[CSS] menu lukt wel in FF maar niet in IE

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-04 21:18
Ik heb het echt bijna gehad met dit menu! Ik moet een pulldownmenu maken voor een opdracht voor school. Heb het voor elkaar gekregen in Firefox, maar in IE komt ie niet tevoorschijn :X 8)7

De link: http://www.eerdepeer.nl/opdracht/

Ik vermoed dat ik iets in de css heb gedaan wat IE niet lekker vind, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die me kan zeggen wat ik moet doen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

IE ondersteund standaard geen :hover op andere elementen dan a helaas :/

http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

crisp

Devver

Pixelated

IE ondersteund alleen :hover op anchors. Er zijn scripts verkrijgbaar waarmee IE er wel mee om kan gaan - even zoeken dus ;)

edit: zie Erkens :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 23-10-2005 16:52 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik weet niet wat je eisen zijn voor het menu maar ik zou niet zo moeilijk doen. Gewoon een <div> met de style op hidden zetten. Ga je over het menu heen zet je hem op block. Gegarandeerd dat het werkt in alle browsers (moderne dan) en je bent zo klaar zonder hta en :hover tags.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:18:
Ik weet niet wat je eisen zijn voor het menu maar ik zou niet zo moeilijk doen. Gewoon een <div> met de style op hidden zetten. Ga je over het menu heen zet je hem op block. Gegarandeerd dat het werkt in alle browsers (moderne dan) en je bent zo klaar zonder hta en :hover tags.
Hoe wil je dat doen zonder javascript?
En wellicht nog belangrijker, waarom zou je een div gebruiken wat niks verteld over wat het is? Terwijl een menu als dit prima in een list kan ;)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Als alternatief voor die htc van Peterned kun je gebruik maken van een klein javascriptje:
Son of Suckerfish dropdowns

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Je kunt IE7 gebruiken ( http://dean.edwards.name/IE7/ ) om IE meer standaard-conform te maken, of je gebruikt menu's met javascript. Google eens naar "CSS menu" en je vindt ook menu's die alleen voor brakke browsers (zoals IE) javascript gebruiken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 02:13:
Je kunt IE7 gebruiken ( http://dean.edwards.name/IE7/ ) om IE meer standaard-conform te maken, of je gebruikt menu's met javascript. Google eens naar "CSS menu" en je vindt ook menu's die alleen voor brakke browsers (zoals IE) javascript gebruiken.
IE7 (van Dean Edwards) maakt gebruik van htc wat eigenlijk JS's zijn specifiek voor IE ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

crisp

Devver

Pixelated

Boelie-Boelie schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 02:08:
Als alternatief voor die htc van Peterned kun je gebruik maken van een klein javascriptje:
Son of Suckerfish dropdowns
Best grappig, hoewel ik
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#nav li:hover ul ul, #nav li:hover ul ul ul, #nav li.sfhover ul ul, #nav li.sfhover ul ul ul {
    left: -999em;
}

#nav li:hover ul, #nav li li:hover ul, #nav li li li:hover ul, #nav li.sfhover ul, #nav li li.sfhover ul, #nav li li li.sfhover ul {
    left: auto;
}

zou herschrijven naar:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#nav li ul {
    left: -999em;
}

#nav li:hover>ul {
    left: auto;
}

en de IE-specifieke zut binnen conditional comments zou zetten.

Die anonymous functions kunnen net zo goed references zijn naar bestaande functies - scheelt memory. En waarom elke keer een nieuwe RegExp instantie aanmaken? Gebruik gewoon een literal - die hoeft maar eenmalig (tijdens het parsen) gecompileert te worden. Nog beter is om gebruik te maken van een wat uitgebreidere set classdealer functies die niet leunen op het feit dat IE classNames niet normaliseert (als in: onnodige whitespace trimt).

Over attachEvent kunnen we kort zijn: IE/Mac valt dus al buiten de boot (niet dat dat een schande is, want dat is IE/Mac al :P )

Persoonlijk ga ik nog altijd liever voor een all-JS oplossing; dergelijke behavior afhandeling hoort m.i. niet met CSS gedaan te worden.

Intentionally left blank

Pagina: 1