Toon posts:

Ruis bij input van geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn geluidskaart.

Ik heb een Creative Soundblaster 24 Bit Bulk 7.1 geluidskaart.
Het probleem zit hem in de input. Als ik door bijvoorbeeld mijn microfoon praat kan dit een half uur goed gaan, maar daarna komt er een verschrikkelijke ruis doorheen.
Deze ruis komt niet alleen voor bij het gebruik van mijn microfoon maar ook als ik al het geluid wat via de geluidskaart komt opneem(Record: Wat men hoort).

Ook staat de kaart niet in conflict met mijn onboard geluidskaart, deze is namelijk niet eens geinstaleerd.

Wat heb ik geprobeert:
Andere headset erop
Geluidskaart in verschillende PCI sloten gestopt.
Geluidskaart omgewisseld bij winkel. Probleem bleef.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt,
Martijn

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

Hoe 'klinkt' de ruis?

Is het echt van die witte ruis ( waterval achtig ), of heeft het iets digitaals?

Ik vermoed dat er een buffer niet goed staat ingesteld, en naarmate deze buffer 'te vol' raakt dat dan je opname input overload...
Probeer eens in het control panel van je soundblaster te kijken of je de opname buffer, of je buffer in het algemeen ergens kan aanpassen.

Zelf heb ik echt nul ervaring met creative kaartjes dus ik kan je helaas niet de plek wijzen waar het zit in je control panel...

Succes!
Raymond

Verwijderd

Topicstarter
qbical, bedankt voor je reactie!

De ruis klinkt alsof er een orkaan door me kamer trekt. Als ik praat met anderen en het gebeurt trekken ze hun hs van hun hoofd om hun oren te beschermen.

Wat je zegt zal ik vanavond als ik thuis kom even proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:34:

De ruis klinkt alsof er een orkaan door me kamer trekt, en het heeft ook echt digitaal geluid er doorheen. Als ik praat met anderen en het gebeurt trekken ze hun hs van hun hoofd om hun oren te beschermen.

Verwijderd

als de ruis een constante 50hz is dan is het misschien een aardingsprobleem?

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025

qbical

bleh

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:39:
als de ruis een constante 50hz is dan is het misschien een aardingsprobleem?
Een aarde-brom is constant aanwezig en begint niet pas na een tijdje. Het kan natuurlijk wel bepaalde hardware zijn wat voor de storing zorgt, mocht het 'bufferen' niet werken dan kan je proberen om wat hardware stapsgewijs te verwijderen en/of andere hardware ervoor in de plaats zetten.

gegroet!
Raymond

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:34:

De ruis klinkt alsof er een orkaan door me kamer trekt. Als ik praat met anderen en het gebeurt trekken ze hun hs van hun hoofd om hun oren te beschermen.

Is het niet gewoon een beroemde 'rondzinger' doordat je bijv. je speakers harder zet?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is geen rondzingen.

En ik kan niks over buffer vinden control panel van creative....

Ook niet in de help ofzo:(

Iemand nog andere sugesties ?
Pagina: 1