005 23:16 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Rataplan_
Vergeten te vertellen inderdaad. Ook op de play-stand blijven de camera's zwart. Mijn Casio heeft een aantal hidden-menu's waar je nog wat dingen kan doen, zelfs daar kom ik niet in met dat kaartje. Ik ga zoeken naar een soort 'low-level' tool, al kan ik me daar bij Flash ram niks bij voorstellen, maar lukt dat niet vraag ik maar een RMA aan... of zijn er nog ideeen?

• Rataplan_
Nou het probleem is eruit gekomen... er was op zich niks aan te zien maar ik denk maak de contactjes op de kaart even schoon met alcohol... en ja hoor! hij werkt weer. Ik vraag me nog even af hoe betrouwbaar, maar vooralsnog werkt hij in beide cam's weer!

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Jah ! nu er alcohol in het spel komt, loopt het soms wel wat "smoother" :-) misschien had die in je pc toch een bredere contactsporen. Blij voor je dat het toch weer werkt.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Rataplan_
thnx :) Hij doet het nog steeds, dus het zijn toch echt vuile contacten geweest.
Pagina: 1