*GADGET* Street Fighter II': Special Championship Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de uber-gadget allertijden aangeschaft bij Intertoys, nl de: "Arcade Legends Sega Megadrive Multi-game Unit Street Fighter II': Special Championship Edition", oftewel een StreetFighter II spel dat direct op de TV wordt aangesloten.

Hier is een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/balleatomique/musee/expo_hall/sega/megadrive/streetfighter.jpg

En het apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.radicagames.com/images/products/ptv_street_fighter_2.jpg

(van Radicagames.com)

Okee tot zover de reclamespot, maar nu heb ik wat moeite met de specialmoves, heeft iemand anders ook last dat je al snel schuinomhoog of schuinomlaag drukt ipv de goeie knop?

Heeft iemand een lijst met alle beschikbare moves?

Ik ben al een hele tijd met google aan het zoeken maar met alle versies die er zijn en het feit dat iedereen er van uitgaat dat iedereen alles al weet van het spel kom ik niet veel verder.

Ook een goeie dedicated SF2-fansite kan ik met google niet echt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
nostalgisch... _/-\o_

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

Er is een betere optie.

Voor de ps2 en xbox is streetfighter II en alpha uitgekomen in een dual pack ofzo, speel het altijd zaterdag nacht met wat vrienden met het geluid hard, en dan maar lachen om die maffe geluiden die de karakters uitkramen (cyber-uppercut, yoga flameeee, haadoekitt :Y) )

Voor de pc heb je natuurlijk een emulator en een rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:33:
Er is een betere optie.

Voor de ps2 en xbox is streetfighter II en alpha uitgekomen in een dual pack ofzo, speel het altijd zaterdag nacht met wat vrienden met het geluid hard, en dan maar lachen om die maffe geluiden die de karakters uitkramen (cyber-uppercut, yoga flameeee, haadoekitt :Y) )

Voor de pc heb je natuurlijk een emulator en een rom.
cyber uppercut is fire uppercut :)

en op gamefaqs staan de moves!!! ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Hoeveel moet dat kosten?
Ik vind dat wel weer gaaf, alleen was de super nes versie niet veel beter?

Mijn zus heeft zo'n arcade joystick met pacman erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

hebben ze hem ook in joySTICK versie? :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is wel een gadget, maar voor games hebben we Spielerij - Games & Discussies al :)
Daarom [GT] -> [SGD]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Nee, IK heb de über gadget...
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/1600/ssf213su.jpg
CPS2 BABY!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die joystick is de MS PacMan Joystick?

Afbeeldingslocatie: http://www.firebox.com/pic/p884h.jpg

Mijn SF2 kostte 40 euro, wel een behoorlijk bedrag voor 2 spellen, maar er zit dan ook een echte megadrive in op één chip, ik heb zelfs een artikeltje gevonden (hier) van een gast die er een slotconnector aan gemonteerd heeft en daarmee ook andere cartridges kan spelen. Sterker nog, hij heeft er een complete portable spelcomputer van gemaakt :S

De SNES versie was oorspronkelijk inderdaad mooier, vooral het geluid van de Megadrive versie is nogal slecht (de olifanten in India zijn echt heel irritant) maarja Radica games heeft de Megadrive gelicenseerd dus er zal nog wel meer uitkomen voor dit platform, voor hun is het eigenlijk alleen nog een kwestie van ROMs en wat grafische zooi voor de verpakking en op de controller een logootje; De hardware is er al: De Streetfighter versie is met 2 joypads en 6 knoppen per pad (+start en menu) en er is ook een Sonic met nog 5 andere spellen er in (oa Golden Axe) met een 3 knops controller. Dus ik verwacht nog wel meer spellen in deze vorm in de nabij toekomst. Hopelijk laten ze de prijzen nog wat zakken, dan wil ik best nog eens een behoorlijk bedrag neerleggen voor een legendarische titel.

Het slechte geluid maakt het alleen nog maar meer retro. Natuurlijk kun je ook MAME op je PC draaien en dan heb je keuze in wel 80 versies van Streetfighter, die grafisch en geluidstechnisch beter zijn dan de megadrive, maarja de megadrive één druk op de knop en je kan spelen terwijl je PC met iets anders bezig is. En je hebt dan 2 originele controllers.

't tweede spelletje Ghouls 'n Ghosts is trouwens ook helemaal niet slecht. Ik heb nooit een megadrive gehad dus ik kende het niet maar het is wel een leuke afwisseling van Streetfighter.

Wat is jouw ervaring met de kwaliteit van de MS PacMan? Zowel qua hard als software?

De Spiderman joystick met 5 spellen leek ook nog wel wat te hebben, heeft iemand die in zijn bezit?

