Toon posts:

Edimax 6004 poort 3389 (extern bureaublad) openzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet om poort 3389 open te zetten in m'n edimax router. Heb alle instructies opgevolgt, maar ik blijf maar de melding 'Port number must be a positive decimal number' krijgen. PC die ik wil forwarden heeft een static ip. Verder alles gedaan zoals op onderstaande site wordt aangegeven. Site van edimax kan ik ook niks vinden. Hoop dat iemand het hier weet want ik kom er niet meer uit.
http://portforward.com/en...04Plus/Remote_Desktop.htm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit:
Niemand weet blijkbaar de oplossing, edimax support heeft ook nog niet gereageerd. Ik heb het volgende bedacht, mischien dat iemand hier wel op kan reageren.

Ik kan wel de gangbare poorten forwarden (staan standaard al ingesteld in router) (80,21,26 etc) Aangezien ik dus geen pat kan aanmaken voor poort 3389 had ik bedacht dat ik bijv 21 kan opzetten en dan de Listening Port (3389) van de pc die ik wil bedienen met het externbureaublad verander naar poort 21. (3389 naar 21) zoals beschreven op: http://support.microsoft.com/?id=187623

In m'n router kan dit eveneens. Bijv:
FTP (poort 21) ---> IPadres ----. poortnr: Hier vul je dus normaalgesproken 21 in. Heb geprobeerd om hier gewoon 3389 in te vullen maar dit werkt niet. (pc is niet bereikbaar en tcp scan geeft gewoon aan dan 21 openstaat en niet 3389)

Graag jullie reactie voordat ik met m'n register ga lopen spelen:)[/quote]

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:50 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13

The Third Man

The Third Jellyfish

Dus als ik het goed begrijp werkt ook een lage poort die nog niet in het lijstje staat (79 bijv.) ook niet? En heb je dit al met IE én Firefox geprobeerd?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Heb je niet nog op de pc waar de sessie op moet draaien een firewall draaien die nu je andere port (21) zou blokeren?

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:48:
Dus als ik het goed begrijp werkt ook een lage poort die nog niet in het lijstje staat (79 bijv.) ook niet? En heb je dit al met IE én Firefox geprobeerd?
De router accepteert gewoon niet als ik een andere pat aanmaak. Maakt niet uit welk poortnr ik gebruik. Blijf maar die 'Port number must be a positive decimal number' melding krijgen.
Standaard kan ik kiezen uit
dmz
http
ftp
telnet
smtp
pop3
ad another pat (wat dus niet wil werken, welk poort ik ook invul)

In het verleden heeft het wel gewoon gewerkt. Zat toen bij demon nu chello.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
cyspoz schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:54:
Heb je niet nog op de pc waar de sessie op moet draaien een firewall draaien die nu je andere port (21) zou blokeren?
Nope, geen firewall, helemaal niks.

Verwijderd

Anders doe je POP3 forwarden en stel je even je RDP-verbinding in zodat deze luistert op poort 110 - wat jij zelf voorstelde. Dit is totaal geen gevaar of iets dergelijks en kan later gewoon weer terugveranderd worden.
Pagina: 1