Afbeeldingslocatie: http://www.intertoys.nl/gfx/generated/scaled/779563.png

En ook zag ik de Mortal Kombat TV game (hier), iemand die daar ervaring mee heeft? Die is geloof ik alleen single player? 2 player voegt mijn inziens toch altijd wel heel veel toe aan een spel, zelfs als je met een grote groep bent. Wel een gave controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/images/mini2/mortalkombat/joystick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik zat net op ebay te kijken en zag al deze joysticks ja :) ook nog andere retro space invaders en activision :9 Ik vind de prijzen alleen nogal erg duur, je kunt voor dat geld ook gewoon het spel en een megadrive 2e hands kopen :P Misschien is dan zo'n gemodde xbox niet eens zo'n slecht idee als ik dat zo lees.

Nee het is niet de miss pacman joystick, het was de gewone orginele pacman. Had ze bij bart smit of intertoys gehaald. Er stonden ook nog wat andere games op welke precies weet ik niet. De kwaliteit van de joystick was erg goed en de game zelf was gewoon perfect. Is natuurlijk ook niet moeilijk want het is echt een hele simpele game ;)

deze dus...

http://cgi.ebay.nl/Nameco...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
BARACUS schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:38:
Ik zat net op ebay te kijken en zag al deze joysticks ja :) ook nog andere retro space invaders en activision :9 Ik vind de prijzen alleen nogal erg duur, je kunt voor dat geld ook gewoon het spel en een megadrive 2e hands kopen :P Misschien is dan zo'n gemodde xbox niet eens zo'n slecht idee als ik dat zo lees.

Nee het is niet de miss pacman joystick, het was de gewone orginele pacman. Had ze bij bart smit of intertoys gehaald. Er stonden ook nog wat andere games op welke precies weet ik niet. De kwaliteit van de joystick was erg goed en de game zelf was gewoon perfect. Is natuurlijk ook niet moeilijk want het is echt een hele simpele game ;)

deze dus...

http://cgi.ebay.nl/Nameco...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Die liggen hier ook bij de intertoys intussen.
* Cyphax heeft er vorig jaar zomer 4 ofzo meegenomen uit de States :)
't zijn wel NTSC dingen uiteraard dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 24-10-2005 10:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

cyber uppercut is fire uppercut :)

en op gamefaqs staan de moves!!! ts
Volgens mij is het nog altijd: TIGER uppercut :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:33:

.
En die laatste is natuurlijk Hadoken :P, ach je had de Yoga-Flame goed!

voor de rest... Street Fighter is nog steeds mijn fight game! Ik wil alleen nog steeds weleens Street Fighter Alpha 3 spelen, die volgens mij alleen voor de Dreamcast was uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die 'm nog ff wil zien:filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RSP, wat heb je daarvoor betaald? :9~

Maarja, jij zit natuurlijk niet te chillen op de bank daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende sega megadrive gadget ook al gevonden inderdaad: Sensible Soccer met twee 3 button controllers: http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&pid=1108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ze hebben ook outrun met stuur 8) Staat op de website van de fabrkant.
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:25:
RSP, wat heb je daarvoor betaald? :9~

Maarja, jij zit natuurlijk niet te chillen op de bank daarmee :)
Je kunt ze ook kant en klaar op ebay kopen, 3000 dollar geloof ik. RSP heeft hem volgens mij zelf gebouwd als mame kast, zoek maar eens op mame in de search :9
Misschien moet ik toch eens serieus iets gaan zoeken/bouwen, die oude spellen doen mij kriebelen.

Leuk filmpje, mijn favoriet is Honda die chung-li met die kreun move vastpakt :+

[ Voor 86% gewijzigd door BARACUS op 24-10-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Is die Mortal Kombat joystick dinges hier ergens in een winkel in Nederland te koop ?? :9~

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Sho-ryu-ken!!!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hehe ze maken de mensen gek hier >:) Ik hoop wel dat iedereen zich beseft dat dit nog duurder is dan vroeger. Geheugen kost nu geen drol meer dus 40 euro lappen voor zo'n spel ;)
Als ze nu eens gewoon nes/snes/c64/amiga etc kastjes verkopen waar gewoon ALLES in zit voor 100 euro ofzo DAT zou tof zijn. Dan koop ik gewoon 1 van elke :9~

[ Voor 11% gewijzigd door BARACUS op 24-10-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:15:
[...]
voor de rest... Street Fighter is nog steeds mijn fight game! Ik wil alleen nog steeds weleens Street Fighter Alpha 3 spelen, die volgens mij alleen voor de Dreamcast was uitgekomen.
Alpha is toch gewoon Zero in japan nee? Heb geloof ik nog ergens SF Zero3 voor PSX liggen, vandaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Zie ik dit topic even boven komen, die van mij is geen Mame kast voor de goede orde. Een setje SFII kostje tussen de 75 en 125 euro als je een beetje goed kan zoeken. De kast verschilt nogal maar die kan je vast wel ergens vinden vanaf 150 euro.
Pagina: 1